Vi som startar IVF 2023
Jag är på Eliva. Började vår resa 2022 efter att ha försökt själva i ett år. Det började med kemisk graviditet första spontana försöket. lång story short så har jag sedan dess gjort äggplock med IVF 1 19 ägg 11 befruktade 0 till frys IVF2 30 ägg 28 befruktade 5 till frys, vi har återfört från 2023 fram till 2024, blev gravid på fjärde återföringen som slutade i MF vecka 9 i september 2024 efter att ha sett hjärtat ticka vid två tillfällen. misslyckade med sista ÅF. Gjorde mini IVF3 8 ägg/ 4 omogna 1 befruktat 0 till frys IVF4 17 ägg 12 befruktade och 3 till frys. påbörjade nedreglering i december med Zoladex och Letrozol för att krympa myom samt misstänkt silent endo och immunprotokoll. Har nu slemhinna på 12 mm efter senaste besöket. blir ÅF av två embryon på måndag. tar fortsatt progynon, prednisolone , cyclogest två gånger om dagen, trombyl, intravenöst progesteron 2 x om dagen, intralipid och hoppas på det bästa!
Åh herre gud!! vad mycket ägg!!! Kan inte föreställa mig hur trångt det måste känts! Heja dig som kämpar!
vad är mini-ivf?
Vad säger läkarna? Är det så många som ändå lyckats bli befruktade menar jag.