Quincey skrev 2025-01-10 12:39:32 följande:
Ja 💔 Vad innebär killer cells? Nej man kollar ju inget här. Får panik vid tanken på att våra frysta blastocyster kanske också har kromosomfel och att jag kanske slösar ännu ett år på att återföra sjuka embryon 😩
Frågade läkaren om det kunde vara fel på alla blastocyster och det trodde hon inte men hade ju velat höra mer att det inte är möjligt eller något.. Går det inte med dem i frysen måste vi söka oss utomlands där man kan testa. Känner mig så jävla slut efter allt, kommer vara ett vrak den dagen jag får barn om jag får det tillslut.
Hur går det för er? Skulle ni köra på kliniken i Cypern?
Jag vet inte exakt men ngt med typ starkt immunförsvar eller att kroooen angriper sig sjölv skadar äggen så de är onöjligt att följfölja en graviditet. kan leda till upprepade missfall bla Om jag förstått rätt. Detta göra bara privat utomlands också men teor det finns en privatklinik i sthlm. googla natural killed cells och förhöjt immunförsvar eller ngt sånt så bör du få upp info samt ngn klinik i Sthlm. I ditt fall känns det verkligen som om det kan vara värt det.
enligt Olga tror jag siffrorna är ngt typ 1av 5 eller tom fler som är bra kromosommässigt av alla blastocyster När man är över en viss ålder. vetkligen så värdelöst att inte kunna testa dom innan i sånna här fall! snacka om att bara dra ut på lidandet! Blir så arg när jag tänker på det. Ska man behöva gå igenom detta gång på gång när det men stor sannolikhet skulle kunna gå att förhindra ..
hur många har ni kvar nu? Du hann inte emd ditt tredje plock nu ?
vi ska göra en gång på olga På Cypern. skulle ha påbörjat nu nästa ägglossning im ca två veckor men känner mig för sttessad efter att ha varit bortrest 6 bveckor och kommit hem till totalt renoveringskaos och inte kunnat bo hemma hehe. Så skjuter nog på det till ägglossningen som kommer efter nästa ca slutet på februari. Jag ska testa nytt sätt för stimulering med start 2-5 dagar efter ägglossningen för att få fler jämna blåsor. Helt nytt så blir intressant.
känner mig dock lite rädd att Olga bara försöker tjäna pengar. De tjatar om betalning och allt innan man får prata emd behandlande läkare. Så är det ju inte på cvl tror jag betalat in samma dag jag påbörjat stimuleringen. Känner ju ändå hopp om att det ska ske naturligt hemma och då vill jag inte ha betalat in i onödan haha. Vet inte man är ju bara lite mer skeptisk till kliniker utomlands torr jag. I alla fall jag!
har extremt små förhoppningar för att det ska gå men kan inte ge upp. De kommer stimulera annorlunda och sedan testa böastpcysterna dag fem, sedan väntar man minst en månad med återföring för att libmodern ska vara i toppskick. tror inte det spelar roll i mitt fall då problemet helt klart är att ens få en blastocyst. Jag hoppas dock jag är ett av de mirakel som lyckas på Olga trots flera misslyckad försök innan.