• Macbookpro

Vi som startar IVF 2023

BaeA skrev 2025-03-12 19:34:24 följande:

Jag är på Eliva. Började vår resa 2022 efter att ha försökt själva i ett år. Det började med kemisk graviditet första spontana försöket. lång story short så har jag sedan dess gjort äggplock med IVF 1 19 ägg 11 befruktade 0 till frys IVF2 30 ägg 28 befruktade 5 till frys, vi har återfört från 2023 fram till 2024, blev gravid på fjärde återföringen som slutade i MF vecka 9 i september 2024 efter att ha sett hjärtat ticka vid två tillfällen. misslyckade med sista ÅF. Gjorde mini IVF3 8 ägg/ 4 omogna 1 befruktat 0 till frys IVF4 17 ägg 12 befruktade och 3 till frys. påbörjade nedreglering i december med Zoladex och Letrozol för att krympa myom samt misstänkt silent endo och immunprotokoll. Har nu slemhinna på 12 mm efter senaste besöket. blir ÅF av två embryon på måndag. tar fortsatt progynon, prednisolone , cyclogest två gånger om dagen, trombyl, intravenöst progesteron 2 x om dagen, intralipid och hoppas på det bästa! 

Åh herre gud!! vad mycket ägg!!! Kan inte föreställa mig hur trångt det måste känts! Heja dig som kämpar!

vad är mini-ivf? 

Vad säger läkarna? Är det så många som ändå lyckats bli befruktade menar jag.

• Macbookpro
    BaeA skrev 2025-03-13 06:25:01 följande:
    det är bara att det användas lägre dosering av läkemedel, så var förmodligen därför vi fick sämre resultat i IVF3. Ja, 30 ägg plocket var inte roligt, har rätt hög smärttröskel men då höll jag på tuppa av. men resten har ändå gått ok. läkarna säger att de kommer gå, jag har också haft ureaplasma och genomgått två myom operationer under denna tid samt tester för immunförsvar som visar något förhöjt så därav nedreglering för att krympa de myom som ligger där och ev stör kaviteten + misstanke om silent endo. då gör man också samma procedur för att hämma inflammation då båda gillar östrogen och det är den funktionen man stänger av. så måndag 

Vad tar du för doser då när du får ut så många ägg? och vad för läkemedel?
    Vad tycker du om Eliva? Jag gjorde min utredning där men var jätteskeptiskt.. så vi bytte till sofiahemmet. 

Jag fick för övrigt samtal från sofiahemmet idag som ville byta dag för återföring till på måndag. Tydligen 8 av 11 ägg som lyckats bli befruktade så det anser att det är så pass bra odds att de vill vänta till en 5 dagars! Så just nu är jag jätteglad. Hoppas på bra resultat denna gång!! 

• Macbookpro
    BaeA skrev 2025-03-13 17:54:15 följande:

Jag vet att Eliva är en vattendelare, men för oss fungerar det väldigt bra då jag älskar att de är öppna och lyhörda och inte tycker att one model fits all! Mitt AMH var på 3,8 2023 så det är relativt högt. Men har tagit menopur alla gånger, 275 när jag fått ut som mest och 225 när jag gick ut mindre. 

Åh, spännande med befruktningen, jag håller verkligen tummarna att du får några till frysen. Minns inte hur det varit för dig innnan?

Mm fattar! Viktigast är ju att du är nöjd! :)

Tidigare har jag IVF1 fått 9 ågg och 4 blacocyster (Varav 3 till frysen, där klarade 2 inte upptiningen tyvärr), IVF 2 fick jag 7 ägg och 2 blacosyster. Så är positiv till att vi kommer få några dag 5or på detta. 

Körde 250 menopur, sjukt att det kan vara så olika resultat på nästintill samma dos ändå! du fick ju BETYDLIGT mycket fler ägg än jag. 

• Macbookpro

Jättejobbig dag idag. Jag fick precis reda på att min svägerska väntar barn och jag har så svårt att bli glad för deras skull när jag är så ledsen för vår situation. Jag vill inte träffa dem i påsk Eller någon annan Gång för den delen. Jag vet att jag låter orimlig nu men det är bara för svårt och Känns så orättvist.

• Macbookpro
    BaeA skrev 2025-03-17 19:23:46 följande:

Nu äntligen ruvar jag på TVÅ efter tre månaders nedreglering - testdag 1 april. En vecka innan bebisen skulle varit beräknad om jag inte fått MF.  

Åh vad spännande! Nu håller vi tummarna!Hur Kommer det sig att du fick sätta in två stycken? Vad betyder egentligen nedreglering? 

Jag fick blandade Nyheter idag när jag skulle på återföring. Tyvärr visade ultraljudet att det var massa vätska så jag fick inte göra någon återföring utan måste vänta till nästa gång. Det är sant att jag har haft mycket mera ont efter detta äggplock. enligt läkaren är risken att jag blir sjuk under en eventuell graviditet alldeles för stor.

de goda nyheterna var dock att det blev tre blacocyster som ska frysas. Det är också möjligt att några av de andra fem utvecklas på ett bra sätt och också kan frysas. Det var inget som var ute ur leken så att säga. Håller tummarna 

• Macbookpro
    LMSM skrev 2025-03-17 20:39:41 följande:
    Allt jag kam säga är att du är INTE ensam. Jag förstår precis dina känslor. jag vägrar träffa min partners bror och hans partner som precis fått barn vägrar åka dit på påsk och har undvikit alla träffat, jag vägrar träffa min bästis som är gravid och har knappt klarat av att prata med henne, jag avskydde att umgås med min brors partner i vintras i Australien för hon är gravid. Jag vet exakt hur det känns hur orättvist det känns hur ledsen man är för sin egen skull och nästan arg på andra som får vara gravida. Det låter helt sjukt men ingen kan säga ngt om det om de inte varit i vår situation! Det år verkligen flrjävlig ! 

Ja! min Man har också rätt svårt att förstå varför jag känner så starkt kring detta ocks.. Jag har också svårt att förklara eller ens förstå själv varför jag vill ta sådant avstånd, du har helt rätt att man nästan blir arg på dem. jag vill ju inget annat än vara glad för deras skull men det går bara inte just nu. 

det är lustigt för här på FL blir jag alltid jätteglad när någon som kämpat länge lyckas.

• Macbookpro
    TheC123 skrev 2025-04-08 12:40:47 följande:

Tack för dem fina orden. Då vet du verkligen hur det känns. Billy kom igår 18.05 efter att jag hade varit i värkar i ca 2 timmar, sen tog de 3 krystningar och han var ute. All smärta bara försvann, tillsammans med honom. Fick hålla och pussa på honom i över 1 h, han var perfekt. 10 tår och 10 fingrar, näsa, mun, öron ögon. Den vackraste och mest perfekta jag har sett ❤️ Det finns ett före och ett efter.. vet inte hur jag ska ta mig igenom detta. 

det enda jag vill nu är att bara få vara gravid igen och få ett friskt barn, men som vi alla vet i denna tråd är det inte det lättaste. Är rädd för tiden som kommer, alla miljoner upp och nedgångar och milstolpar man behöver gå igenom i IVF-snurran. önskar bara jag kunde spolar fram tiden till att jag håller lillebror eller lillasyster i famnen, varm och gosig. 

Jag beklagar verkligen. Så sorgligt att läsa <3 

en riktig hjälte är du som fortsätter och tar dig framåt. Kämpa!
  • Macbookpro
    LMSM skrev 2025-04-10 13:54:16 följande:

Nu har jag precis haft mitt 9e äggplock, första på O.L.G.A.  Cypern.
    blev plock på 14e dagen som vanligt i sveirge också . 

hade 18 blåsor från 10 mm i tisdags när jag tog ovitrelle och de gick ut 12 idag. Var en del tomma blåsor tror jag hon sa och de var de på minst 15 som haft ägg i sig.

Jag var rätt nervös över narkosen men måste säga att det var oerhört skönt att slippa smärtan jag haft vid tidigare äggplock. Senaste fem gångerna har verkligen varit olidliga och har skrokig och vridit mig av smärta. Det var helt klart skönt med narkos så här i efterhand :)

nu väntar en lång vecka med att få reda på befruktningsgrad och utveckling. inget hopp samtidigt som jag hoppas innerligt På att ngn vill dela sig hela vägen..
    åker hem på lördag.
    andra par jag sett på kliniken var ocksp varit svenskar :)
    undrar vart alla håller hus önskar de kunde berätta lite om sina behandlingar här hehe

12 är ju toppen! 

nästa gång du är så kanske du ska fråga dem:) många är nog lika nyfikna som du! Finns det ingen grupp för de som gör behandling där?

• Macbookpro

Idag hade jag FET med ett 5dagars embry. hade börjar kläckas och såg ut som en jordnöt. Ska tydligen vara ett mycket bra tecken så hoppas på denna gång! 

funderar på hur tidigt jag ska våga testa denna gång. hade varit fint att få till det innan påskafton egentligen. Men det kanske är lite tidigt ?

• Macbookpro
    LMSM skrev 2025-04-13 08:05:59 följande:
    Ja absolut det är helt ok, hade dock hoppats på ngt annat resultat jämfört med det jag fått i Sverige för att känna att det är ngn skillnad. Är så rädd att man faktiskt inte gjort ngt annorlunda så vrf skulle det plötsligt gå nu. Har sån extremt tomhet och ångest nu några dagar efter äggplocket, kom egentligen bara dagen efter plock. Som att jaha då var det här försöket över också då. Jag vet att det inte är dt men man är ju så skadad. Man mår bra och hoppfull under stimuleringen när man ser att det växer blåsor och soblar det ngt slags beroende för det är på ngt sätt enda gången man känner hopp. Sen vet ,an att efter plocket är det bara negativa besked om och om igen. Dagen efter fick jag reda på att det var ägg som blivit befruktade men inte hur många. Kan vara 1, kan vara 12 de säger inte. 

Långa dagar nu tills onsdag menar r3edan i full gång med att planera nästa försök ahaha. 
    enligt min läkare på Sofiahemmet är det inte bara mängden ägg de satsar på när man byter protoll utan kvalitén. 12 även om det är lika många ägg så kanske fler blir av hög kvalle? håller tummarna för dig i alla fall, du får återkoppla när du fått resultatet sen! 

de säger ju alltid att ?det räcker med ett bra embryo? - men jag förstår precis hur du känner. den ynka trösten känns liksom nästan som ett hån ibland när man försökt så länge som vi. Jag grät så mycket sist jag var hos läkaren, helt sjukt haha 

Men ja - nu hoppas jag stenhårt på ?jordnöten? - alltid lite hoppfullt när det är något nytt!! 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023