Ägglossningstest gravid
Hallå där.
Jag behövde tyvärr göra en abort 30/10 och hade en lång resa med två medicinska o till slut kirurgisk. Blödde totalt 7 v och hade sen en blödningsfri-dag, dagen därefter kom det som jag trodde var mensen den 22/12 med rejäl mensvärk och blödde inte galet rikligt som jag hade läst mig till, utan mer som en mens med lite - ursäkta detaljer - koagel o trådigt.
Enl appen skulle jag ha ÄL, om det nu var mens, den 1/1. Har blivit ombedd fr gyn att ta ÄL-test fr mens men det glömde jag bort o tog först 28/12 pga började få rejäl molvärk och mindes vad jag blivit ombedd att göra. Jag tog dock fel tid med morgonurin (läste ej bruksanvisning) som var väldigt ljus. Tog ett till 29/12 med morgonurin och hade samma färg som bilden som finns bifogad, därefter blev det ljusare och blankt, även när jag testade fler tider på dygnet.
Igår var det i princip blankt igen men idag, kl 13, fick jag en mörkare (ej positiv) sticka igen. Har börjat få lite smått molvärk igen men inte nivån för en vecka sedan. Jag har sedan tidigare fått tvåäggstvillingar och funderar därför på tre alternativ:
1. Kan jag hade två ägglossningar, kanske fick jag en 29/12 senare på dygnet?
2. Eller är mina hormoner bara helt knasiga? Har tidigare haft väldigt tydliga cyklar utan strul
3. Kan man få sånt här utslag på ÄL-test i mycket (!) tidig graviditet?
Berätta gärna om era erfarenheter. Den 30/1 ska jag tillbaka till min gynekolog och försökta sköta mina tester rätt tills dess