Inlägg från: Anonym (Maria2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria2)

Gjorde jag fel mot dejten?

Jag tycker att det inte verkar så allvarligt och att han överreagerar men han har ju rätt att tänka och känna som han vill, välja bort vem han vill.

Så det går egentligen inte att säga att någon har rätt och någon har fel. Ni har nog för olika syn på relationer.

Ni verkar inte vara kompatibla.

(men du kan ju om du vill göra ett försök att ge han din syn på saken och se om han kan tänka om)

• Anonym (Maria2)
    Anonym (Ordning) skrev 2023-01-03 12:53:03 följande:
    Det är den som riskerar att bryta mot det dejten kan tänkas ta för givet som bör kolla upp vad som gäller.

Det är ju inte så att du skulle störa dig på att din dejt inte hånglar med sitt ex, trots att ni inte kommit överrens om "exklusivitet".
    Kan tänkas? Men då måste man ju också tänka så, och det gjorde inte TS. 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (U) skrev 2023-01-03 12:23:40 följande:
    Det är väl lika mycket upp till honom att informera i så fall?
    Att ta saker för givet är sällan smart. 
    Håller med. Om det är viktigt för honomså är det upp till honom att ta upp det.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 13:27:51 följande:
    Nej. Det är underförstått när man träffar någon ofta. Så nej, det är det inte. 
    Det är inte alls underförstått. Du kan inte förvänta dig att andra ska vara tankeläsare.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 13:54:11 följande:
    Det är väl klart som fan att det är underförstått.. En vettig människa har förstånd nog, att inse att dåliga beteenden kommer med konsekvenser

Kom inte hit och låtsas som att ni är 2.. 

Du får inte mer rätt för att du börjar ta till kraftiga ord och mer aggressiv ton.

Du svarade inte så mycket på vad jag skrev. Ingenting av detta motsäger att människor är inte tankeläsare och att om någonting är viktigt för en så gör man bäst i att kommunicera det till personen som saken gäller.

• Anonym (Maria2)
    Anonym (Ordning) skrev 2023-01-03 13:56:23 följande:
    Det är ju just det som är problemet, TS tänkte inte. Normal hyfs saknades. Och då gick det som det gick. Förhoppningsvis tänker hon sig för nästa gång hon dejtar.
    Min poäng var att ditt resonemang faller. För att det ska fungera så måste TS ju tänka just att det är så som dejten tänker.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 14:10:50 följande:
    Och ditt trams blir inte mera vettigt, enbart för att du upprepar saker som du hört någon annan fåne säga. 

Tråkigt att så många killar sagt till dig förut att dom inte klarar av att tankeläsa. För det är där problemet ligger kan jag anta. 

Dom ljög för dig. Och TS är inte mogen nog att sluta springa runt med exet hela dagarna. 
    Att människor inte är tankeläsare är inget trams, utan fakta.

Osakligt av dig att blanda in min person och fantisera ihop en relationshistorik om mig. Det funkar lika dåligt som att ta till svordomar.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (C) skrev 2023-01-03 14:33:22 följande:
    Är det fakta som du har hittat i någon sandlåda inne på flashback?

Jag hittar inte på någon "relationhistorik" om, eller utgår ifrån dig. Jag utgår ifrån att såhär dumma kan ni på riktigt inte vara. 

Jag tror att du skriver, för att du tror att du vill käfta.
    Ingen är tankeläsare, det existerar ingenting sådant som tankeläsning, oavsett vad som står på Flashback.

Det är bara att läsa ditt eget inlägg, du skrev dina egna fantasier om killar som jag enligt dig har haft. 

Du kommer inte med några motargument mot någonting jag skrev.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (F) skrev 2023-01-03 14:38:14 följande:
    Man dejtar väl inte någon i månader för att samtidigt vara med andra? Man dejtar väl för att skapa en relation? Vill man samtidigt vara med andra samtidigt, då skulle jag tycka den dejten är slöseri av min tid!
    Visst kanske det dyker upp någon annan mer intressant under dejtandet, och vill man då gå vidare med den personen, så avslutar man med första dejten.
    Ja, det är dina regler. Alla får göra hur de vill.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Ax) skrev 2023-01-03 14:40:36 följande:
    Fast det gjorde ju inte TS. Hon vill kunna hångla med ett ex, men hon berättade det inte. 
    Och de flesta tänker nog inte att deras dejt skulle hångla med ett ex när de träffats flera gånger eftersom det är så respektlöst. 
    Och det kunde hon också. Men jag tror faktiskt inte att det var planen från början och att det var viktigt för henne. Det mitt inlägg handlade om vad man anser är viktigt i ett dejtande.

Nej det kanske man inte tänker men det behöver inte vara en big deal. Men tycker man det så bör man göra det klart och inte bara tänka det och sen utgå från att andra vet vad man tänker.
Svar på tråden Gjorde jag fel mot dejten?