Vi som startar IVF 2023
Björkenli, kul att se dig igen och grattis till graviditeten!!
Macbookpro, grattis till graviditeten!!
Björkenli, kul att se dig igen och grattis till graviditeten!!
Macbookpro, grattis till graviditeten!!
Jag hade testdag idag. Kliniken har börjat med RFSU-test nu så var inte samma test som jag tagit tidigare. Testet var helt blankt, blev helt förkrossad. Tog två till RFSU bara för att. De var också blanka, eventuellt svag skugga? Vet inte varför men tog ett digitalt CB också och där fick jag ?Gravid 1-2 veckor?. Helt förvirrad nu. Var det ett missfall?
Tack, usch börjar tappa hoppet ärligt talat.
Visst fick du nya läkemedel att ta iom denna återföring? Håller tummarna för att det ska gå bra för dig ❤️
har någon erfarenhet av att få kolla på ultraljud tidigare än v 8 ? Jag är sååå sjukt orolig över att Jag har fått missfall. är i v 6+3 Men känner absolut ingenting. är stressad över att behöva vänta i över 2 v för att få reda på om allt är bra.
Å blev så glad först när jag läste detta och sen såg jag dina andra inlägg och svar Och blev så ledsen för din och er skull.
jag förstår att du är helt matt det här är helt omänskligt på alla sätt och vis. Blir så arg och ledsen för din skull. Jag förstår att du ger upp men gör inte det! du har blivit gravid så många gånger och det kommer finnas ett bra embryo frågan är bara vilket. Hur kan man låta någon behöva gå igenom detta om och om igen. Jag pratade med en bekant som testade sina utomlands. Hon fick fyra blastocyster efter många ägg och det var bara ett som var bra efter att man testat det. nu är hon gravid på det embryot. Det är helt flrjävlig att man ska behöva gå igenom detta om och om igen.
tappa inte hoppet! men jag förstår såklart hur uppgiven du måste vara.
Tack ❤️ Mår så brutalt dåligt vid varje nederlag nu att jag inte känner igen mig själv längre. Frågade på cvl inför denna återföring om man kan ha kromosomfel på alla ägg och fick inte direkt något svar på det, men hon ansåg inte att vi gjort ett fullt landstingsförsök än iom att vi inte återfört alla blastocyster vi fått på 3 plock. Tufft att det kostar 25k per återföring nu och inte ingår som det hade gjort via landstinget.
Vilken klinik var din vän på? Känner mig rädd att vi skulle få litet antal blastocyster och att alla skulle vara sjuka. Uppenbarligen har 4/4 blastocyster nu varit sjuka.
Hur mår du nu? Har ni satt ett datum för när ni ska göra nästa omgång? ❤️
Åh nej jag beklagar. Hur kan man bara fastna i samma sak igen och igen 😔 Jag hoppas att ni i alla fall kan testa blastocysterna efter nästa plock och få lite mer klarhet. Fick du förresten veta mer om du har silent endo eller inte?
För mig började blödningen idag. Blev bara glad att få gå vidare.
nej, det är helt ofattbart! fick också min mens häromdagen, men det krockar med en resa till Tokyo som vi har så måste vänta med plock till juni. Men har beställt lite kompletterande tester från fertilysis nu. Kromosomtest, KIR/HLA-test och trombofili som kliniken rekommenderar att jag gör (dock deras men de var dyrare så så att jag beställer från fertilysis istället). Jag har tid på SÖS den 14 maj, så då ska de kolla om det är någon endo.
åh, grattis! de är de små vinsterna man får glädjas åt i misären.
Ja, med Letrozol och sedan ta ovitrelle, inte för se om det skulle funka ?naturligt? inte för att jag tror det, men skadar ju inte att testa tänker jag. har ju ändå gjort en del åtgärder sedan jag började med ÄL-stim och då jag blev gravid förra året i juli hade jag ytterst lite hormonstöd. stämmer att det var kliniken som rekommenderade oss att göra testerna, mer för att utesluta då vi gjort 7 återföringar med 8 5-6 dagars embryon utan framgång. Eller en då med mf i vecka 9.
trodde du skulle börja inför ÄP när du skrev att du fått mens, men ni har kvar i frysen alltså? Håller tummarna för dem då, eller vill du göra något annorlunda innan.
Jag vet vad du menar. Man är inte samma person längre och varje nederlag är ett nytt trauma.
jag har också frågat det men de kan inte säga ngt. Jag vill veta om det är ngt fel på samtliga ägg jag någonsin haft liksom. Då kan jag mkt lättsre gå vidare. Men det går inte att säga :(
jag förstår, jag fick höra att en återföring av blastocyst är ett försök inom landstinget och att man inte får återföra samtliga blastocyser man får efter landstinget gratis heller. Men det var på Sophiahemmet kan tänka mig att alla har lite olika regler. Mitt försök som inte ens ledde till återföring på sophia räknades ju som ett förbrukat försök. Det vet jag att det inte gör överallt.
hon var i Alicante på ivf spain eller något sånt. Jag var också i kontakt med dom men valde Olga. Ångar mig nu i efterhand. fick ta betydligt fler tester än henne som helt ärligt bara är löjliga och fick ta nya hela tiden för de behövde färska. Kostar väldigt mkt och spelar i princip ingen roll speciellt när man redan testat allt en månad innan och allt är perfekt.
jag kommer göra nästa försök hos dr sakalli på norra Cypern. Det blir donation med min systers ägg och vi väntar på att hennes mens ska börja nu. Det blir först p piller och sen start förhoppningar slutet på maj början på juni. jag mår väl sådär. Mår absolut mkt mkt bättre, känns skönt att gå vidare men har en lätt ångest i kroppen ändå. det kommer bli bra och jag försöker att inte längre tänka på att jag ger upp mina gener och sånt som får mig att må dåligt. varit i det här så länge nu och jag orkar inte mer, mina ägg suger och jag kan inte pressa mig sjölv långre Med fler misslyckade försök. Då kommer jag gå under helt och jag oroar mig för om jag ens skulle orka fortsätta leva. Det låter sjukt men det är verkligen så illa och nu när jag bestämt mig kan jag äntligen för första gången på väldigt länge känna lite hopp och glädje igen.
Jag tror ändå att för ditt måendes skull är bäst att åka någonstans där du får testa blastocysterna innan återföring. Det är för jäkla smärtsamt att återföra om och om igen. det låter jobbigare än vad det är att åka och når man väl är där så är det så smidigt. Hur många har du kvar? Kan du bara få göra en återföring av de sista på en gång?
Förstår att du vill ha svar, tycker också det är det svåraste nästan. Att inte veta varför det inte går och inte veta om det är i ens makt att ändra eller om det inte går att ändra hur mycket man än försöker.
Hmm ok, har bara hört att alla blastocyster som görs inom ett landstingsförsök får återföras. Har däremot hört att ett försök som inte leder till återföring inte räknas på vissa ställen, tex i Uppsala. Vi hade inte gjort en enda återföring om vi hade odlat till blastocyster..
Åh vad spännande, ja det kommer bli bra ska bli så roligt att följa hur det går för dig. Kan känna igen mig i att må dåligt, känner att jag inte har något att leva för ärligt talat, har haft så mycket ångest sedan senaste missfallet. Glad att höra att du känner hopp igen ❤️
Har börjat kolla lite på kliniker utomlands nu, känner sååå svårt att välja en och jag är livrädd att välja fel klinik igen, känns så överväldigande. De sa sist jag frågade att vi inte får återföra flera samtidigt.
Åh vad intressant att se om de visar något. Funderar också på att ta deras tester men vet inte vad jag ska börja med. Är det något speciellt UL de ska ta på SÖS för att kolla endo? Vad fick du kolla på Sturebadet?
Jag tog upp det med endometrios när jag var på Eliva eftersom min mamma kan ha haft det. Min läkare där sa att jag skulle ha extremt ont under mens om jag hade endometrios så hon trodde inte det fanns anledning att misstänka. Jag har hela livet haft ganska ont skulle jag säga, men sedan vi avbröt graviditeten har jag knappt haft mensvärk alls.
Åh tack för att du delar ❤️ Ska vara bortrest nu under nästa mens så kanske får ta test i sommar. Hur märker man av ureaplasma eller är det utan symptom? Har du funderat på EMMA / ALICE? Visar de ungefär liknande saker? Frågade nu senast på cvl om endo men de sa också att man brukar ha extremt ont och också att man måste göra biopsi för att vara helt säker.
Försöker hitta klinik utomlands men får nästan panik, är så överväldigande. Olga känns verkligen enklast, har haft lite kontakt med deras koordinator för 2 år sedan när vi inte fick blastocyster. Men ska kolla på Spanien också och Grekland, dock verkar det som att många åker till Grekland pga immunförsvar. Har ni koll på bra kliniker utomlands?