• Quincey

Vi som startar IVF 2023

LMSM skrev 2025-02-26 14:25:27 följande:

Precis varit på mitt andra ultrajud. Planen var att jag skulle ha åkt till Cypern på fredag om två dagar men jag vet inte om det kommer bli så nu.

Jag har fem blåsor på ena sidan och EN på den andra. Enligt första ultraljudet torsdagen förra veckan så hade jag tre på den sidan. Hur kan två bara försvinna eller hur kan man ha så fel.. Det känns inte rimligt att åka till cypern och lägga alla de här pengarna för 5 ynka ägg. Har ju haft 12-14 stycken senaste året. Blir så ledsen alltså känner mig helt förstörd. Allt det här kämpandet så går det så här... Vill inte skjuta upp ngt heller. Vill ju göra donation i april och nu kommer det inte gå om jag skjuter upp den här. Då kommer inte donation bli förens i juni för maj går inte. DÅ blir det ju inte återföring förens i aurusgi och jag klarar helt ärlig tinte det. Vill knappt leva nu vet inte hur jag ska klara det alltså. Tiden bara går...

Hej LMSM,

Tänkte på dig idag. Fy fan vad tufft 💔 Förstår om du inte vill göra plock denna månad när det kostar så mycket. Sen kan det gå bra också men jobbigt att chansa, lider med dig ❤️ Så oväntat att antalet blåsor skulle minska 🤯 Vet att det kan kännas helt övermäktigt att tänka att det inte blir återföring förrän augusti, men tycker det hjälper att inte tänka så långt framåt utan att fokusera på en månad åt gången. Sen känns det inte lika jobbigt när man väl är där.

Jag har nu fått första mensen sedan MA. Tänker att det är nästan omöjligt för oss att bli gravida naturligt, ändå hoppades jag så mycket denna månad. Har haft stark molande värk varje dag i två veckor, nattliga svettningar som när jag var gravid sist och hade en rosa blödning för några dagar sedan. Så jobbigt att man inte kan låta bli att hoppas varje månad fast chansen är minimal, så utmattande.
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 15:27:52 följande:
    tackHjärta

Hade precis samtal med kliniken och enligt henne är det två blåsor som växer, de är 15*12 och sen är de andra 7*5 och sen säger hon att jag har några jättesmå till men de här andra som är mindre än 15 "reagerar" inte menar hon på.

Hon säger att risken är att det bara blir två ägg och att de andra blir för små för att vara bra att befrukta även om de ser mogna ut när man plockar dom.

Alternativen nu är att fortsätta med stimuleringen och lägga till fyremedal och sedan se hur det har utvecklats tills på fredag alt måndag. Sen i sånt fall åka till Cypern då eller att avbryta nu och i sånt fall börja med p piller imorgon, äta det tills den 28e april och då börja behandling med först fyremedal 6 dagar och sedan stimulering.
    Väldigt oklart protokoll men men.
    Då blir det i sånt fall plock ca 8-9 april. En evighet. jag vet helt ärligt inte hur jag ska göra känner mest för att avbryta den här behandlingen och få pengarna tillbaka och göra donation /tandem i april men jag antar att jag inte får det. 

Å jag förstår precis, man slutar ju aldrig hoppas. Jag hoppas också trots att det antagligen är noll % chans. 
    antar att kroppen är lite konstig efter ett missfall. Jag har svettningar ibland precis innan mensen när temperaturen sjunker igen så det kanske är det för dig med. Men den rosa blödningen låter ju som de kunde ha varit ett missfall.
    Varför behöver du börja med p-piller om du avbryter? När vi avbröt på cvl sa de att jag skulle ta ovitrelle och försöka själva. Ja, den ordningen har man aldrig hört om men de måste veta vad de pratar om. Början av april är om en månad bara även om det kan kännas otroligt segt när du var redo för plock nu ❤️ Kan bara säga att när mina blåsor var färre än normalt och också växte långsammare än normalt blev det inte ett bra resultat. Skulle ha väntat förstår jag nu i efterhand. Även om jag blev gravid, men var på många sätt ett bortkastat försök.

Har inte trackat så noggrant när jag haft svettningar men hade det flera kvällar innan jag testade positivt i dec. Tar aldrig tidiga test längre, missfall hade varit en tröst iom att vi hade blivit gravida naturligt men även oroväckande med ännu ett kromosomfel så kanske bäst att aldrig få veta 🙈
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 16:35:51 följande:
    Den är ett slags protokoll. Så jag måste inte börja med det för att vi bryter men jag måste göra det för att inte slösa en ytterligare månad.
    Hon vill att nästa protokoll ska vara en månad med p piller och sen påbörja stimuleringen. Så jag kommer äta p piller en månad innan vi jag påbörjar nästa stimulering. Hon rekommenderar att vi avbryter nu.

Jag skulle ju såklart kunna ta en ovitrelle idag (fick två utskrivna)
    men min livmoder är nog inte redo att ta emot ett ägg ändå. Jag påbörjade ju stimuleringen i luthealfasen den här gången på dag 21 i cykeln, hade ägglossning dag 14-15 så att ett ägg skulle kunna fastna nu är väl omöjligt. Har beräknad mens imorgon haha! 

Nej det är ju inte jättelångt 6 veckor bort men allt blir så uppskjutet. Jag tror ju i princip noll på att de skulle kunna gå hos dom heller efter 8 misslyckade försök så jag är så inställd på donation i april. Det skulle innebära att det inte blir donation förens i juni med återföring i augusti i princip. Det känns inte som om jag överleves det helt ärligt. Jag är verkligen på botten och försöker i princip bara överleva varje dag .

Å gud jag vet inte, ska jag chansa på och fortsätta stimuleringen nu in i början av cykeln ´, det borde väl bli som en vanlig stimulering då? Eller avbryta och hoppas på att det går om en månad med ett annat protokoll. 

Okej jag förstår men då var det ju verkligen i samband med graviditet för dig. 
    Å jag förstår :( Så tungt det här så ledsen för vår skull alltså. 
    Ok förstår! Vad bra att hon var tydlig med att hon tyckte ni skulle avbryta så slipper du iaf ha ångest att det är för få ägg denna gång och leva på att det kan bli fler ägg nästa månad. Tror det är bäst att ta en dag i taget, tänka på nästa försök i april och pausa alla tankar på återföring i augusti. Det kanske lyckas med nästa protokoll ❤️ Men OM det blir återföring i augusti har du kanske en sista barnlös sommar som du kan njuta av och passa på göra saker du inte kan göra med barn.

Förstår 😔 Är bara någorlunda glad från ägglossning fram till mensen. Sen är det ett helvete. Bara en sån sak som att få mens känns efter 4 år som världens undergång och börjar tänka på all smärta jag utsatts för och utsätter mig för och att jag önskar jag aldrig blivit född. Sen av någon anledning fortsätter man månad efter månad. Börjar tänka att jag skulle behöva ta antidepressiva men vill inte att det påverkar fertiliteten.
  • Quincey
    Anonym (Tekoppen) skrev 2025-02-26 17:21:39 följande:

Hoppar in med en fråga: om man går privat måste man betala då för alla läkemedel eller går de på högkostnadsskyddet?

Det går på högkostnadsskyddet om du går privat i Sverige.
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-02-26 18:16:54 följande:

Ja du har rätt men det är så svårt. Det äter verkligen upp en och att Ta sig hit har varit så jäkla jobbigt och nu måste jag vänta ännu längre. Jag har tankar om att förälska komma ur det här kontraktet på Olga och bara gå direkt på donation i april. Men vet inte ens om det går kommer i alla fall behöva betala minst 900 dollar för stimuleringen hittills om Det ens går att ta sig ur. 
    samtidigt eädd att det kanske bara är ngt jag vill just nu och gör förhastat mitt i all denna panik. 

å jag vet precis vad du menar. Man kan inte sluta hoppas för tänk om men såkalrt så kommer mensen. alltså att få barn genom att ha samlag känns som a BIG fat lie!!! 

jag känner exakt samma sak. Vill bara ur min kropp. och angående antidepressiva så är det också sammma sak. Jag borde ha börjat redan förra våren och nu skulle jag verkligen behöva det men  man kan ju som du säger inte riskera att påverka  fertiliteten . blir så arg alltså. Jag vill bara gå ut och springa vilket i princip är det enda som hjälper mig när jag mår dåligt men inte ens det kan man göra. Hela ens liv värld  har bara  varit en jövla väntan på ngt som aldeig sker. när ska man få börja leva igen. Och vara glad och lycklig liksom. 

Tror också som Sola sa att du har ändå bestämt dig för att ge det ett till försök på Olga och låter som rätt beslut att följa det så vet du att du gjort allt du kan. Man ska ju inte ta beslut när man är upprörd och nere ❤️ Uppfattade jag det rätt att din syster kommer vara donator? 

Behöver du betala för den stimulering? Vad är det du betalar för om medicin går på högkostnadsskydde?

Åh vad jobbigt, mår du bättre om du kommer ut och tar promenader iaf, om du inte kan springa? Förstår precis, undrar om jag någonsin kommer bli glad igen. Har senaste dagarna gått från att vara glad till att bli otroligt arg och extremt ledsen, och ändå har det inte hänt något nytt för mig direkt, bara minnena av allt som hänt som kommer tillbaka. Hade typ panik på cvl innan UL i vecka 9, vet inte varför men hyperventilerade typ och grät när vi väntade. Och sen sa hon att det inte var en normal graviditet. Usch, man är så bränd.

Förstod vad du menade med blödningen, tänkte också att det kunde vara nidblödning då. Men nu blöder det rött och testade negativt så vet inte om det var en misslyckad implantation eller vad.
    LMSM skrev 2025-02-27 13:34:21 följande:
    gud förlåt såg nu att jag skrev att rosa blödningen kunde ha varit missafall jag menade ju nidblödning. Herregud jag 'r ju helt borta. förlåt i alla fall menade inte det! 

• Quincey

Hej alla! Har varit bortrest och missat lite här. Lycka till LMSM, så härligt med många blåsor och rätt beslut att ni avbröt och gjorde om stimuleringen!

Lycka till BaeA med ruvandet!

Jag gjorde ultraljud innan vi reste iväg och hade då fortfarande rester kvar efter MA i januari som varken kom ut efter två omgångar Cytotec eller en mens .. Hoppas allt kommer ut nu så vi kan göra vår FET snart!

• Quincey
    LMSM skrev 2025-04-01 10:38:40 följande:
    Va skönt att vara bortrest och koppla bort det här lite :)

Å jag förstår vilken tid det tar. Håller tummarna för att det går att göra n återföring snart!

Jag var precis på ultraljud 2 efter 4 dagars stimulering. 
    Hon mätte totalt 17 blåsor. Helt otroligt! Vissa är dock jättesmå medan vissa är över 10-11 så alla kommer det nog inte bli någonting av men ändå. Altid haft så många dag 4 men å andra sidan kanske den här kliniken räknar även de små. De gjorde aldrig CVL eller Sophia de sa bara "och några små som kommer bakom". 

Jag hoppas verkligen att det var rätt att avbryta och påbörja en. ny men samtidigt säger dom fortfarande att äggen i lutheal fasen är av bättre kvalitet oftast. 
    Åh härligt! Minns inte helt, var denna stimulering annorlunda från förra? När åker du till Cypern?
  • Quincey
    BaeA skrev 2025-04-01 13:50:30 följande:

det blev tyvärr negativt för mig, förstår inte varför. så ledsen arg och besviken nu. väntat 3,5 månad och ändå inget. fattar inte vad det är som är fel? 

Åh blir ledsen för din skull, så lång väntan. Känner igen ilskan och frustrationen över att behöva vara med om samma sak så många gånger, och att det finns något ?fel? men att man inte vet vad 💔
  • Quincey
    BaeA skrev 2025-04-03 05:29:36 följande:
    Tack snälla ❤️ ja, fan vad vi båda kämpar på här. till och med när läkarna kliar sig i huvudet och inte riktigt förstår varför det inte funkar. Har återfört 7 st embryon nu som har haft bra gradering, alla 5 eller 6 dagars. Alla kan väl inte ha avvikelser, eller så har vi riktigt dåliga ägg eller spermier men då känns det ju inte som att de skulle att bli blaston eller upptiningen. 
    Ja det är vidrigt, tycker också det blir jobbigare med tiden, förstår inte hur man orkar fortsätta. Önskar verkligen man fick testa blastocysterna, verkar inte helt ovanligt att tex 1 av 5 är friska när man läser nyhetsbreven från Olga. Och har man nåt annat problem när man sätter in det friska embryot känns det nästan omöjligt att lyckas..

Vad är det för blodprover du ska göra nu?
  • Quincey
    LMSM skrev 2025-04-02 08:53:11 följande:
    Förra gången påbörjade jag ju stimuleringen efter ägglossning, ca 5 dagar senare tog jag första sprutan. Då växte två stycken blåsor alldeles för fort och var typ 15*12 efter fem dagars sprutor medan andra fortfarande var i princip samma som innan stimuleringen 7*5 5*5 ish så de verkade knappt reagera och de andra gick för fort. 

Nu har jag ätit p piller i lite över tre månader bla för att synka med deras vecka de har äggplock på cypern men också för att d menar att de kan göra så blåsorna blir med synkroniserade. Efter p pillerna fick jag ta fyramadel i 6 dagar (även detta för att de ev kan ge bättre synkronisering) och SEN påbörja stimuleringen med gonal f och menopour 150 var.  Protokollet heter  " Sandwich" men det går inte att hitta mycket information om det.
    Men det är annorlunda jämfört med alla andra protokoll jag har haft i Sverige. 
    Jag är dock rätt orolig över synkroniseringen. 

Tre stycken var i mellan 11-12 igår medan resterande 14 stycken var 0,3-0,8.
    Jag är jätterädd att de inte ska hinna med och har försökt räkna ut hur de utvecklas dagarna fram om alla växer 1,7 per dag. ( jag vet att det inte är så enkelt men låt att ca så växer de så per dag) Sen växer säkert alla olika mkt osv. Men hur som helst så är de i sånt fall extremt osynkat och det oroar mig. 

Jag har bokat mitt flyg så jag flyger till Cypern tidigt på lördag. Måste vara där på kliniken senast 18 på lördag. 
    Ah ok, jag förstår. Alltid så nervöst inför plock. Håller alla tummar för att det ska gå bra och att blåsorna växer till sig ❤️ Och håller med BaeA, så fint att du delar med dig.
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023