Vi som startar IVF 2023
Nu äntligen ruvar jag på TVÅ efter tre månaders nedreglering - testdag 1 april. En vecka innan bebisen skulle varit beräknad om jag inte fått MF.
Nu äntligen ruvar jag på TVÅ efter tre månaders nedreglering - testdag 1 april. En vecka innan bebisen skulle varit beräknad om jag inte fått MF.
Åh vad spännande! Nu håller vi tummarna!Hur Kommer det sig att du fick sätta in två stycken? Vad betyder egentligen nedreglering?
Jag fick blandade Nyheter idag när jag skulle på återföring. Tyvärr visade ultraljudet att det var massa vätska så jag fick inte göra någon återföring utan måste vänta till nästa gång. Det är sant att jag har haft mycket mera ont efter detta äggplock. enligt läkaren är risken att jag blir sjuk under en eventuell graviditet alldeles för stor.
de goda nyheterna var dock att det blev tre blacocyster som ska frysas. Det är också möjligt att några av de andra fem utvecklas på ett bra sätt och också kan frysas. Det var inget som var ute ur leken så att säga. Håller tummarna
Hej alla! Har varit bortrest och missat lite här. Lycka till LMSM, så härligt med många blåsor och rätt beslut att ni avbröt och gjorde om stimuleringen!
Lycka till BaeA med ruvandet!
Jag gjorde ultraljud innan vi reste iväg och hade då fortfarande rester kvar efter MA i januari som varken kom ut efter två omgångar Cytotec eller en mens .. Hoppas allt kommer ut nu så vi kan göra vår FET snart!
det blev tyvärr negativt för mig, förstår inte varför. så ledsen arg och besviken nu. väntat 3,5 månad och ändå inget. fattar inte vad det är som är fel?
Ville bara säga att kliniken hörde av sig för några timmar sedan, med negativa besked. Det är helt ärligt ingen skillnad allts mot de resultat jag har haft i Sverige.
Majoriteten hade avstannat vid 4 celler och ett enda var på 6 celler dag 3. Har flera gånger haft bättre resultat än så i Sverige.
Sorgen är så djup alltså och jag måste vara den med absolut sämst resultat någonsin. Inte en enda blastocyst har jag lyckats få på 91 ägg. Jag måste ge upp nu vi har varken råd eller ork att fortsätta rent psykiskt är helt jävla dränerad på allt liv. SÅ jävla arg på att det är min lott i livet att vara infertil, varför just jag !? vad har jag gjort....
Jag kan mao inte rekommendera Olga till ngn som inte har resultat i Sverige men om man däremot får blastocyster men som inte leder till ett barn så tror jag man kan spara sig en del lidande iom att man kan kolla embryona.
Jag är helt säker på att det kommer gå för er andra tillslut, en dag kommer det vara er tur!
Åh, jag beklagar djupt! ❤️ fy så tuffa och tunga besked att få när man tagit sig vidare utomlands och hoppas på bättre resultat. Sorgen, smärtan, hoppet och förtvivlan jag förstår inte inte hur mycket vissa av oss ska kunna stå ut. Jag förstår också att man bli ännu mer besviken när kroppen verkligen är i ?toppform?. hade ju varit enklare att acceptera om man visste vad det var för fel. jag hoppas ni får ta er tid att landa, sörja och sedan komma vidare. Ni kommer bli föräldrar om ni vill på något sätt, men man behöver ju tid att landa. Ta hand om varann och var inte för hård mot dig själv, du är grym! ❤️