Noelani skrev 2025-06-05 08:19:54 följande:
Tänker på er alla! ❤️
Är det någon som hört något från Mathilda88? 🙏
Fint att du kikar in här. Hoppas familjen mår bra <3 Har också tänkt på henne, hoppas allt går bra!
Quincey skrev 2025-05-23 13:51:04 följande:
Åh tack för att du delar ❤️ Ska vara bortrest nu under nästa mens så kanske får ta test i sommar. Hur märker man av ureaplasma eller är det utan symptom? Har du funderat på EMMA / ALICE? Visar de ungefär liknande saker? Frågade nu senast på cvl om endo men de sa också att man brukar ha extremt ont och också att man måste göra biopsi för att vara helt säker.
Försöker hitta klinik utomlands men får nästan panik, är så överväldigande. Olga känns verkligen enklast, har haft lite kontakt med deras koordinator för 2 år sedan när vi inte fick blastocyster. Men ska kolla på Spanien också och Grekland, dock verkar det som att många åker till Grekland pga immunförsvar. Har ni koll på bra kliniker utomlands?
Inga sypmtom, utan jag fick svar efter jag gjort mensblod och svabbtesterna via fertilysis. Har även fått svar på mina senast blodprov från dem, som visar på immunförsvaret och att jag är en partial matching med min man. Det handlar om HLA-systemet (Human Leukocyte Antigen), som är ett slags "id-kort" som immunförsvaret använder för att avgöra vad som är kroppens eget och vad som är främmande, t ex bakterier eller ett embryo. När det är för mycket match kan immunförsvaret bli passivt och inte aktivera rätt signaler som skyddar embryot.
För att hjälpa immunförsvaret att lära sig acceptera embryot trots denna likhet så kan man göra en behandling som heter LIT. Då injicerar man min mans vita blodkroppar under hunden på mig för att "träna" immunförsvaret. Står även mycket om denna metod i "is your body baby friendly". Men är såklart outforskat i Sverige.
Så det lutar åt att vi kommer att åka till Grekland och göra detta innan vår nästa transfer, är just nu under stimulering och har ÄP i slutet av nästa vecka, och sedan åka på midsommar för att det är mest effektivt att göra det 3 veckor innan återföring.