Quincey skrev 2023-08-11 13:55:10 följande:
BaeA, ah ok, har du fått diagnosen PMDS av en läkare?
Jag får nog börja tempa! Man vill verkligen testa allt.
Vad bra att ni kunde göra vanlig IVF. Vi har haft hög andel fragmentering och jag skulle hellre slippa ICSI för att kunna utesluta att det inte är det som skapar fragmenteringen. Ja min sambo tar Q10, omega-3, r-alpha lipoic acid, l-carnitine och d-vitamin. Dessa började han med efter IVF2. Mellan IVF1 och 2 tog han bara Profertil och Q10 och den gången gick det katastrofalt (rörlighet hade sjunkit från 40% till 14%) så hoppas verkligen den förbättras igen 😔
Var det återföring på dag 5 ni skulle göra sist? När sätter ni igång med nästa försök?
Vet inte hur diagnostiserad man kan bli mer än att jag fått antidepressiva utskrivna, vilket jag inte har velat ta någonsin. vården är ju inte jätte tillmötesgående när det kommer till kvinnohälsa. Jag har även varit hos Diamantis och på HerCare testat det mesta, då den tar över mitt liv.
Vad bra, det är samma tillskott som min man tar. Aha visste inte att det kunde vara en eventuell orsak till fragmentering.. Hoppas också att sommaren och vitaminerna gör nytta för er till nästa försök.
Vi skulle gjort en FET då jag har relativt högt AHM så min läkare sa att det är större risk för mig att bli överstimulerad och må dåligt vid en ev. graviditet. Men får se om det blir en ET tidigare denna gång pga utfallet sist.
Jag tog min första injektion av Menopur 275 igårkväll så nu är vi igång.