• Anonym (Den enfaldige karlsloken)

    Tycker du att män ska nöja sig?

    Om en man aldrig har haft ett förhållande, eller att det var längesen. Han har inte heller legat på evigheter.
    Bör han då ta varje chans och möjlighet som erbjuds? Även om det inte känns som rätt kvinna för honom, han känner inte tillräckligt intresse.
    Han har uppenbarligen svårt att få kvinnor, hur kan man då ha mage att tacka nej när kvinnor visar intresse? Är inte det här så typiskt män? Överskattar sin egen attraktionskraft. Javisst, kvinnorna står ju verkligen i kö för att få dig. Du som är en så perfekt man. Det kan man se med facit i hand. Det är därför du inte har legat på flera år. Du ställer krav? WTF? "Det måste kännas rätt"
    Vaddå rätt? Vakna upp! Finns inga perfekta kvinnor, och livet blir inte perfekt bara för att du träffar nån. Livet är inte som på film om du trodde det.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att män ska nöja sig?
  • Anonym (Ture)
    Anonym (biologen) skrev 2023-01-08 19:26:13 följande:
    Om du tycker att det relevanta är att barn till stabil ensamstående medelklass som fått barn via donation mår precis lika bra som barn i en vanlig parrelation, då borde ju detsamma gälla vid jämförelse av alla ensamstående föräldrar?

    Dvs vi räknar bort de som har lägst utbildning (dvs lägsta inkomsterna) och socialt bagage. Och det leder ju ofrånkomligen fram till det som mina efterföljande länkar till studier också bekräftar, nämligen att barn till ensamstående överlag inte mår sämre än barn till par- det beror på andra saker.

    Fattigdom är absolut negativt, men det är inte allena avgörande för hur det går. Social belastning och sjukdom hos vuxna, anlag för NPF/ psykisk sjukdom, våld- det är det som tydligast gör att barn mår och utvecklas sämre. Inte bara att de bor med en förälder och att det oftast råkar vara mamman.
    För det första visade inte ens den undersökningen det. För det andra försöker du googla dig rätt. 

    Istället för att försöka hitta en studie som passar dig agenda. Titta på statistik vad som händer med barn från ensamstående mammor och det är mycket nedslående läsning. Resultat ljuger inte.
  • Tecum
    Anonym (biologen) skrev 2023-01-08 19:26:13 följande:
    Om du tycker att det relevanta är att barn till stabil ensamstående medelklass som fått barn via donation mår precis lika bra som barn i en vanlig parrelation, då borde ju detsamma gälla vid jämförelse av alla ensamstående föräldrar?

    Dvs vi räknar bort de som har lägst utbildning (dvs lägsta inkomsterna) och socialt bagage. Och det leder ju ofrånkomligen fram till det som mina efterföljande länkar till studier också bekräftar, nämligen att barn till ensamstående överlag inte mår sämre än barn till par- det beror på andra saker.

    Fattigdom är absolut negativt, men det är inte allena avgörande för hur det går. Social belastning och sjukdom hos vuxna, anlag för NPF/ psykisk sjukdom, våld- det är det som tydligast gör att barn mår och utvecklas sämre. Inte bara att de bor med en förälder och att det oftast råkar vara mamman.
    Jag förstår inte riktig, du räknar bort de som har det sämst och där problemen med frånvarande pappa och social utsatthet är störst? Det låter som fusk...

    Man ska mycket riktigt inte överdriva ekonomins betydelse, men inte heller bortse från den. Gång på gång får man höra att frånvarande fäder och bristen på samma konsumtionsstandard är en avgörande orsak till att unga hamnar i kriminalitet. Men det kanske inte stämmer?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ture) skrev 2023-01-08 17:49:56 följande:
    För att den inte är relevant. Rätt ointressant att någon som skiljer sig upplever att den har det bättre efter att den har gjort slut. Det är resultatet som är intressant.

    Statistiken är som sagt tydlig. Det går mycket dåligt för ensamstående med barn.  
    Ekonomin behöver inte bli sämre men om den blir det så är det ett litet pris att betala för sin egen mentala hälsas skull. Detta är den stora skillnaden mellan kvinnor och män i förhållanden. Män tänker på sig själva i första hand, resten av familjen kommer sen medan kvinnor sätter familjen först och sig själva sist. Detta resulterar i att många kvinnor bränner ut sig och blir utplånade och olyckliga. Männen lyssnar inte när kvinnan vädjar om hjälp och blir sedan helt tagen på sängen när kvinnan till slut inser att hon inte vill kasta bort sin hälsa på en man som inte bryr sig. 
  • Anonym (Ture)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-08 19:45:28 följande:
    Ekonomin behöver inte bli sämre men om den blir det så är det ett litet pris att betala för sin egen mentala hälsas skull. Detta är den stora skillnaden mellan kvinnor och män i förhållanden. Män tänker på sig själva i första hand, resten av familjen kommer sen medan kvinnor sätter familjen först och sig själva sist. Detta resulterar i att många kvinnor bränner ut sig och blir utplånade och olyckliga. Männen lyssnar inte när kvinnan vädjar om hjälp och blir sedan helt tagen på sängen när kvinnan till slut inser att hon inte vill kasta bort sin hälsa på en man som inte bryr sig. 
    Det där var extremt fördomsfullt och sexistiskt sagt. Klandra inte mig och andra män för att din exman inte prioriterade eran familj.
    Mina barn och min fru är mitt allt. Inget annat är viktigare och så är det för många män. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ture) skrev 2023-01-08 19:49:47 följande:
    Det där var extremt fördomsfullt och sexistiskt sagt. Klandra inte mig och andra män för att din exman inte prioriterade eran familj.
    Mina barn och min fru är mitt allt. Inget annat är viktigare och så är det för många män. 
    Det är så det är för väldigt många kvinnor självklart finns det undantag. Jag har ingen exman och jag har inga barn. Jag är lyckligt gift sen över 10 år tillbaka. Men jag vet hur verkligheten ser ut för många kvinnor. Kolla bara på alla trådar här på fl där kvinna efter kvinna beskriver precis den verkligheten. Det är inte för inte det är vanligare att kvinnor vill skilja sig än män. Det är värre att känna sig ensam i ett äktenskap än som singel. 
  • Anonym (66:aa)
    Anonym (Ture) skrev 2023-01-08 19:49:47 följande:
    Det där var extremt fördomsfullt och sexistiskt sagt. Klandra inte mig och andra män för att din exman inte prioriterade eran familj.
    Mina barn och min fru är mitt allt. Inget annat är viktigare och så är det för många män. 
    Hon har ju rätt, det är så det är för många kvinnor och det är ingen nyhet.  Att du inte tillhör den kategorin män hör inte hit. 
    Du hänvisar till det som passar dig, att ensamstående kvinnor hamnar på den ekonomiska botten men vägrar titta på det vi beskriver och är verklighet. 
    Kvinnor mår ofta bättre/tar hjälp, män mår dåligt och till och med blåser skallen av sig. 
  • Anonym (Ture)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-08 20:01:03 följande:
    Det är så det är för väldigt många kvinnor självklart finns det undantag. Jag har ingen exman och jag har inga barn. Jag är lyckligt gift sen över 10 år tillbaka. Men jag vet hur verkligheten ser ut för många kvinnor. Kolla bara på alla trådar här på fl där kvinna efter kvinna beskriver precis den verkligheten. Det är inte för inte det är vanligare att kvinnor vill skilja sig än män. Det är värre att känna sig ensam i ett äktenskap än som singel. 
    Det där är fördomar. Män är inte så. 

    Trådskapare på Familjeliv är en mycket dålig källa. Det är de som träffat på de värsta och är knappast relevanta i ett större perspektiv.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ture) skrev 2023-01-08 20:48:17 följande:
    Det där är fördomar. Män är inte så. 

    Trådskapare på Familjeliv är en mycket dålig källa. Det är de som träffat på de värsta och är knappast relevanta i ett större perspektiv.
    Du får tro vad du vill. 
  • Anonym (Ture)
    Anonym (66:aa) skrev 2023-01-08 20:27:57 följande:
    Hon har ju rätt, det är så det är för många kvinnor och det är ingen nyhet.  Att du inte tillhör den kategorin män hör inte hit. 
    Du hänvisar till det som passar dig, att ensamstående kvinnor hamnar på den ekonomiska botten men vägrar titta på det vi beskriver och är verklighet. 
    Kvinnor mår ofta bättre/tar hjälp, män mår dåligt och till och med blåser skallen av sig. 
    Det är fakta jag hänvisar till.

    Det "kvinna" skrev om är fördomar och sexism.

    Väldigt stor skillnad!
Svar på tråden Tycker du att män ska nöja sig?