• kattis71

Bästa mannen

Jag hade under en period mindre lust till sex. Mannen jag älskar backade helt, gav mig hela spelplanen och min lust är enorm. Känner inga måste och inga krav. Tror han njuter också.
    Sex är viktigt I ett förhållande och jag tror att lösningen är kommunikation. Våga vara sårbar, lyssna på det som INTE sägs och ställ inga krav. Älska din kvinna och hennes kropp. Så tänker jag iaf.
    52 årig kvinna med erfarenhet.

• Svar på tråden Bästa mannen
  • Anonym (Man 46)

Härligt att höra, håller med till 100%

• Anonym (R)
    kattis71 skrev 2023-01-05 13:27:18 följande:
    Bästa mannen

Jag hade under en period mindre lust till sex. Mannen jag älskar backade helt, gav mig hela spelplanen och min lust är enorm. Känner inga måste och inga krav. Tror han njuter också.
    Sex är viktigt I ett förhållande och jag tror att lösningen är kommunikation. Våga vara sårbar, lyssna på det som INTE sägs och ställ inga krav. Älska din kvinna och hennes kropp. Så tänker jag iaf.

En bra kommunikation mellan varandra är A o O, då löser man oftast det mesta.
  • kattis71

Alla har ju en lust...gäller att locka fram den bara. Bådas ansvar i en relation. 

• Anonym (Tveksam)

Det är inte riktigt så lätt som att inte ställa några krav. Jag ställer inga krav på min fru. Men jag uppvaktar, masserar, fixar, you name it......

Sen ska jag lyssna på det som INTE sägs?

Jaha?

• kattis71

Egentligen menar jag att det är kvinnans ansvar också. När jag märkte att han backade så tog jag ansvar för min lust och det gjorde mig väldigt sugen på honom. 
    För mig var det viktigt att hitta min kåthet som med åren försvunnit men ändå finns där bakom jobb, stress, barn, träning...

• Danne59

Var HÄRLIGT. Dels för att ni kommit igenom och nu njuter av sex / kärleken igen.
    Och att få ett positivt inlägg här på FM.
    Alt för mycket går på det negativa. Min fru/man vill inte, min kuk för liten, för träng o. Liknad. Tack för du positiv.

Och ja, kommunikation. Det så viktigt.
    Hade liten det samma över en tid, och instämmer, att jag kanske tog det upp alt för mycket, var frustrerad.
    Nu över en tid, tagit det mera ?seriös ? kommunikation, och med stöd. Nu mera positiv energi, men inte helt där.
    Kan du rekommendera hur mannen på annat sätt kan stödja upp. Jag tänker på att ta upp ett tantrisk kurs över en helg. Det primärt om intimitet . Vill det känns ok?
    Tror vi många, båda kvinna och man, som kan lära av er.

Haven?t been living in Sweden for long, so excuse my Swedish. Am trying the best I can.
  • Anonym (Framtung)

Hur länge backade mannen då?
    Om man backar och sexlivet då dör totalt år efter år?

• Anonym (Been there...)

Jag backade för snart tio år sen. Jag väntade på att hon skulle få lust. Det har aldrig hänt, Hon vill att vi ska göra allting tillsammans, är helt ointresserad av andra män, onanerar aldrig och vill gärna att jag ska klappa, krama och pussa på henne. Men jag har helt tröttnat. Jag älskar henne, vi har barn tillsammans, fungerar för det mesta bra ihop, men hon är som ett syskon. 

Visst om jag verkligen ber om sex ställer hon upp och verkar inte alls lida av det - senast förra sommaren - men jag vill inte att någon ska ställa upp - jag vill vara med någon som vill vara med mig.

• Anonym (Motto)
    kattis71 skrev 2023-01-05 13:27:18 följande:
    Bästa mannen

Det är också bra om kvinnan är snäll mot mannen och inte tar honom för givet.
  • Underhill
    kattis71 skrev 2023-01-05 16:10:45 följande:
    Egentligen menar jag att det är kvinnans ansvar också. När jag märkte att han backade så tog jag ansvar för min lust och det gjorde mig väldigt sugen på honom.  För mig var det viktigt att hitta min kåthet som med åren försvunnit men ändå finns där bakom jobb, stress, barn, träning...

Hur lång period av lägre lust/ingen lust alls blev det?
  • Anonym (kvinna)

Att backa och inte ställa krav är dock verkligen ingen garanti för att lusten kommer tillbaka. Jag var den som hade mer lust i förhållandet och gjorde som du skriver väldigt länge, men det hjälpte inte utan sexlivet dog ut helt. I ditt fall var det dock uppenbarligen så att båda ville hitta tillbaka, och jag tror att det är förutsättningen för att det ska fungera.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Tveksam) skrev 2023-01-05 14:07:53 följande:

Det är inte riktigt så lätt som att inte ställa några krav. Jag ställer inga krav på min fru. Men jag uppvaktar, masserar, fixar, you name it......

Sen ska jag lyssna på det som INTE sägs?

Jaha?

Ja, att lyssna på det som inte sägs går ju emot påståendet att det är viktigt med kommunikation. Man ska inte behöva vara tankeläsare åt en vuxen människa.
  • Nyfiken666
    Anonym (kvinna) skrev 2023-01-30 07:57:02 följande:
    Ja, att lyssna på det som inte sägs går ju emot påståendet att det är viktigt med kommunikation. Man ska inte behöva vara tankeläsare åt en vuxen människa.
    Verkligen, man skulle behöva en magiker Rynkar på näsan
  • Anonym (Motto)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-01-30 07:57:02 följande:
    Nej, det gäller bara män det, som ska vara tankeläsare.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Been there...) skrev 2023-01-29 21:55:31 följande:
    Jag backade för snart tio år sen. Jag väntade på att hon skulle få lust. Det har aldrig hänt, Hon vill att vi ska göra allting tillsammans, är helt ointresserad av andra män, onanerar aldrig och vill gärna att jag ska klappa, krama och pussa på henne. Men jag har helt tröttnat. Jag älskar henne, vi har barn tillsammans, fungerar för det mesta bra ihop, men hon är som ett syskon.  Visst om jag verkligen ber om sex ställer hon upp och verkar inte alls lida av det - senast förra sommaren - men jag vill inte att någon ska ställa upp - jag vill vara med någon som vill vara med mig.   

På pricken samma som oss. :(
  • Anonym (Tveksam)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-30 09:25:39 följande:

På pricken samma som oss. :(
    Om det nu är någon tröst verkar detta vara oerhört vanligt. Inte för att vi pratar jättemycket i min bekantskapskrets men jag är ofta på kurs och då träffar man folk som man nödvändigtvis inte träffar i övrigt i vardagen och då märks det tydligt att majoriteten av män har samma problem.

Kvinnan har inget intresse överhuvudtaget för sex! Teorierna om varför är ju oändliga, dessa män är inga UFO:n direkt, företagsamma, välutbildade och tar hand om hus och hem.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tveksam) skrev 2023-01-30 10:01:00 följande:
    Om det nu är någon tröst verkar detta vara oerhört vanligt. Inte för att vi pratar jättemycket i min bekantskapskrets men jag är ofta på kurs och då träffar man folk som man nödvändigtvis inte träffar i övrigt i vardagen och då märks det tydligt att majoriteten av män har samma problem. Kvinnan har inget intresse överhuvudtaget för sex! Teorierna om varför är ju oändliga, dessa män är inga UFO:n direkt, företagsamma, välutbildade och tar hand om hus och hem.

Jag delar helt din upplevelse och tankar. Det är precis så jag/vi har det. Du sätter så bra ord på det, tack för att du delar med dig.
  • KimLinnefeldt

Jag tjatar inte och hon tar ansvar för vårt sexliv. Den dealen gjorde vi.

Jag visar dock att jag vill ha henne, vill att hon ska känna sig uppvaktad och behöver själv få driva på lite grann utan att bli tjatig. 

• Anonym (Tveksam)
    KimLinnefeldt skrev 2023-01-30 14:49:30 följande:

Jag tjatar inte och hon tar ansvar för vårt sexliv. Den dealen gjorde vi.

Jag visar dock att jag vill ha henne, vill att hon ska känna sig uppvaktad och behöver själv få driva på lite grann utan att bli tjatig. 

Tjatar det tror jag väldigt få män med förståndet i behåll gör, det säger ju sig självt att det är meningslöst

Ofta tror jag helt enkelt att kvinnan har tappat attraktionen, och väljer hellre att göra annat än att vara med sin man.
Svar på tråden Bästa mannen