• Anonym (Förvirrad)

Min pojkväns ex måste få reda på mig...hjälp hur?

Vad är det som måste röra på sig?? Vad är problemet här? Du skriver väldigt obegripligt. Jag ska försöka ge några svar iaf.

Nej, du måste inte träffa barnen.
    Nej, exet måste inte veta att du existerar.
    Tagga ner. Det här är inte något som du ska fixa alls.

Varför är det så viktigt för dig att hon vet om att du finns? Och HUR kan du orka vara tillsammans med en så svag person??

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-02 14:57:58 följande:
    För att jag och min partner ska få ett liv tillsammans någon gång så måste hon få veta att jag existerar? Vi kan ju inte gå på äggskal hur länge som helst. Vi vill ju ha familj tillsammans och ett liv. Jag är nedtaggad...vi har varit tillsammans i 1,5 år seriöst och någon gång måste man väl komma framåt i relationen.
    Jag vet att det inte är jag som ska behöva fixa något och att han är feg.
    Nej det måste hon inte. Du behöver inte gå på äggskal. Om din svaga pojkvän inte klarar av att berätta att du finns så är det hans problem. Ni kan visst skaffa familj. Det finns verkligen inget som hindrar er. Inget. Men jag förstår att du inte känner dig så uppåt med tanke på att han inte står upp för er relation.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-02 15:02:58 följande:
    Ja jag vet...egentligen ska vi ju bara skita i henne och leva vårt liv som vi vill. Men hur lätt är det när hon är så deprimerad att hon inte vill leva och inte klarar motgångar. Han vill ju att barnet ska ha det bra hos sin mamma och mår hon kasst så är det inte bra för någon...det är en ond spiral.
    Men, jaha...? Alltså, hon kommer aldrig försvinna ur era liv så det är bara att vänja sig vid hennes problem. Hon kommer vara deprimerad länge till, säkert flera år, ska ni inte kunna skaffa barn under den tiden? Fullständigt ologiskt. Hur lätt är det? Skitlätt. Man bara fortsätter med sitt liv. Ni är liksom inte tre i den här relationen. Hennes depression är verkligen inte ditt problem (ja jag vet hur kallt det låter, men det borde inte spela någon roll för dig). Synd, men en del har svåra liv. Så om din kille vill vänta på att hennes depression går över så kan jag lova att du är trebarnsmorsa med någon annan kille innan det händer. 
  • Anonym (Förvirrad)

Om barnet har det så dåligt hos mamma kanske hen skulle vara mer hos pappa, permanentboende t ex.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-02 15:27:17 följande:
    Ja jag är beredd att handskas med problemen som uppstår på vägen med henne. Eller inte handskas alls. Det är vårt liv, eller ska vara. Hennes depression kommer inte att gå över, hon har haft det sen tonåren. Så det vet jag och är beredd på. Det är han som måste få tummen ur röven. Jag vet det.
    Men allt är lättare sagt än gjort.
    Ja, jag är säker på att du klarar av en relation med henne i bakgrunden men frågan är snarare relationen med killen här. Du får fundera på hur du vill ha det.

Det här med att skaffa barn osv, är det han som håller tillbaka pga henne, eller vad säger han själv om situationen?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-02 18:58:25 följande:
    Ja det är pga exet som han håller tillbaka. Han vill ha fler barn och familj med mig.
    han vill såklart berätta men är rädd för hennes hälsa?han går till en psykolog för att reda ut sig själv med, han övar på att sätta gränser mot henne.

det är så tråkigt för oss två är bra, och det är det jag vill se liksom?hon ska inte få spela nån roll i det här. Jag vill att vi ska få rätt och få vara tillsammans. hon ska inte få vinna.
    Snälla ts, du måste ju inse att den här karln är skräp. Oavsett om han skyller på exet eller verkligen är orolig för hennes reaktion så står DITT liv still pga hans vämjeliga svaghet. Betänk detta: om ni skaffar barn så är du fast med honom och hans skit i 18+ år framåt! Jag önskar dig ett bättre öde än så.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-01-03 08:28:13 följande:
    Ja jag vet hur det låter och så är det. Jag vet att jag inte borde acceptera det. Och i längden kommer jag inte göra det. (hur lång längden nu är...)
    Den där längden bestämmer du själv. Man skulle tycka att den gränsen är nådd vid det här laget.

Du får ställa ultimatum. Han får meddela exet att ni är ett par eller så gör ni slut. Han har två veckor på sig, max.
Svar på tråden Min pojkväns ex måste få reda på mig...hjälp hur?