• Anonym (idc)

Vart ska vi åka på bröllopsresa?

Vi ska nödvändigt gifta oss och nödvändigt åka på bröllopsresa och jag ska nödvändigt bestämma vart. Min blivande man vill nämligen att jag engagerar mig lite, så han bestämde att jag får bestämma det. Grejen är det att jag dels inte bryr mig, dels inte har någon som helst erfarenhet av resor. Jag har gjort totalt 3 utlandsresor under mina 28 år, och alla tre var innan jag fylde 16.

Så. Tips? Med en budget på typ 50 papp? Gärna något som är lite mer intressant än en sandstrand.

• Svar på tråden Vart ska vi åka på bröllopsresa?
  • Kockobello

La Digue, Seychellerna.

• Anonym (A)
    Anonym (idc) skrev 2023-01-05 13:40:48 följande:
    Vart ska vi åka på bröllopsresa?

Vi ska nödvändigt gifta oss och nödvändigt åka på bröllopsresa och jag ska nödvändigt bestämma vart. Min blivande man vill nämligen att jag engagerar mig lite, så han bestämde att jag får bestämma det. Grejen är det att jag dels inte bryr mig, dels inte har någon som helst erfarenhet av resor. Jag har gjort totalt 3 utlandsresor under mina 28 år, och alla tre var innan jag fylde 16.

Så. Tips? Med en budget på typ 50 papp? Gärna något som är lite mer intressant än en sandstrand.

Hur ska vi veta om du inte ens vet själv?

Eftersom det bara ska göras av nödvändiga skäl och inte för att ni vill, så ta en weekend i Skara. Billigt och bra, så är det överstökat. 

• Anonym (???)

London, Malta, Rom

• linani

Vilken tid på året ska ni åka? Hur lång resa?
    Är det någon särskild världsdel du är intresserad av? 

Även om du inte är intresseserad av resor i sig har du kanske andra intressen du kan uppleva på resan. Mat, dryck, surfing, vandring, natur, historiska upplevelser, shopping, etc...?

• Egon den stora

Helt utan att veta vad du anser som intressant,  men guidad vecka i Israel?  Klarar budgeten och du kan det hur mycket utgrävningar somm helst. 

Vandra i fjällen?  Låg budget, mycket ensam tid med partnern.

Indien?   Finns en del turer till djungel och på havet för att kolla på delfiner tex.  Kanske lite över budgeten. 

• Anonym (A)
    Egon den stora skrev 2023-01-05 13:48:35 följande:

Helt utan att veta vad du anser som intressant,  men guidad vecka i Israel?  Klarar budgeten och du kan det hur mycket utgrävningar somm helst. 

Vandra i fjällen?  Låg budget, mycket ensam tid med partnern.

Indien?   Finns en del turer till djungel och på havet för att kolla på delfiner tex.  Kanske lite över budgeten. 

Å andra sidan är väl magsjukan man får i Indien gratis Flört
  • Anonym (idc)
    Kockobello skrev 2023-01-05 13:45:42 följande:

La Digue, Seychellerna.

Är inte det väldigt mycket dyrare?
  • Anonym (idc)
    Anonym (A) skrev 2023-01-05 13:46:53 följande:

Hur ska vi veta om du inte ens vet själv?

Eftersom det bara ska göras av nödvändiga skäl och inte för att ni vill, så ta en weekend i Skara. Billigt och bra, så är det överstökat. 

Det är ju därför jag frågar, för att jag inte vet. HAde jag vetat hade jag ju inte behövt fråga.

Han vill.
  • Anonym (idc)
    Anonym (???) skrev 2023-01-05 13:47:58 följande:

London, Malta, Rom

Skriver upp dem på listan.
  • Anonym (K)
    Budapest?
    Ensana Heath Spa hotels finns på en grön liten ö mitt i stan.

Med spa mm.
    Våra vänner bodde där , de var jättenöjda.
Svar på tråden Vart ska vi åka på bröllopsresa?