• Anonym (.)

Ensam hemma

Spontant tänker ena hjärnhalvan på mig.. Okej, låt han vara hemma.
    Bara att han har allt för att klara sig, tex. I matväg, och där är ev. låst o larmat och att han vet med sig.. "Öppna inte för någon annan än Mamma alt. Pappa, dvs. någon han i så fall känner osv".

Samt att han vet och att han kan/ har telefon nr. till allt o alla -runtomkring.. mer akut om.. om det verkligen skiter sig menar jag.

Sen.. att han ska visa det också, mer som ett test.
    Menar; Kan han vara hemma, det är ju frågan? Vad säger han själv, tror du honom sen också utifrån vad han svarar?
    Detta är jätteviktigt.

Att han sen gör några sysslor också medan han är borta är.. också viktigt, dvs. Intet att han glömmer bort att äta och bara spelar tv- datorspel hela helgen och man hittar honom i samma pose som man lämnade honom i Fredags ..fortfarande spelandes sen på Söndagen ..I så fall, nä, då är det inte lika bra. annars ska det väl vara okej.

Finns pålitliga grannar.. finns det gott om annan släkt i närheten.
    Pause.. i mitt skrivande. (tar sipp på mitt kaffe) Behövs detta.

Tänkte tillbaka lite snabbt. Gud, på -90 talet tidigt. så var en annan mycket yngre än din grabb.. och jag var hemma själv. Inga problem alls överhuvudtaget att vara Home alone!

Huset brände jag aldrig ner, jag dog inte, jag övermatade inte djuren, och jag gick ut med dom som man ska, släppte dom visserligen bara i trädgården.. men i alla fall.

Jag behövde aldrig någon hjälp där. fast att medans jag var hemma själv så kom flertalet släktingar konstant på besök och kollade läget.. det gick fint.
    Fick ej leka med öppna lågor osv.. osv. Ja ingenting som var farligt, men det säger sig själft.

Mina föräldrar hade stort förtroende för mig, visst, jag är inte Guds bästa barn eller så..

Men tänk då på, jag hade kompis Magnus i klassen, som hans päron åkte bort en weekend semester.. och Magnus Skulle Bara bjuda över ett par stycken, vilket slutade i något mycket värre än så ..och Magnus föräldrar blev hämtade på Sturup, Malmö Airport utav Polis.. My God. Då hade han Världens ff medan dom var borta.. Inget bra.
    ..Hihi, och jag var där på hans fest såklart, det där måste man ju bara se. :P

Så det kan gå illa också..
    Men ts, provar du aldrig ..så vet du aldrig heller om det Fungerar eller inte liksom är något att förtydliga.. Lycka ti^

Svar på tråden Ensam hemma