• Aktivdumhet

    Hjälp

    Jag har precis hamnat i en situation som jag verkligen inte vill vara i. Misstänker att min partner har varit med prostituerade och önskar att ni män som varit otrogna eller er kvinnor som varit i samma situation som jag, kan svara på mina frågor om er upplevelse och det är 100% bekräftat att otroheten ägt rum. 

    Har varit i ett förhållande med en man en tid och ansåg ändå att jag kände honom rätt bra, dock har jag börjat tvivla starkt på om han ens varit ärlig från början. Den personen jag lärt känna skulle inte vara med någon annan.. 
    Han har inte varit i ett förhållande på 11 år sedan vi blev tillsammans och har endast haft en partner tidigare. Anledningen till att det gått så lång tid mellan förhållanden har enligt honom berott på flera saker. Främst att hans första tjej låg med hans två kompisar, men också på grund av hans trauma med mobbning under hela hans skolgång, vilket lett till dålig självkänsla och osäkerhet på sig själv. 
    Jag har ändå upplevt att han har varit öppen med mycket, tills nu. 



    Vi båda har ett jobb på sjön, men olika yrken och inte samma fartyg, vilket innebär att vi jobbar 7 dagar ombord och är lediga 7 och tilliten är otrolift viktig då, 
    Har aldrig haft någon anledning att tvivla på honom tidigare tills denna veckan när vi träffades efter att vi båda jobbat på varsit håll. Han på en kryssare till Kiel där båten står i hamn varannan hel dag och då är han ledig. 

    Allt började med att jag fick en känsla av att något inte stod rätt till under nyårshelgen, trots  att vi inte var tillsammans utan på jobb på olika håll. Trodde själv att det var oro för ngt annat men tog ändå upp det ganska genast via sms, då vi inte kan ringa så mycket pga dålig mottagning på båtarna och han lugnade mig med väl valda ord. På måndagen eller tisdagen skrev han att han gick av i hamnen och strosade runt ensam, för att se annat än båten, vilket är helt rimligt.. Tänkte inte med på det sen tills vi hade kommit hem båda och han började plötsligt prata om att han är nyfiken på hur det ser ut på bordell som ligger i hamnen i Kiel. 


     


    Blev lite chockad eftersom han inte verkade vara den sortens man plus att han har berättat att han var utomland för något år sedan och köpte en prostituerad på bordell, men att han inte genomförde det helt då han tyckte det kändes fel. Den historien motsäger ju helt den nyfikenhet han gav uttryck för i förrgår. 

    Inte nog med det skulle vi duscha tillsammans i samband med samtalet och när jag kramade honom så luktade han billig kvinnoparfym över hela bröstet. Detta var bara ett par eller en dag efter att han uttryckligen befunnit sig i hamnen i Kiel, där de ökända bordellen ligger. 

    Han förnekar såklart och vet inte vart det kommer ifrån. Klassiskt, jag vet och jag har en stark känsla av att han ljuger. 

    Ni som har varit otrogna, hur kom det fram? Hur kändes det att ljuga? Varför ljög n?
    Fanns det något som eran partner kunde ha sagt eller gjort för att ni hade kunnat säga sanningen? Förnekar ni fortfarand? Hände det igen? 



    Ni som är utsatta, hur kom ni på det? Vad hände?

  • Svar på tråden Hjälp
  • DVQ

    Spelar det så stor roll om han ljuger eller inte? Han betalade en prostituerad i syfte att ha sex bara för något år sedan och han har uttryckt nyfikenhet på hamnbordeller.

    Han är ju helt klart intresserad av prostituerade och verkar sakna en del spärrar kring det som normala människor har. Vem "råkar" hamna i en situation där man betalar en prostituerad för sex? Även om han nu hjältemodigt påstår att han avstod.

  • Anonym (Abc)

    Den där historien att han avbröt för några år sedan kan ju varit för att se hur du reagerade. Var du lugn tänkte han kanske att han kan köpa i framtiden. 


    Eller så köpte han sex men sa att han avbröt bara för att inte trampa i klaveret.

  • Anonym (Ghost)

    Han ljuger så klart, om båda berättelserna.

  • DVQ
    Anonym (Abc) skrev 2023-01-06 15:39:06 följande:

    Den där historien att han avbröt för några år sedan kan ju varit för att se hur du reagerade. Var du lugn tänkte han kanske att han kan köpa i framtiden. 


    Eller så köpte han sex men sa att han avbröt bara för att inte trampa i klaveret.


    Jag tänkte också det.

    Han kanske testar att säga sådana saker för att se hur ts reagerar. Om hon verkat tända på idén med prostituerade hade det kanske kommit fram att han inte alls avbrutit det hela.

    Samma sak med bordellen. När ts reagerade negativt kunde han säga att han bara funderade lite så där i allmänhet hur det kunde tänkas se ut inne på bordellen i hamnen han råkade befinna sig i. Men hade hon själv uttryckt nyfikenhet hade han kanske berättat något mer.
    Aktivdumhet skrev 2023-01-06 15:22:00 följande:

    Ja, det är klart det spelar roll om han ljuger eller inte. Antingen har han varit otrogen eller inte. 


     


    Han tycks ju ha en skabbig människosyn och dåligt omdöme oavsett menar jag. Sen tror jag också att om man nu inte är sjukligt svartsjuk i vanliga fall och inbillar sig en massa saker så är bara det faktum att man börjar oroa sig för att ens partner är otrogen en stark signal. Han kanske inte legat med någon just där och då men något är troligen fel.

    Jag har aldrig själv varit med om det men just att partnern luktar konstigt/annorlunda är för övrigt något jag hört ett par personer som blivit bedragna berätta om.
  • Kockobello
    SpejaOlsson skrev 2023-01-06 15:35:54 följande:

    Vem i hela fridens namn går på en skabbig bordell när han kan få det gratis hemma? ! Det undrar jag


    Alla får det inte hemma. 
  • Anonym (M)

    Den otrohet jag vet kommit fram var för grannarn nämnde om vem mannen träffade och då förstod frun läget. 


    Men man får nog räkna med att det finns mycket otrohet som aldrig kommer fram. Har själv haft ett par såna otrohetsaffärer.

  • Anonym (naiv)

    Sluta vara så naiv TS, det är väl klar att han ljuger om båda sin storys.

    Du har egentligen bara 2 val för du kommer förmodligen aldrig få reda på vad som hände egentligen....

    1) Du accepterar att leva i ovisshet med en snubbe som kanske knulla horor när du inte är med

    2) Du dumpar och skaffar dig en pålitligare partner

Svar på tråden Hjälp