Arg över sexlivet
Anonym (Teddy) skrev 2023-01-05 17:14:22 följande:
Det låter ju tyvärr som att känslorna ifrån hennes sida inte finns kvar. Det kan vara svårt att erkänna även för henne. Och svårt att komma vidare ifrån. Bollen ligger hos dig. Men jag blir inte klok på varför du säger nej till sex? Då tar hon ju initiativ ibland. Varför tar du inte till vara på dom stunderna? Hon vill kanske inte ha sex lika ofta som dig, men det är ju lite svårt att kräva totalt synkroniserad lust.
Jag är i klimakteriet och min kropp har senaste två åren svängt mellan att ha så mycket lust att jag vill ha minst 2 orgasmer om dagen, får otrohetstankar och blir småkär i slumpmässiga män på jobbet till att inte vilja att någon ens tar i mig.
Jag skulle säga att jag älskar min man ändå, han är en underbar partner och vi har alltid bra sex när vi har det, men det som händer med mina hormoner just nu har jag inte kontroll över, alltid.
Med viss ansträngning kan jag logiskt se vad som är "rimligt" i mina reaktioner, och det känns väldigt dumt att ta några beslut om relationer medan den här berg-och-dalbanan pågår, oavsett vad jag en viss månad (eller kanske bara en vecka) känner när min man tar initiativ.