Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Arg över sexlivet

Du skriver att hon inte är så intresserad av annan närhet än sex heller. Det skulle kunna tyda på att hon inte har tillräckligt starka känslor för dig. Jag tycker att du borde prata ordentligt med henne och fråga om hon verkligen älskar dig eller bara är kvar i förhållandet av gammal vana.

• Anonym (anonym)
    Tukt skrev 2023-01-07 18:31:21 följande:
    När jag skriver "arbete" eller "arbeta" med, så menar jag att för att hålla relationer vid liv, kan en en inte bara gå på lust och känsla. Lusten och känslan bygger på något, och det är något en måste jobba med.
    Det går liksom inte fylla helgerna med aktiviteter om en samtidigt ska vara utvilad och kunna få känslor att blomma upp, och därmed lusten.
    Håller med. Det är bådas ansvar att göra vad man kan för att hålla förhållandet och attraktionen vid liv. Det duger inte att som vissa gör stoppa huvudet i sanden och strunta i att anstränga sig för att få tillbaka den tappade lusten. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (oralt....) skrev 2023-05-05 09:34:50 följande:
    Nja, jag håller inte riktigt med dig. Har man till en början haft sex och sen börjar ena partnern av egna anledningar sluta vara intresserad. Då tycker jag nog att den parten i förhållande faktiskt får haspla ur sig vad som är fel.

Jag tycker att sluter man sig som en mussla och bara låtsas som ingenting, ja det är värre än att vara otrogen. 
    Jag håller visserligen med dig om att det är dåligt att inte kommunicera om vad som är fel, men fattar inte på vilket sätt det skulle vara värre än att vara otrogen.
Svar på tråden Arg över sexlivet