• GrönaLjuslyktan

Vi som startar IVF 2023

Macbookpro skrev 2024-12-27 23:13:03 följande:
    Var blinkande imorse också. Hoppas att det släpper snart. När jag googlar tycker att det ser ut som att östrogen Ökar i två omgångar under en cykel. Så stämmer det verkligen att det måste vara En rund ring?

Hej Macbookpro! Det behöver verkligen inte vara det, men man kan få blinkande smiley många dagar i rad Ifall man har PCOS. Kanske värt ändå att nämna till din läkare nästa gång att du fått blinkande smiley många dagar i rad och se vad de säger. 

Håller tummarna för ert julmirakel <3

/ Hälsningar från en annan som hoppas på ett julmirakel 

• GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2024-12-28 16:25:06 följande:
    Jag har inte PCOS men jag höll ju på med alla sprutor För ett par cyklar sedan. Kan ju fortfarande fortfarande vara påverkad av det. Vi får se sen när jag får mens.

Vad hände med dig då då? :) Har du precis gjort en återinföring Eller försöker ni naturligt Denna cykel? När har du BIM? 

Min senaste återföring var i mars 2024, men fick MA i maj och har sen dess försökt naturligt pga utredningar och ledigheter. Hade såklart hoppats på att jag skulle bli gravid naturligt under den här perioden, men nu när det inte hänt så hoppas vi jättemycket på vår nästa IVF runda, vi har inget i frysen, så tanken är nytt äggplock och återföring i januari. Brukar ha regelbunden cykel, så brukar veta vad min BIM är, men den här cykeln har varit väldigt märklig, fick positivt LH-test några dagar senare än vanligt och tempen höjdes inte förrän 4 dagar efter det positiva LH-testet. Har varit förkyld nyligen och gjorde en hysteroskopi förra cykeln som kanske kan vara förklaringen, men osäker. Har någon som tempar varit med om att höjningen kommer flera dagar efter att man tror att man haft ägglossning? 

Det kan bli så att mensen dyker upp första dagen på 2025 och att jag sätter igång med sprutor 2 januari! Om nån annan också ska starta upp ny stimulering eller FET snart, håll oss uppdaterade <3

• GrönaLjuslyktan
    Mathilda88 skrev 2024-12-29 20:45:48 följande:
    Av de fem äggen som tog sig av de 15 plockade donatoräggen så fick jag igår återfört en toppkvalitativ blastocyst och 2st 5-dagars till frysen!

De två sista av de fem var tidiga blastocyster som odlades vidare till idag - den ena fryste dom ner! Så har alltså 3st i frysen och en i magen nu Hjärta
    Hoppas hoppas hoppas, håller tummarna <3
  • GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2024-12-30 22:51:16 följande:

Fick mens idag :(

så tråkigt

Beklagar :( Hur gör ni nu kommande cykeln?

Jag fick mens idag och sätter igång med sprutor imorn och håller tummarna att allt går vägen och det blir äggplock och insättning i mitten på januari. 

Hoppas med allt jag har att 2025 äntligen blir året för oss i 2023-tråden!!! ❤️
  • GrönaLjuslyktan
    Quincey skrev 2025-01-08 14:41:18 följande:

Var ett tag sen jag skrev nu. Fick ju ut mycket färre ägg vid vårt sjätte äggplock. Jag tror ändå det var för nära inpå aborten och att det kan ha påverkat. Av 6 mogna ägg blev 6 befruktade men endast en utvecklades till blastocyst som var av lite sämre kvalitet än vad vi fått tidigare. Till mig stora glädje och förvåning testade jag ändå positivt på testdagen. Kändes helt overkligt och fantastiskt att äntligen vara gravid igen efter vad vi gått igenom. Samtidigt kändes det som att det här kommer inte bli nåt, men tänkte att jag var bränd från tidigate erfarenheter. 

I vecka 5+5 kom en färsk blödning. Den var dock liten och höll bara i sig i några timmar. Blödningen upphörde sedan. En vecka senare drömde jag att jag fick ett negativt test.. vågade inte ta ett test till, mår otroligt dåligt av spänningen innan man ser resultatet. Började känna trötthet, illamående, ilningar i livmodern och stick i höger eller vänster sida varje dag. Allt var frid och fröjd till vecka 8+1 när jag plötsligt fick en brun blödning. Fick en till brun blödning i 8+3, väldigt små båda gångerna men kändes ändå oroväckande för blödde inte en droppe vid senaste graviditeten. Samtidigt har jag läst att det oftast är ofarligt. Det har sen kommit en skvätt brunt blod varje dag sedan dess. Idag i vecka 8+5 gjorde vi UL. De såg inget foster och hinnsäcken mätte till 6 veckor. Graviditeten har alltså upphört för 2-3 veckor sedan utan att jag känt nån smärta eller större blödning och tvärtemot känt mig gravid varje dag.

Usch vet inte vad jag ska ta mig till längre. Gravid fyra gånger utan något barn. Gravid tre gånger senaste året. Blir så rädd av att 4 av 4 graviditeter har haft något kromosomfel, kan det vara bara otur fortfarande?

Åh nej!! Jag funderade på hur det hade gått för dig, för hade inte sett dig skriva något på ett tag. Så otroligt fruktansvärt och orättvist vad ni har gått igenom 😔 Fick själv MA, där graviditeten hade avstannat i v10+5 och fick reda på det på KUB 2 veckor senare, så vet känslan av extrem chock och sorg 💔
  • GrönaLjuslyktan
    Mathilda88 skrev 2025-01-06 02:46:37 följande:

Jag har ju testdag den 9/1, men jobbar nätter över den dagen så tog ett testa-tidigt igår morse. Och det var positivt! ❤️🙏❤️

Har haft en bra magkänsla om denna just med all magvärk, trötthet och rubbade aptiten - men var ändå så läskigt att testa. Verkligheten om att man gör detta själv samt som dubbeldonation slog till därefter med med viss ångest skall erkännas. Men vet att det är helt rätt val, känns bra nu igen ❤️ I vecka 3+4 idag då. 

Reser precis när jag går in i vecka 9 till USA i två veckor, hoppas det inte krockar med några viktiga kontroller! 

Stort grattis Mathilda88, fyfan vad underbart, vilken milstolpe!! ❤️
  • GrönaLjuslyktan

Hej! Är idag på stimuleringsdag 7 och hade första UL. Allt gick så fort men uppfattade det som att jag hade några blåsor på varje sida som var ca 11mm i diameter och en större på varje sida som var ca 17mm. Ska tillbaka dag 10. Ska även få ta blodprov på progesteronvärdet dagen innan ET denna gång, inte fått göra det innan. 

Är det nån som har koll på eller kan hänvisa till en bra sida gällande hur mkt äggblåsor växer per dag under stimulering, hur stora de ska vara innan äggplock, vad som anses som en ?låg? respektive ?hög? stimuleringsdos osv. Vet att det inte går att kontrollera något, men ändå nyfiken och vill försöka testa räkna ut när äggplock blir. 

Vid mitt första äggplock så stimulerades jag endast i 8 dagar och med låg dos (Bemfola 150), denna gång (över 1 år senare) så har jag fått en högre startdos (Bemfola 225 första dagarna och sedan 150) och kommer stimuleras fler dagar. 

Har blivit bränd så många gånger på den här resan, så vågar inte hoppas på nått, men såklart att förväntningarna kommer när läkaren säger att det ser bra ut. Denna eviga väntan. 

• GrönaLjuslyktan
    Quincey skrev 2025-01-10 12:45:08 följande:
    Åh fy fan att den stannade av så sent 💔 Hade du fortfarande symptom då? Jag har fortfarande ömma bröst och stickningar i magen, kommer inte kunna lita på kroppen igen. Har blött så lite så hoppades ändå det skulle vara ok. Men vid förra missfallet så stoppade progesteronet upp blödningen helt och tror det har hänt nu med.

Håller tummarna för bra ägg och blastocyster vid ditt kommande plock! ❤️

Tack för lyckönskningarna ❤️ 

Kollade mina noteringar nu och jag fick inga symtom förrän i v8, då fick jag ömma bröst och lite illamående och det höll i sig även när graviditeten hade avstannat, vilket också var varför det blev en sån megachock när vi var på KUB och barnmorskan sa att det inte längre fanns ett hjärtslag, den sorgen var brutal. Och sen på det skulle man också tänka på hur det skulle komma ut, som att man inte lidit tillräckligt mycket.

Förstår precis vad du menar, känner också att jag inte längre litar på min kropp.

Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag förstår din smärta och hoppas med allt jag har att din återhämtning går bra och att ert guldembryo finns i frysen ❤️
  • GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2025-01-12 22:23:25 följande:

planerar FET nu på fredag. Fungerar inte detta denna gång så blir det ett nytt plock. Händer det så kommer jag vilja ta nya prover så att inget annat Uppenbart är fel.

Vi båda är ju fortfarande fortfarande ganska unga och min mans spermier var ändå ok (Även om det hade kunnat Röra sig Bättre). 

Spännande med FET på fredag! Hoppas detta är gången!! ❤️

Ska också förhoppningsvis göra ET ungefär samtidigt, men för egen del så har jag redan tappat hoppet och är ledsen över att det inte kommer bli några bra resultat från äggplock / ET. Hoppas dock att jag motbevisas! 
  • GrönaLjuslyktan
    Macbookpro skrev 2025-01-19 11:21:12 följande:

Ja vi har gjort det naturlig Cirkel. Likadant som tidigare gånger. Inga tillägg. Funkar inte det här denna gången så kommer vi att behöva sätta oss ner med läkaren och prata igenom olika alternativ. Vet du om någon annan metod som vi borde gå igenom med Sofiahemmet?

Det Är osannolikt att vi skulle ha så svårt att få ett embryo att fästa så det känns som något måste vara fel. 

Hej! Hur går ruvandet? Jag går också på Sophiahemmet och likt er så fick vi också 4 blastocyster från vårt första plock där de 3 första försöken misslyckades, och fjärde blev ett MA, så förstår verkligen den extrema frustrationen, sorgen och viljan att förstå vad som kan vara fel.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023