Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Gå med på....? Tänkte du att killen skulle säga upp sig för att du är svartsjuk, eller vadå?

Det beror så klart helt på hur situationen verkar men grundpremissen "man jobbar med kvinna" säger ingenting.

• Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:02:06 följande:

Nej, givetvis hade jag inte varit okej med det. 
    Även om de hade varit ännu fler kollegor på jobbet, så hade jag inte varit okej med en blandad arbetsplats. Än mindre om det bara är han och en annan kvinna, nej absolut inte ok.

Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:56:28 följande:
    Jag dejtar inte, annars håller jag med om att det hade varit svårt att hålla koll på. 
    Min man jobbar bara med män så på så sätt vet jag det, därav min kommentar om att jag personligen inte hade accepterat det (så det får han tänka på om han skulle få för sig att byta jobb). Det betyder ju inte att det annars är enkelt att hålla koll på vilka personen man dejtar jobbar med.
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 14:14:15 följande:
    Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
    Jag tycker inte det är konstigt iallafall, varför blir det okej att en man är i närheten av kvinnor nästan varje dag i många timmar bara för att det råkar handla om jobb?
    Vad har han för yrke där han aldrig träffar kvinnor? Jag kan ärligt talat inte komma på ett enda slags jobb, om han som någon sa då inte är egenföretagare och vägrar ha kvinnor som kunder.

Varför skulle det inte vara ok att jobba med kvinnor?
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 15:19:07 följande:
    Och jag svarade på den frågan, att jag inte tycker det är okej.
    Men varför??
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 16:33:35 följande:
    Har man det bra hemma så lär man inte aktivt söka upp andra, nej. Men här pratar vi om att vara med samma person nästan dagligen i flera timmar. Man kan inte styra sina känslor, så vem vet om känslor skulle uppstå eller inte? Varför ens ta den risken? Det är inte alls samma sak när man träffar en läkare eller en kassörska i typ 10 min någon gång.
    Fast kassörskorna träffar man ju väldigt ofta faktiskt.

Jag kan bara tolka inlägget som att du inte anser att er relation är så pass bra att du vågar låta din man träffa andra kvinnor regelbundet. Trist.

Igen, vad jobbar han med eftersom du lyckas hindra honom från detta?
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 20:11:36 följande:
    Så kan du tolka det, jag ser det snarare som att efter nästan 10 års äktenskap och barn så är det ju synd att allt var förgäves om han skulle börja få känslor för en kvinna han umgås med nästan dagligen (vilket jag ändå inte hade kunnat klandra honom för egentligen, man styr sina handlingar men inte känslor), då jag inte förlåter snedsteg. Man ser väl till att minimera risker INNAN, inte sitta och vänta på att något kanske sker.

Hade jag ansett att vår relation varit dålig så hade det snarare varit det mest ultimata, att slänga honom till kvinnorna och hoppas på att känslor uppstår så att han går med på att separera. Så jag förstår inte hur du menar faktiskt. 
    Så det är alltså så att efter tio år så litar du inte på att din man inte skulle agera på sina känslor. Det är iofs lika tragiskt som någon annan förklaring.

Vad jobbar han med?
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 22:34:08 följande:
    Problemet uppstår väl redan innan man agerar/inte agerar på sina känslor?? Problemet är ju att man får känslor för en annan människa när man redan är i ett förhållande. 
    Fast det kan du inte hindra oavsett. Det du pratade om var att agera på sina känslor.

Vad jobbar han med?
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 22:51:07 följande:
    Inte helt och hållet hindra, men risken minskar betydligt om man ser till att inte jobba med med en massa kvinnor eller ha kvinnliga vänner. 

Nej, läs mina inlägg. Har tagit upp att få känslor för en annan och inte att agera på sina känslor.
    Naturligtvis, men känns det inte fel att tvinga din man på det här sättet? Vad tycker han om denna begränsning, att han inte ens får jobba var som helst? Och igen, vad jobbar han med?? Jag kan inte komma på många yrken där man inte träffar kvinnor. Bårhuset kanske, med bara manliga kollegor?

Ja, och så länge han inte agerar på sina känslor så är det väl bra? Du vet ju inte om han är kär i någon annan, tekniskt sett skulle det redan nu kunna vara så.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 12:39:57 följande:
    Har man som vana att flänga runt konstant med människor av motsatt kön så är det inte så konstigt om det händer. 

Förstår, men jag håller inte med dig. Själv hade jag känt mig väldigt oviktig om min man inte hade haft synpunkter på det. Och jag vet även om att anledningen till att jag inte vill att han umgås med kvinnor (även om det är jobb) är för att jag bryr mig om honom, hade jag inte brytt mig om honom så hade jag inte haft några åsikter om arbetskamrater. 
    Flänga runt....? Är det vad det kallas när man sköter sitt jobb? Hur säkerställer du att han inte träffar andra kvinnor regelbundet, utanför arbetsplatsen? Och varför vägrar du svara på vad han jobbar med? För du kanske har skygglapparna på men jag garanterar att han träffar kvinnor som du inte vem om! Enda undantaget är som sagt om han är egenföretagare och inte träffar någon alls då utan bara sitter vid en skärm t ex.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 13:20:00 följande:
    Jag vet inte riktigt vad som får dig att tro att jag skulle ha problem med att min man "träffar" (vad som nu menas?) andra kvinnor? Det har jag inga problem med, jag syftar på att umgås regelbundet. T.ex en arbetskollega eller en vän. Det är inte okej.

Vad spelar det för roll vad han jobbar med? Jag tänker definitivt inte avslöja det och riskera att någon snokande släkting råkar känna igen mig på forumet bara för att du är nyfiken. 
    Det är klart det spelar roll, du påstår att han inte träffar kvinnor genom sitt jobb, jag tror att du är naiv. Jag lovar att vi inte är släkt :)
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 13:44:43 följande:
    Jag misstänkte inte det heller, menar snarare att jag inte kommer dela med mig av personlig information på forumet som alla kan läsa.

Jag är inte naiv, utan isåfall snarare du som tror att varenda arbetsplats är blandad.
    Nej det är du som är naiv, faktiskt, om du tror att din man inte kommer i kontakt med andra kvinnor via sitt jobb. Du kanske kan nämna ett par olika yrken rent generellt där det bara finns män? En annan person föreslog gayklubb men det känns inte så troligt att han jobbar på ett sånt ställe.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 14:28:53 följande:
    Återigen, jag har inga problem med att han kommer i kontakt med kvinnor (även om han inte brukar göra det på jobbet), det jag har emot är en (eller flera) kollega som han då kommer träffa nästan varje dag. DET är inte okej. Liksom att regelbundet arbeta med en annan kvinna.

Håller med, det låter inte särskilt troligt att jag skulle vara gift med en manlig prostituerad och nej det är jag inte om det var en seriös fråga. 
    Du vet ju inte om det är en (eller flera) kvinnor som kan träffar då och då via jobbet.

Du har verkligen en konstig syn på människor om du tror att bartenders, dörrvakter mm prostituerar sig.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 14:42:17 följande:
    Nej det tror jag inte, jag antog att du syftade på prostitution så det var inget illa menat. 
    Nej jag syftade på en gaybar eftersom jag skrev det.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-05 14:48:28 följande:
    Nej jag syftade på en gaybar eftersom jag skrev det.
    Eller ja, gayklubb står det ordagrant, så inte exakt samma men nära nog.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-05 17:02:36 följande:
    Fast det skrev jag inte, utan reagerade på ordet jobba där för kunde inte komma på något annat man skulle "jobba" med på sådana ställen. Det tillhör knappast allmänbildningen att veta att det finns dörrvakter utanför. 
    Vadå "annat"? Det finns ingen som jobbar som prostituerad på gayklubb/gaybar! Det är helt vanliga uteställen som när heteropersoner går på krogen!
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön