Inlägg från: Anonym (Jag är som en man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag är som en man)

Arg över sexlivet

Anonym (Mö) skrev 2023-01-05 17:36:26 följande:

Har inte lusläst allt du skrivit nu men. Att komma ihåg, är att för en kvinna är vardagen/livet som ett förspel. Gör du fina små saker i vardagen, hjälper till och avlastar, uppmärksammar henne, ger komplimanger, kanske har snå överraskningar, ger spontana kramar, pussar, säger gulliga saker. Kvinnor har mycket på bordet redan i vardagen och det kan vara nästan omöjligt att vrida på sexlusten huxflux när hon inte har något mysigt eller kärleksfullt i tankarna, vi är inte som män som bara slår på sexlusten.

Vad har förvånat dig mest under de här samtalen?

? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert... utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera "jag är som en man" eller "jag känner mig som en man". Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Bortom stereotyper
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper. Kanske kan mannen få slippa oket av att vara den evige förföraren och i stället få vara den mer följsamme, föreslår hon.
Svar på tråden Arg över sexlivet