Inlägg från: Anonym (Bka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bka)

Min man tjatar om sex

Till TS. Du ska verkligen sätta din läkning på förstaplats . Var tydlig med att sex inte är på din prislista nu eller närmaste månaderna. Däremot kan du behöva massage av rygg och nacke. Säg också till din man att han inte får tjata om sex, någonsin. Vare sig penetration eller något annat. Sex ska ju bygga på ömsesidighet och du behöver sova, läka och ta hand om ett litet barn. Dessutom kan det dröja tills du slutat amma innan ditt underliv alls vill vara med om penetration. 

Och till de män som anser att kvinnan ska vara tillmötesgående sexuellt. Det finns inget ömsesidigt i att kvinnan ska tillfredsställa mannen för att han behöver få sex och närhet. Om kvinnan inte behöver eller alls vill det just nu, så ska hon inte känna sig tvingad att ens tänka sex. Exakt den sortens krav leder lätt till att kvinnor helt tappar all lust för mannen. Kvinnan behöver sova, läka, att ni turas om att ta hand om barnet och tid att återhämta sig. Och hon behöver omtanke från mannen. Vad hon verkligen inte behöver är några som helst krav från mannen. Hon har fokus på barnet. Det är rimligt. 

Samlivet får stå tillbaka under det första året, kanske längre. Det är ok. Om det handlar om längre tid än så kan man behöva fundera över hur man kan lösa frågan om samliv. Förväntningar är nyckeln här. Släpp förväntningarna! 

• Anonym (Bka)

För att männen i tråden som inte verkar förstå; hur sugen skulle du vara på sex om kuken gjorde så ont att du inte kunde ta i den (än mindre någon annan), inte kissa utan svåra smärtor och vetskapen att en eventuell orgasm skulle kännas som en rejäl pungspark? 

Ni kan inte vara så tappade och oempatiska att ni inte förstår det orimliga i att försvara TS mans inställning. 

• Anonym (Bka)
    Tom Araya skrev 2023-01-06 01:53:52 följande:
    Jag håller med dig i det mesta, men jag tror du hittar motsättningar i din mening i förhållande till det Stiffy skrev som egentligen inte finns där. Exempelvis så skriver inte Stiffy någonting om att kräva något av henne.
    Jo, att sex och omtanke om relationen och mannen ska finnas på hennes lista. För att det är viktigt. Just nu är det inte viktigt. Hon ska kunna skita i mannens behov av alla de skäl som anges ovan. Och mannen kan ge kvinnan stöd. 

När bebisen är lite större kan kvinnan vilja rikta någon energi mot mannen igen. Tufft? Ja, för kvinnan är det en väldigt tuff tid. För mannen är det en tid att se hur han kan vara delaktig i bebisen och behjälplig för kvinnan. Men släppa tanken på sex och också närhet om han inte klarar närhet utan att det blir sexuella undertoner. 
  • Anonym (Bka)

Tack ta hand om dig. Bra förtydligande. 

Även om jag förstår att du haft mindre lyckade erfarenheter kring just krav som det ställs ultimatum kring så tänker jag att det finns tillfällen när det är det enda som återstår. 

Att en man kräver och tjatar om penetrerande sex I det läget som TS befinner sig i är i princip att tjata om att få genomföra en våldtäkt med hennes medgivande.Hon vill INTE ha sex. Det är ett tillfälle när lämna eller ultimatum återstår. 

Jag skulle nog lämnat om han inte valde att lyssna på mig. 

Tror det finns många vägar till att slippa en relation som kantas av ultimatum. Att lyssna, ta in, bry sig och prata tex. Jag funderar på hur din pappa bidrog till den relationsdynamiken. Men det är en annan fråga. 
  • Anonym (Bka)

Till ta hand om dig. Här handlar hela tråden om att han tjatar om penetrerande sex eller snarare våldtäkt med hennes medgivande. Inte avlastning. Vilket borde vara hans roll och fokus. Han tjatar om att få ha sex med henne mot hennes vilja. Här är ultimatum på sin plats, om hon alls ska vara kvar. Jag tycker han gränsar till helt emotionellt avstängd och oempatisk. 

Låter som att du kanske inte hade varmaste relationen som förebild i dina föräldrar. Många gånger är det bättre att separera. 

Svar på tråden Min man tjatar om sex