Quincey skrev 2025-04-01 18:29:28 följande:
Åh härligt! Minns inte helt, var denna stimulering annorlunda från förra? När åker du till Cypern?
Förra gången påbörjade jag ju stimuleringen efter ägglossning, ca 5 dagar senare tog jag första sprutan. Då växte två stycken blåsor alldeles för fort och var typ 15*12 efter fem dagars sprutor medan andra fortfarande var i princip samma som innan stimuleringen 7*5 5*5 ish så de verkade knappt reagera och de andra gick för fort.
Nu har jag ätit p piller i lite över tre månader bla för att synka med deras vecka de har äggplock på cypern men också för att d menar att de kan göra så blåsorna blir med synkroniserade. Efter p pillerna fick jag ta fyramadel i 6 dagar (även detta för att de ev kan ge bättre synkronisering) och SEN påbörja stimuleringen med gonal f och menopour 150 var. Protokollet heter " Sandwich" men det går inte att hitta mycket information om det.
Men det är annorlunda jämfört med alla andra protokoll jag har haft i Sverige.
Jag är dock rätt orolig över synkroniseringen.
Tre stycken var i mellan 11-12 igår medan resterande 14 stycken var 0,3-0,8.
Jag är jätterädd att de inte ska hinna med och har försökt räkna ut hur de utvecklas dagarna fram om alla växer 1,7 per dag. ( jag vet att det inte är så enkelt men låt att ca så växer de så per dag) Sen växer säkert alla olika mkt osv. Men hur som helst så är de i sånt fall extremt osynkat och det oroar mig.
Jag har bokat mitt flyg så jag flyger till Cypern tidigt på lördag. Måste vara där på kliniken senast 18 på lördag.