• LMSM

Vi som startar IVF 2023

Macbookpro skrev 2025-03-15 17:31:31 följande:

Jättejobbig dag idag. Jag fick precis reda på att min svägerska väntar barn och jag har så svårt att bli glad för deras skull när jag är så ledsen för vår situation. Jag vill inte träffa dem i påsk Eller någon annan Gång för den delen. Jag vet att jag låter orimlig nu men det är bara för svårt och Känns så orättvist.

Allt jag kam säga är att du är INTE ensam. Jag förstår precis dina känslor. jag vägrar träffa min partners bror och hans partner som precis fått barn vägrar åka dit på påsk och har undvikit alla träffat, jag vägrar träffa min bästis som är gravid och har knappt klarat av att prata med henne, jag avskydde att umgås med min brors partner i vintras i Australien för hon är gravid. Jag vet exakt hur det känns hur orättvist det känns hur ledsen man är för sin egen skull och nästan arg på andra som får vara gravida. Det låter helt sjukt men ingen kan säga ngt om det om de inte varit i vår situation! Det år verkligen flrjävlig ! 
  • LMSM
    Macbookpro skrev 2025-03-18 21:07:00 följande:

Ja! min Man har också rätt svårt att förstå varför jag känner så starkt kring detta ocks.. Jag har också svårt att förklara eller ens förstå själv varför jag vill ta sådant avstånd, du har helt rätt att man nästan blir arg på dem. jag vill ju inget annat än vara glad för deras skull men det går bara inte just nu. 

det är lustigt för här på FL blir jag alltid jätteglad när någon som kämpat länge lyckas.

Ja, min partner säger att han förstår men det är nog mer att han bara accepterar att jag inte vill men han menar på att man inte kan låsa in sig så som jag gör också. Jag vet vad du menar det går inte att förstå sig själv och man förstår ju att det är helt knäppt att man känner som man gör och jag skäms närstan över det för det känns så mörkt men jag kan inte hjälpa det. Har väldigt svårt för att vara glad för det har har för ingenting annat är så viktigt för mig i mitt lvi som att få bli mamma. 

Jag tror skillnaden är att de kämpat så länge de vet vad vi går igenom medan det känns som om andra som inte behöver kämpa inte förstår vad dom har kanske hehe. Jag har ingen aning men jag är helt med dig. 
  • LMSM

Nu är jag igång med nästa försök på Olga kliniken. Det första avbröts ju på grund av att två blåsor utvecklades alldeles för fort och de andra hann inte med. 

Har ätit p piller i lite över tre veckor och i lördags började jag med min första spruta fyremadel. Ska ta den i 6 dagar innan stimuleringen  och gå på ultraljud den 27e ( dag 6) för att se storlek och antal blåsor från start. Sen börjar jag stimuleringen med gonal f och menopour på torsdag den 28e antagligen.

Planen är att åka till Cypern så att jag är där den 5e på eftermiddagen senast. Hoppas verkligen det fungerar och flyter på bra den här gången. Att göra behandling utomlands är verkligen ruinerade och så krävande. Måste göra tre ultraljud den här gången innan jag åker det och det är 2000-2500 kr per gång så bara där 7 k och det känns verkligen surt när man betalar det och får avbryta. Dessutom måste jag ta nya blodprov fast jag tog i februari HAHA. 

Vågar inte hoppas dock vet hur lätt det bara går åt helvete :)

Hoppas det går bra för alla andra som fortfarande är i behandling Hjärta

• LMSM

Hej allihopa :)
    Igår var jag på mitt första ultraljud för att se att jag kan påbörja stimuleringen idag. Inga cystor och ingen follikel större än 10 så det gick bra att börja. Man kunde se 14-16 stycken blåsor så förhoppningsvis så växer alla till sig jämnt nu! hoppas hoppas!! Vore så underbart att få 16 ägg!

• LMSM
    Quincey skrev 2025-03-31 14:10:45 följande:

Hej alla! Har varit bortrest och missat lite här. Lycka till LMSM, så härligt med många blåsor och rätt beslut att ni avbröt och gjorde om stimuleringen!

Lycka till BaeA med ruvandet!

Jag gjorde ultraljud innan vi reste iväg och hade då fortfarande rester kvar efter MA i januari som varken kom ut efter två omgångar Cytotec eller en mens .. Hoppas allt kommer ut nu så vi kan göra vår FET snart!

Va skönt att vara bortrest och koppla bort det här lite :)

Å jag förstår vilken tid det tar. Håller tummarna för att det går att göra n återföring snart!

Jag var precis på ultraljud 2 efter 4 dagars stimulering. 
    Hon mätte totalt 17 blåsor. Helt otroligt! Vissa är dock jättesmå medan vissa är över 10-11 så alla kommer det nog inte bli någonting av men ändå. Altid haft så många dag 4 men å andra sidan kanske den här kliniken räknar även de små. De gjorde aldrig CVL eller Sophia de sa bara "och några små som kommer bakom". 

Jag hoppas verkligen att det var rätt att avbryta och påbörja en. ny men samtidigt säger dom fortfarande att äggen i lutheal fasen är av bättre kvalitet oftast. 
  • LMSM
    BaeA skrev 2025-04-01 13:50:30 följande:

det blev tyvärr negativt för mig, förstår inte varför. så ledsen arg och besviken nu. väntat 3,5 månad och ändå inget. fattar inte vad det är som är fel? 

SÅ himla ledsen för din skull, jag vet precis hur det känns. Läste någonstans att du skulle testa dina blastocyster? Gjordes det?

Det är så hjälpa orättvist alltså vet knappt vad jag ska säga längre. Hjärta
  • LMSM
    Quincey skrev 2025-04-01 18:29:28 följande:
    Åh härligt! Minns inte helt, var denna stimulering annorlunda från förra? När åker du till Cypern?
    Förra gången påbörjade jag ju stimuleringen efter ägglossning, ca 5 dagar senare tog jag första sprutan. Då växte två stycken blåsor alldeles för fort och var typ 15*12 efter fem dagars sprutor medan andra fortfarande var i princip samma som innan stimuleringen 7*5 5*5 ish så de verkade knappt reagera och de andra gick för fort. 

Nu har jag ätit p piller i lite över tre månader bla för att synka med deras vecka de har äggplock på cypern men också för att d menar att de kan göra så blåsorna blir med synkroniserade. Efter p pillerna fick jag ta fyramadel i 6 dagar (även detta för att de ev kan ge bättre synkronisering) och SEN påbörja stimuleringen med gonal f och menopour 150 var.  Protokollet heter  " Sandwich" men det går inte att hitta mycket information om det.
    Men det är annorlunda jämfört med alla andra protokoll jag har haft i Sverige. 
    Jag är dock rätt orolig över synkroniseringen. 

Tre stycken var i mellan 11-12 igår medan resterande 14 stycken var 0,3-0,8.
    Jag är jätterädd att de inte ska hinna med och har försökt räkna ut hur de utvecklas dagarna fram om alla växer 1,7 per dag. ( jag vet att det inte är så enkelt men låt att ca så växer de så per dag) Sen växer säkert alla olika mkt osv. Men hur som helst så är de i sånt fall extremt osynkat och det oroar mig. 

Jag har bokat mitt flyg så jag flyger till Cypern tidigt på lördag. Måste vara där på kliniken senast 18 på lördag. 
  • LMSM
    BaeA skrev 2025-04-03 05:35:51 följande:
    Tack ❤️ och tack för att du delar med dig kring din resa till Olga. Tänker att det kanske får bli vårt nästa steg om inte vi inte kommer på någon super plan som vi inte testat. Var 32 när man började försöka och då tyckte jag att det var lite ?gammalt? nu är man 36. trodde verkligen att det skulle fungera nu och att året skulle få börja bra. Men redan i månad 4 liksom, så ingen bebis 2025 heller. tycker sorgen blir större för varje nederlag man får. hade haft lättare att acceptera om vi visste varför. 

vi försökte testa dem, men de släppte ifrån sig för lite DNA så det gick inte, så typiskt! 
    Det gör jag så gärna. Jag själv letade runt överallt för att hitta någon information men fanns ingen. 

Ja jag vet tiden bara rusar förbi. Jag var 34 vid vårat första IVF försök. Ingen ålder enligt läkarna som efter min utredning för tre år sedan gav mig två år innan mina ägg var slut när vi var. Nu står jag här snart tre år senare inne på min tionde stimulering och 37 år om knappt två veckor. Får fortfarande ägg så där hade läkarna fel MEN de verkar vara totalt jäkla värdelösa. Sån ångest alltså att tiden går så fort och man står kvar på samma ställe. Kan faktiskt inte tänka på det. 

Å jag förstår, de testar på ett annat sätt då ? för jag har aldrig hört om att man kan testa i Sverige tidigare.

För er som får så många blaston och bara återför och återför blir jag tokig på läkarna som står och petar sig i huvudet och undrar vad som är fel. Ja om ni kunde testa äggen hade ni vetat om det var fel på äggen eller om det kanske är ngt annat som immunförsvar osv osv. 

Tycker helt klart det är värt att gåigenom krånglet med behandling utomlands för att kunna testa blastocysterna så man vet direkt vilket som ens har en chans. 

Jag blir såklart överlycklig om jag ens får något att testa efter 79 plockade ägg utan en enda blasto haha
  • LMSM

mitt hjärta gör så ont av att läsa det här ! Jag neklagar verkligen. jag har inte varit med om samma sak allts och kan såkalrt inte förstå hur smärtsamt det måste vara men jag känner Så väl igen dina känslor och tankar.
    man är så jäääävöa jävöa arg på alla som det går för så enkelt som inte förstår vad man kan behöva utstå och hur mkt man behöver kämpa, hur mkt som kan gå fel hela tiden och hur jäkla starka vi är. 

det känns som man inte kommer överleva emellanåt när man får negativa besked efter negative besked och man vill verkligen bara lägga sig ner och aldrig vakna. Men på något sätt så gör man ju det  och man fortsätter kämpa för Någonstans får man ny kraft efter alla nederlag. 

ta tid för dig och er nu och försök att inte tänka på tiden. Det är helt förödande att göra det. 

massa kärlek !

TheC123 skrev 2025-04-04 17:36:43 följande:
    Tillbaka i tråden efter en lång paus..
    Vi har precis kommit hem efter vårt RUL. De visar sig att det inte finns något fostervatten, vår Billy kommer därmed inte kunna överleva. 
    vi har kämpat med infertilitet i över 3 år. Gjort 5 embryo återföringar som resulterat i 2 tidiga  MA och nu Billy som inte kommer att överleva, i v 20. 
    5-10% av alla par kämpar med infertilitet
    1-2 % av alla kvinnor får fler en 1 missfall 
    98% av alla rutinultraljud går bra 
    1 % av graviditeter saknar fostervatten 
    Hur kan man alltid vara minoriteten? Varför händer allt oss? Det är frågor som går runt runt i huvudet på mig. Vet inte hur jag ska överleva detta och orka fortsätta kämpa. 
    Känner mig så arg och besegrad. Arg på alla 98% som går på rutinultraljudet och får gå därifrån med nya foton på sitt barn. Arg på alla som bara ?råkar? bli gravida. Arg på att ALLT hände oss. Varför kan inte misären få spridas ut lite? Varför ska vi behöva vara med om allt som inte ska hända? 
    Nu får man tampas med  allt det negativa kring en graviditet, 12 gravidkilon och en förlossning som inte kommer resultera i ett varmt barn. 
    Jag kommer få säga hej till min son, för att i samma stund behöva säga förlåt och farväl. 
    Vet inte varför jag skriver, antar bara att jag behöver skriva av mig samtidigt som jag hoppas att någon med en liknande historia kan skänka en gnutta hopp. 
    Tack för stg ni tog er tiden att läsa. 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023