• Anonym (Fan också)

Har råkat saltförgifta mig

Vet inte vart jag ska ta vägen. 

Ingen av de symptomen som uppges vid saltförgiftning stämmer heller. 

Har varit riktigt nära på att svimma nu i 2 dygn. Blixtrar till med pulsen o o har vacklat till ett antal gånger. 

Superhög feber och huvudvärk som inte försvinner med panodil ens. 
    Även smärta i njurarna och på gränsen till kramp i benen. 

Vill inte åka till sjukvården. Vad kan jag göra själv? 

Har varit uttorkad men inget onormalt sug efter vatten.

• Svar på tråden Har råkat saltförgifta mig
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Fan också) skrev 2023-01-05 18:52:14 följande:
    Vågar inte sätta mig o köra. Var knappt att jag kom hem ifrån jobbet igår eller klara av att stå upp i duschen. 

Har varit däckad sen duschen. Först nu blixtrar a har avtagit lite men benen o huvudvärken.

Åt ris med ägg o saltade alldeles för mycket, men det var typ gott så åt upp det ändå.
    Du har ätit EN måltid med för mycket salt och tror att du är saltförgiftad? Nja, det känns inte sannolikt. Drick några glas vatten så avhjälper du det enkelt i så fall.

Hur vet du ens att du är saltförgiftad? Du säger dessutom att symtomen inte stämmer?
  • Anonym (Jenny)

TS, brukar du vara orolig för din hälsa? Tror du ofta att du har fått olika sjukdomar osv?

• Anonym (S)
    Vågar inte sätta mig o köra. Var knappt att jag kom hem ifrån jobbet igår eller klara av att stå upp i duschen. 

Har varit däckad sen duschen. Först nu blixtrar a har avtagit lite men benen o huvudvärken.

Åt ris med ägg o saltade alldeles för mycket, men det var typ gott så åt upp det ändå.

Så om du inte kan köra bil kan du inte ringa? 

• Anonym (äää)

Du blir inte förgiftad av det. Eller hällde du  på ett helt kilopaket med salt eller? 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Fan också) skrev 2023-01-05 18:42:13 följande:
    Tänkte det med men har förgiftat mig med vatten tidigare också så är lite rädd att ev dricka för mycket när jag redan mår dåligt. Men ska försöka få i mig lite mer.
    Hypokondrisk much?
  • mammatill6

Hur hög feber har du? Låter mer troligt med låt virus? Är det så superhäftigt trots Alvedon så sök vård.

• Anonym (A)
    mammatill6 skrev 2023-01-05 19:02:36 följande:
    Hur hög feber har du? Låter mer troligt med låt virus? Är det så superhäftigt trots Alvedon så sök vård.
    Håller med
  • Anonym (g)

Varför ignorerar du alla frågor? Idiotiskt att inte ringa 1177. Att du åt lite väl salt mat en gång ska inte leda till detta.
  • Anonym (Lugn)

Nej du har inte råkat saltförgifta dig. Det är helt uteslutet. Däremot så låter det som att du åkt på Covid. 

Men. Om du vet med dig själv att du pga tidigare vattenförgiftning (eller är detta en s.k råkat salförgifta mig situation?), och nu då är rädd för att dricka vatten. Därför dricker du för lite istället. Så är lösningen på det mentala problemet, att du håller upp vatten i flaskor eller karaff och dricker det under dagen. Ungefär 1,5-2liter om dagen är normalt. Är man sjuk ökar vätskebehovet, särskilt om man skulle svettas mycket eller vara magsjuk. 

• Elin pelin

Det är inte som så att du har fått influensan? Att salta maten så mycket att du blir förgiftad känns osannolikt, då smakar den inte gott...

Svar på tråden Har råkat saltförgifta mig