• Ettanvandarnamn123

BIM februari 2023

Här kommer en ny lista för februari. För att lägga in dig på listan, kopiera senaste kommentaren med listan och lägg in ditt datum och namn, och om du vill också vilket nummer i ordningen det kommande barnet blir samt hur många försök du är på.

När du har fått ett + eller mens så uppdatera gärna listan igen :) 

4/2 ettanvandarnamn123,1a barnet, 7e försöket

• Svar på tråden BIM februari 2023
  • Ellie21
    Foodie92 skrev 2023-02-06 12:37:15 följande:

Inte personligen men läst flera som fått i andra temptrådar, så länge den är högre än vanligt som inte dimper under linjen så har du chans 😊

Tack snälla, du ger mig lite hopp ❤️
  • Maymom
    sommar2020regn skrev 2023-02-07 14:57:08 följande:
    Klart du ska vara hoppfull! Med mina tvillingar låg jag bara en gång typ 5 dagar innan ägglossning, och lyckades få tvåäggspojkar (även om teorin med ligg lång före ÄL ger flickor)
    Härligt att höra!
    tror jag Blivit gravid 3 dar innan tidigare men då hade jag bättre flytningar så hoppas det inte varit för ogästvänligt där inne för de små simmarna Nu.
  • Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-07 12:55:06 följande:

Det var ett plus! Vågar inte hoppas, men kan inte låta bli att le! 

Plussat:

Dollooo

Blomman8877
    Lola92

Qwerty1988

Fyran4
    ettanvandarnamn123

Tycker det är extra kul att du som trådstartare lyckades denna månad <3 Skulle du säga att du gjort något annorlunda denna månad jämfört med innan? Ser att vi är på samma försöksmånad, första barnet, så det ger ju alltid hopp när någon i liknande sits lyckas :) 
  • studerade

Hej sidan har strulat så inte tagit mig in 🙈🙈 fick en blödning/mens 4 dagar innan mensen och grav test visar nu inget? så blir ett nytt försök ❤️ har bim 28/2 så jag stannar kvar i gruppe.

grattis till alla som plussat ❤️

• Ettanvandarnamn123

Sommar2020regn: de har varit ganska vattniga och vita, har liksom trott att det är mensen som är på väg! 

Laura90: håller med :) det vi gjorde annorlunda var att vi låg mer denna gången! Tidigare har jag varit ganska trött så det har blivit varannan gång under den fertila veckan, eller till och med missat då jag inte fick utslag på test den gången vi faktiskt testade med ÄL test! 

Denna gången låg vi varannan dag från att mensen tog slut till fertila veckan börjande, då låg vi en gång om dagen, var någon dag med morgon och kväll och på helgen körde vi på morgonen (annars brukar vi göra det på kvällen). Efter den veckan körde vi varannan dag i en vecka. Så 13 gånger detta försöket jämfört med 4-8 ggr tidigare månader. Försökte även ligga kvar i 10-15 min efter istället för att springa direkt på toa, vet att det är en skrock men tänkte att det inte skadar om jag ändå har tid. håller tummarna för dig! Hade varit roligt att följas åt med någon i samma ålder, försök och första barnet!

• Laura90
    Ettanvandarnamn123 skrev 2023-02-07 16:26:06 följande:

Sommar2020regn: de har varit ganska vattniga och vita, har liksom trott att det är mensen som är på väg! 

Laura90: håller med :) det vi gjorde annorlunda var att vi låg mer denna gången! Tidigare har jag varit ganska trött så det har blivit varannan gång under den fertila veckan, eller till och med missat då jag inte fick utslag på test den gången vi faktiskt testade med ÄL test! 

Denna gången låg vi varannan dag från att mensen tog slut till fertila veckan börjande, då låg vi en gång om dagen, var någon dag med morgon och kväll och på helgen körde vi på morgonen (annars brukar vi göra det på kvällen). Efter den veckan körde vi varannan dag i en vecka. Så 13 gånger detta försöket jämfört med 4-8 ggr tidigare månader. Försökte även ligga kvar i 10-15 min efter istället för att springa direkt på toa, vet att det är en skrock men tänkte att det inte skadar om jag ändå har tid. håller tummarna för dig! Hade varit roligt att följas åt med någon i samma ålder, försök och första barnet!

Ojoj ni har legat i haha! Då vet jag vad jag ska göra kommande månad med andra ord :') Jätteglad för din skull! Hoppas det sjunker in och att du kan glädjas åt det också! Jag har mens nu, nästa BIM 4/3 så jag håller tummarna jag med! 
  • Ettanvandarnamn123
    Laura90 skrev 2023-02-07 16:37:09 följande:
    Ojoj ni har legat i haha! Då vet jag vad jag ska göra kommande månad med andra ord :') Jätteglad för din skull! Hoppas det sjunker in och att du kan glädjas åt det också! Jag har mens nu, nästa BIM 4/3 så jag håller tummarna jag med! 

Haha ja visst har vi! Hade känts lite nedslående om vi inte hade plussat efter det, för det var ändå lite ansträngande! Vet inte om det faktiskt hjälpte eller inte, men något fungerade i alla fall! 

vi var precis på vårt första möte. Men känns fortfarande inte verkligt!

hade varit så kul om ni kör på vår ?metod? och lyckas då med! Var lite orolig att vi kanske ?tömde? allt så att det inte hann förnyas och finnas tillräckligt för alla dagar, men några simmare måste det ha funnits! 

• Foodie92
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-02-07 14:31:31 följande:

Funderar på att köra en mer seriös tempning nu framöver iom nytillkomna diagnosen, som jag förstått det är det enklaste att detektera äl vid pcos mha temp?
    Var för temp använder de som tempar? Mun/öra? Flera decimaler?

Jag kör naturalcycles med decimaler såklart 😊 tempar noga jag för just den anledningen. Skönt att få de bekräftat om ägget släpper eller inte.
    Ska dock lämna blodprov i veckan för att de om hormonnivåerna är höga som tyder på att de släpper ägg.

Gyn pratade om letrazol och en ev spolning 😫 hört att den gör ont !
  • hopemalin

Hej!

Vill bara dela med mig av en sida jag tyckte var intressant vad gäller sekret veckan kring ägglossning 🤗 Det kan ju vara lite knepigt ibland.
    Förstår att alla är olika men ändå, en hint om hur det kan se ut dag för dag.

Gissar att många av er här inne är immuna mot att se sekret men lika bra att varna de som tycker det är obehagligt / äckligt att se (bild och film-klipp visas).
    Jag tyckte det var lärorikt att se och läsa iallafall 🤗
    Jag är sjuksköterska och har sett i princip allt så jag är inte känslig ☺️

https://www.readytogroove.com/the-cycle/appendix-e-visualizing-cervical-fluid-changes

Svar på tråden BIM februari 2023