• BaeA

Vi som startar IVF 2023

Macbookpro skrev 2025-04-19 08:51:35 följande:

Idag testade jag positivt För första gången! efter alla försök så kom vi äntligen till nästa stora milsten! Jag är så lycklig men framför allt lättad - det KAN fästa embryon i min livmoder! idag är det RD 7 bara så mycket kan ju hända fortfarande men sträcket var där imorse! 

Åh, heja påskägget! 🐣
  • BaeA

Gjorde min 6:e återföring idag med 7:e embryot, det är mitt sista, om inte denna tar sig blir det nytt ÄP. Fick testdag 7/5 det är en 6 dagars blastocyst.  

• BaeA
    LMSM skrev 2025-04-23 15:13:49 följande:

Gud jag vet inte vad jag ska göra längre. Hela den här situationen börjar tära på mitt förhållande. 

Min parters bror fick barn för ett halvår sedan. Jag har inte träffat dom ännu men till mitt försvar så har jag spenderat 2 månader utomlands precis efter att barnet föddes och sedan jag kom hem har jag inte träffat någon varken vänner eller släkt. Jag har haft fullt upp med renovering och ivf försök och stress till cypern osv. och Nej jag har faktiskt inte velat för jag har velat skydda mig själv på alla sätt jag kan. Senaste 9 månaderna har jag verkligen kämpat med att önska att jag inte var född och det har varit väldigt tufft. Jag vill inte dö men jag orkar knappt med smärtan längre så jag har verkligen gjort allt jag kan för att inte hamna djupare ner i i det här och det har helt ärligt varit väldigt väldigt svårt för mig. 

Idag frågade min partner mig om de kunde komma hit i helgen varpå jag sa nej. Jag sa att han kan väl åka dit men han blev arg för att jag inte vill träffa dom och försökte sen straffa mig med att de ska hem till oss oavsett.

OM jag sträcker mig så långt att åka dit så känner jag väl att det måste vara tillräckligt, jag vill inte att de ska vara här, att jag ska hamna i en situation där jag bryter ihop får panik och inte har någonstans att ta vägen. är vi där kan jag alltid ursäkta mig och åka hem. dessutom vill jag känna att mitt hem är min trygghet så långt det går.

Jag är helt ärligt helt förstörd och känner mig så sviken. Det var knappt en vecka sedan jag fick svar att jag aldrig kommer kunna få egna barn. Oavsett om jag kan göra donation så gör det ont och jag mår verkligen inte bra. Hela processen senaste åren har varit förgörande helt ärligt och jag förlorade min pappa i hjärntumör mitt i allt. Jag har fortfarande inte fått sörja för jag har inte kunnat göra det samtidigt. är det jag som är helt självisk som bara inte orkar träffas. Herregud jag är ju deprimerad jag orkar inte träffa någon och allra minst nyfödda och gravida. Det ör ingenting personligt jag försöker bara överleva.

Åh vad det gjorde ont i mig av att läsa detta, känner så med dig! Den är psykiska och fysiska terrorn är brutal. jag kan heller inte ens föreställa mig hur du mår efter att också behöva bearbeta det tynga beskedet kring att du inte kommer kunna få genetiska barn. precis som skrivit här nedan så är det kanske bäst att försöka prata med din partner, vet att det är svårt och att män ibland kan vara så frånkopplade. men du behöver stöd och hjälp att hitta energi och livslust. Jag hamnade i den är ivf depressionen för ett år sedan och det tog mig säkert ett halvår att komma ut, känner igen många av känslorna du skriver. önskar vi alla kunde ge dig en kram, du är en kämpe! ❤️
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-04-29 10:34:01 följande:
    Kemisk som jag misstänkte, fick supersvagt plus idag och ?inte gravid? på CB. Missfall nummer 4. 5 graviditeter med kromosomfel. Känner mig så tom och uppgiven.
    Åh, jag som blev så glad när jag läste först och tänkte nu äntligen, du är en sån kämpe och jag hoppas så för dig! Vi har ju varit här så oförskämt länge nu. Jag har testdag 7/5 men ska ta HCG i morgon och på fredag. Vill typ inte för det är vårt sista embryo så det blir till att förbereda sig mentalt för IVF5. Tänker dock inte så mycket på ruvningen, vilket är skönt. Men känner mig trött och lite molnig av prolutex och cyclogest.
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-04-30 10:10:50 följande:

Tack, usch börjar tappa hoppet ärligt talat. 

Visst fick du nya läkemedel att ta iom denna återföring? Håller tummarna för att det ska gå bra för dig ❤️

Gick ju skit för mig också, ingen stegrade hcg för mig heller, har eg TD på onsdag, men vart tillsagd att sluta med allt idag. 8:e embryot.... Blir tokig! 
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-05-02 15:24:23 följande:

Åh nej jag beklagar. Hur kan man bara fastna i samma sak igen och igen 😔 Jag hoppas att ni i alla fall kan testa blastocysterna efter nästa plock och få lite mer klarhet. Fick du förresten veta mer om du har silent endo eller inte? 

För mig började blödningen idag. Blev bara glad att få gå vidare.

nej, det är helt ofattbart! fick också min mens häromdagen, men det krockar med en resa till Tokyo som vi har så måste vänta med plock till juni. Men har beställt lite kompletterande tester från fertilysis nu. Kromosomtest, KIR/HLA-test och trombofili som kliniken rekommenderar att jag gör (dock deras men de var dyrare så så att jag beställer från fertilysis istället). Jag har tid på SÖS den 14 maj, så då ska de kolla om det är någon endo. 

åh, grattis! de är de små vinsterna man får glädjas åt i misären. 

• BaeA
    Quincey skrev 2025-05-06 19:43:11 följande:
    Åh så kul med Tokyo och att få komma iväg! Att resa har verkligen varit det enda som fått mig att må bra senaste åren.

Intressant med testerna, skulle verkligen vilja göra kromosomtest men har inte hittat något ställe att göra det på. Vet du vad som händer om det visar sig vara abnormalt? Får man göra PGT då? Kan du få remiss av kliniken eller måste du betala för undersökningarna?
    Ja, samma här! Vi ska dock prova ägglossningstimulering denna cykel bara för att jag känner att jag vill testa allt som går, haha.. Så börjat äta Letrozol nu. Undersökningen för Endo har jag fått remiss. Men har ingen aning vad som är ett next step om testerna är avvikande.

Har du börjat med hormonerna nu?
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-05-07 16:49:21 följande:
    Ska ni köra ägglossningsstimulering nu utan återföring? Är orolig att testerna skulle visa något fel som kliniken sen inte tror på eller gör något åt och att det då är slöseri med pengar. Men för er var det kliniken som tyckte ni skulle göra testerna?

Vilka hormoner tänkte du på?

Ja, med Letrozol och sedan ta ovitrelle, inte för se om det skulle funka ?naturligt? inte för att jag tror det, men skadar ju inte att testa tänker jag. har ju ändå gjort en del åtgärder sedan jag började med ÄL-stim och då jag blev gravid förra året i juli hade jag ytterst lite hormonstöd. stämmer att det var kliniken som rekommenderade oss att göra testerna, mer för att utesluta då vi gjort 7 återföringar med 8 5-6 dagars embryon utan framgång. Eller en då med mf i vecka 9. 

trodde du skulle börja inför ÄP när du skrev att du fått mens, men ni har kvar i frysen alltså? Håller tummarna för dem då, eller vill du göra något annorlunda innan. 

• BaeA
    Anonym (Tekoppen) skrev 2025-05-08 07:08:39 följande:
    jag kör också ägglossningsstimulering nu. Började med letrozol igår. känner mig allmänt uppgiven så känner inte ens att jag gläds åt att prova något nytt längre. 
    Nej, känner igen känslan. Man bara famlar i blindo. Hur ser er resa och process ut fram tills nu? 
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-05-10 14:54:19 följande:
    Verkligen intressant att du på egen hand hittat flera ?fel? eller vad man ska säga som du åtgärdat, som förhöjt immunförsvar och infektion. Får nu bara höra att vi kan konstatera att mina ägg har dålig kvalitet, men inget har ju testats egentligen :( När ska du göra Fertilysis-testerna?

Vi har kvar några 6-dagars i frysen så får se hur det går med nästa återföring.. 
    jag och min man skickade testerna till dem igår, så inväntar svar inom en vecka på några och ett av dem tar upp till en månad. i morgon ska jag på UL på SÖS och var även hos Sven Eric på Sturebadets läkarmottagning, han var så inlyssande och bra, var otroligt nöjd när jag gick därifrån. Han tror också på endometrio, men rekommenderade mig att olga, då de är vana vid komplexa fall då inte denna nedreglering här har fungerat. Så ska iaf skicka in allt till dem för att få en rek. träffade ändå dem när de var här i mars på seminariu.

SKÖNT att ni har i frysen. men de har inte misstänkt att du har endo då? Då blir ju äggen ?sämre?. 
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-05-14 11:02:02 följande:

Åh vad intressant att se om de visar något. Funderar också på att ta deras tester men vet inte vad jag ska börja med. Är det något speciellt UL de ska ta på SÖS för att kolla endo? Vad fick du kolla på Sturebadet?

Jag tog upp det med endometrios när jag var på Eliva eftersom min mamma kan ha haft det. Min läkare där sa att jag skulle ha extremt ont under mens om jag hade endometrios så hon trodde inte det fanns anledning att misstänka. Jag har hela livet haft ganska ont skulle jag säga, men sedan vi avbröt graviditeten har jag knappt haft mensvärk alls.

Ja, det är så mycket förra året då testade jag också test som visade att hade ureaplasma, har en kod som är OLSP5 som 5% rabatt fram till 20 maj om du vill beställa någon av nedan test. Minns inte källan nu men tror nästan det var upp emot 50% av de som är oförklarligt barnlösa har endo. jag har inte någon kraftig mensvärk, men man behöver inte ha det heller, utan att man då har silent. så kanske värt att grotta i? 

läkaren där är kunnig och vi gjort UL för att skicka till Olga om vi ev ska vända oss dit. men tycker bara han kändes varm och inte dömande utan lyssnat på allt jag sa och frågade och ritade också upp för att förklara. men han trodde också endo. Men idag när jag var på SÖS så kunde de inte någon indikation på det, de har lite bättre maskiner och kollar bara väldigt noga tog typ 15-20 min. 
    fertilysis.com/tests/female-microbiome - gjort 2024

läste att ni kanske vill vända er utomlands, vad funderar ni på då? 
  • BaeA
    Noelani skrev 2025-06-05 08:19:54 följande:

Tänker på er alla! ❤️

Är det någon som hört något från Mathilda88? 🙏

Fint att du kikar in här. Hoppas familjen mår bra <3 Har också tänkt på henne, hoppas allt går bra! 
    Quincey skrev 2025-05-23 13:51:04 följande:

Åh tack för att du delar ❤️ Ska vara bortrest nu under nästa mens så kanske får ta test i sommar. Hur märker man av ureaplasma eller är det utan symptom? Har du funderat på EMMA / ALICE? Visar de ungefär liknande saker? Frågade nu senast på cvl om endo men de sa också att man brukar ha extremt ont och också att man måste göra biopsi för att vara helt säker. 

Försöker hitta klinik utomlands men får nästan panik, är så överväldigande. Olga känns verkligen enklast, har haft lite kontakt med deras koordinator för 2 år sedan när vi inte fick blastocyster. Men ska kolla på Spanien också och Grekland, dock verkar det som att många åker till Grekland pga immunförsvar. Har ni koll på bra kliniker utomlands?

Inga sypmtom, utan jag fick svar efter jag gjort mensblod och svabbtesterna via fertilysis. Har även fått svar på mina senast blodprov från dem, som visar på immunförsvaret och att jag är en partial matching med min man. Det handlar om HLA-systemet (Human Leukocyte Antigen), som är ett slags "id-kort" som immunförsvaret använder för att avgöra vad som är kroppens eget och vad som är främmande, t ex bakterier eller ett embryo. När det är för mycket match kan immunförsvaret bli passivt och inte aktivera rätt signaler som skyddar embryot.

För att hjälpa immunförsvaret att lära sig acceptera embryot trots denna likhet så kan man göra en behandling som heter LIT. Då injicerar man min mans vita blodkroppar under hunden på mig för att "träna" immunförsvaret. Står även mycket om denna metod i "is your body baby friendly". Men är såklart outforskat i Sverige.

Så det lutar åt att vi kommer att åka till Grekland och göra detta innan vår nästa transfer, är just nu under stimulering och har ÄP i slutet av nästa vecka, och sedan åka på midsommar för att det är mest effektivt att göra det 3 veckor innan återföring.
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-06-16 10:35:43 följande:
    Åh vad bra att du tagit testerna och fått svar som hjälper er ta nästa beslut. Det låter otroligt avancerat haha men har läst om flera som åkt till Grekland och injicerats med sin partners blod och att det hjälpt efter det. Då kanske man inte ens behöver IVF nästa gång. Känns relativt smärtfritt om det också är en engångsgrej. Håller tummarna att det ska gå bra nu! ❤️ Antar att ni åker snart?
    Ja, vi har fått tid på torsdag så vi åker på onsdag. Precis, drömmen är ju om man faktiskt skulle lyckas bli gravid på naturlig väg. Så länge det är orfarligt känner min man och jag att det inte finns något att "förlora". Man kan få lite utslag men annars tror jag att det ska vara rätt ok, det är stick under huden på under armen. Ja, 1 eller 2 doser. Har en radda med frågor jag vill ha svar. Där emot hade jag även konsultation med Olga och de trodde inte riktigt på denna teori enligt dem ska inte inte det man har i blodet påverka, utan enbart om man har förhöjda i livmoderslemhinnan. Men har som sagt också läst om de som iprincip provat allt och sedan lyckats bli gravida på egenhand efter LIT. 
  • BaeA
    Quincey skrev 2025-06-16 10:30:25 följande:
    Tack för att du höll tummarna ❤️ Testade positivt efter FET och hoppas det kommer gå bra denna gång. Är så tacksam att jag testat positivt med 5 av 5 blastocyster samtidigt som jag är väldigt nervös eftersom det statistiskt borde ha lett till ett barn vid det här laget. Var helt sänkt efter att ha träffat psykologen, jag som trodde det skulle hjälpa haha. Men kommer få missfallsutredning om det inte går bra denna gång så är en liten tröst och känns bra att man blir ?sedd? till slut.

Hur har det gått för dig? ❤️❤️
    Håller tummarna nu att allt blir bra <3 det förtjänar ni.
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023