• Arcnice

Vad gör ni helst på första dejten?

Fråga dök upp i mitt huvud när jag läste denna tråd www.familjeliv.se/forum/thread/82186225-vad-ar-en-riktig-dejt.

Personligen tycker jag att en promenad är jättebra som första dejt. En icke ansträngande fysisk aktivitet gör att det blir mer avslappnat och det känns inte lika stelt om det blir tyst en liten stund.
    Känns det bra kan man ju alltid ta en fika eller så efter promenaden.

Om en tjej kräver restaurangbesök eller något annat påkostat som första dejt är hon högst troligt inget för mig.

Första dejten är ju till för att känna av om det finns något där och då är det bra med något som inte kräver allt för stor investering i tid och pengar. Dessutom är det bra om man inte blir fastlåst med varandra utan ett vettigt sätt att avsluta dejten i förtid om man känner att det var helt fel.

• Svar på tråden Vad gör ni helst på första dejten?
  • Anonym (Ruby)

Om jag träffat personen tidigare och vet att jag är är intresserad så är jag nog öppen för det mesta. Om jag har träffat någon via nätet så har promenad och/eller fika dugt gott. 

• Arcnice
    Anonym (Ruby) skrev 2023-01-04 18:23:19 följande:

Om jag träffat personen tidigare och vet att jag är är intresserad så är jag nog öppen för det mesta. Om jag har träffat någon via nätet så har promenad och/eller fika dugt gott. 

Ja det blir lite annorlunda om man har träffats i andra sammanhang och redan är bekanta med varandra.
  • Liiiitetmy

Hellre något avspänt ensamma än tex ses ute eller göra nån större aktivitet. 

Hade känts lite udda att gå på resturang och käka en hel middag med nån första dejten om jag inte kände personen väl 

• Anonym (Man)

Hade nog önskat en middag på restaurang, inget exklusivt men en neutral plats för oss båda. För att kanske gå vidare till någon hotellfoajé där vi tar ett glas vin eller öl i mysig miljö (pratbar) och snackar lite. Känns det bra för både henne och mej har jag inget emot att ligga redan på första träffen. Vad är det värsta som kan hända liksom? Endera träffas vi igen eller så hade vi sex och träffas inte mera. 

• Anonym (Ruby)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-04 18:36:05 följande:

Hade nog önskat en middag på restaurang, inget exklusivt men en neutral plats för oss båda. För att kanske gå vidare till någon hotellfoajé där vi tar ett glas vin eller öl i mysig miljö (pratbar) och snackar lite. Känns det bra för både henne och mej har jag inget emot att ligga redan på första träffen. Vad är det värsta som kan hända liksom? Endera träffas vi igen eller så hade vi sex och träffas inte mera. 

Hade gärna dejtat dig, och sen hade du gjort mig besviken?! Haha. 
  • Arcnice
    Liiiitetmy skrev 2023-01-04 18:32:08 följande:

Hellre något avspänt ensamma än tex ses ute eller göra nån större aktivitet. 

Hade känts lite udda att gå på resturang och käka en hel middag med nån första dejten om jag inte kände personen väl 

Håller med dig. Ska helst vara något rätt okomplicerat, och absolut inte något med en massa andra människor med. Har svårt att förstå de som tar med någon till en fest som första dejt. Det kan säker vara roligt om man gillar att festa, men det blir ju svårt att lära känna varandra då.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Ruby) skrev 2023-01-04 18:23:19 följande:
    Samma här
  • Liiiitetmy
    Arcnice skrev 2023-01-04 18:41:10 följande:
    Håller med dig. Ska helst vara något rätt okomplicerat, och absolut inte något med en massa andra människor med. Har svårt att förstå de som tar med någon till en fest som första dejt. Det kan säker vara roligt om man gillar att festa, men det blir ju svårt att lära känna varandra då.
    Nej jösses, inte en fest? så var det väl lite när man var yngre. Är rätt introvert också så föredrar som sagt nåt okomplicerat där jag kan fokusera på personen jag dejtar. 
  • Anonym (Premiär)
    Arcnice skrev 2023-01-04 17:50:18 följande:
    Vad gör ni helst på första dejten?

Fråga dök upp i mitt huvud när jag läste denna tråd www.familjeliv.se/forum/thread/82186225-vad-ar-en-riktig-dejt.

Personligen tycker jag att en promenad är jättebra som första dejt. En icke ansträngande fysisk aktivitet gör att det blir mer avslappnat och det känns inte lika stelt om det blir tyst en liten stund.
    Känns det bra kan man ju alltid ta en fika eller så efter promenaden.

Om en tjej kräver restaurangbesök eller något annat påkostat som första dejt är hon högst troligt inget för mig.

Första dejten är ju till för att känna av om det finns något där och då är det bra med något som inte kräver allt för stor investering i tid och pengar. Dessutom är det bra om man inte blir fastlåst med varandra utan ett vettigt sätt att avsluta dejten i förtid om man känner att det var helt fel.

Håller med. Varit på promenaddejter och det kändes avslappnat, strosa omkring och prata om allt möjligt. När jag skrev här om en tjej jag var kär i, så tyckte de flesta att det var tråkigt att jag föreslog en promenad.
    Jag träffade tjejer första gången på kafé, det kändes inte lika avslappnat.
    Och så träffade jag tjejer första gången hemma hos nån av oss. Det brukade kännas bra, men dom flesta tjejer avråder från att ses hemma hos varann första gången.
    Flera av tjejerna jag träffade föreslog själva att vi skulle ses hemma första gången.
  • Arcnice
    Anonym (Premiär) skrev 2023-01-04 19:00:51 följande:
    Håller med. Varit på promenaddejter och det kändes avslappnat, strosa omkring och prata om allt möjligt. När jag skrev här om en tjej jag var kär i, så tyckte de flesta att det var tråkigt att jag föreslog en promenad.
    Jag träffade tjejer första gången på kafé, det kändes inte lika avslappnat.
    Och så träffade jag tjejer första gången hemma hos nån av oss. Det brukade kännas bra, men dom flesta tjejer avråder från att ses hemma hos varann första gången.
    Flera av tjejerna jag träffade föreslog själva att vi skulle ses hemma första gången.
    Skit i vad andra tycker. Det som är viktigt är ju vad den du dejtar tycker. Om en tjej föreslår att ni ska träffas hemma hos någon av er första dejten så vet du ju att hon är bekväm med det oavsett vad andra tjejer rekommenderar. Jag utgår från att du inte göra något mot hennes vilja bara för att ni träffas hemma.

Ett tips är ju att fråga vad hon helst gör på en första dejt. Då kan du ju även berätta att du gillar att göra något avslappnat som t.ex. en promenad, och då får du ju koll på vad hon tycker om det.
  • Anonym (Premiär)
    Arcnice skrev 2023-01-04 19:28:08 följande:
    Skit i vad andra tycker. Det som är viktigt är ju vad den du dejtar tycker. Om en tjej föreslår att ni ska träffas hemma hos någon av er första dejten så vet du ju att hon är bekväm med det oavsett vad andra tjejer rekommenderar. Jag utgår från att du inte göra något mot hennes vilja bara för att ni träffas hemma.

Ett tips är ju att fråga vad hon helst gör på en första dejt. Då kan du ju även berätta att du gillar att göra något avslappnat som t.ex. en promenad, och då får du ju koll på vad hon tycker om det.
    Jag har inte gjort närmande nån gång på en dejt. Jag tar det lugnt, och är försiktig av mig. Pratar inte om sex eller om hennes kropp. Jag brukar tänka att vi ska försöka lära känna varann, och se om det finns nåt där.
    Ja, dom tjejerna jag träffat, där pratade vi innan om vad vi skulle hitta på.
  • Anonym (Man)

@Ruby -> varför tror du att du blivit besviken? Tungan ute

• Anonym (Ruby)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-04 20:06:32 följande:

Vad menar du med besviken? 
  • Anonym (Ruby)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-04 20:06:32 följande:

Oh förlåt! Glömde vad jag skrivit. Jo jag tror att jag hade velat fortsätta efter middag och sex, och du hade tänkt töm och glöm typ. 
  • Anonym (B)

En promenad låter som en bra idé tycker jag, och sen ta en fika eller liknande, lite efter tycke och smak.

Givetvis kan man gå ut och äta middag och så också, men som en kort första dejt är en promenad rätt bra. Det blir nog mindre stelt och trevligare på så sätt.

• Anonym (?)

När man läser detta så kam man bli förvånad över hur mycket ligga det kan bli på första dejten. 
    Är nog många kvinnor som vill hålla upp fasaden men som är kåta så in i helvete.
    Jag låg runt en del min första singel-sommar och det bar inga problem att få fitta.
    Körde mest Happy Pancake och en del Mötesplatsen.

• Anonym (B)
    Anonym (?) skrev 2023-01-04 22:16:20 följande:

När man läser detta så kam man bli förvånad över hur mycket ligga det kan bli på första dejten. 
    Är nog många kvinnor som vill hålla upp fasaden men som är kåta så in i helvete.
    Jag låg runt en del min första singel-sommar och det bar inga problem att få fitta.

Det är skillnad på lekstuga och seriöst!
  • Anonym (Jag är som en man)
    Anonym (?) skrev 2023-01-04 22:16:20 följande:

Vad har förvånat dig mest under de här samtalen?

? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert... utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera "jag är som en man" eller "jag känner mig som en man". Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Bortom stereotyper
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper. Kanske kan mannen få slippa oket av att vara den evige förföraren och i stället få vara den mer följsamme, föreslår hon.
Svar på tråden Vad gör ni helst på första dejten?