Mina armar känns främmande + konstig syn & konstig yrsel
Jag har varit hos läkaren, som tror på stress, men mina symptom är så udda att jag vill lufta dem med fler. Hittar inget liknande när jag googlar.Det började med att jag upplevde något konstigt med synen. Som ett lätt dubbelseende eller som flammig syn, som om ögonen inte orkar fokusera lika bra som vanligt. Svårt att förklara.
Till det här kommer en yrsel. Det är inte omgivningarna som gungar, utan det liksom gungar till inuti mig. Och det konstiga är att det inte alltid sker i huvudet, utan ibland sitter yrseln i bröstkorgen, eller både där och i huvudet samtidigt. Jag har aldrig hört talas om yrsel som inte sitter i huvudet?! Men det är precis så det känns. Det kommer ofta när jag ligger still i sängen, eller i övrigt är stilla. När jag är fysiskt aktiv händer det sällan.
Och så det här med armarna. Ibland kommer det liksom bara över mig att mina armar (särskilt den ena), inte riktigt är mina. Eller som att de "laggar", typ som när man ser sig själv i en webbkamera och ser sina rörelser en bråkdels sekund efter att man gör dem. Jag trodde först att det berodde direkt på det här med synen, men jag kan få känslan även när jag blundar. Kanske har jag fått lite sämre precisionsförmåga med händerna och fingrarna också, men det är så lite att jag kanske bara inbillar mig för att jag börjat tänka så mycket på det.
Det här verkar triggas av datorskärmen, för under julledigheten mådde jag nästan bra, men så fort jag satte mig för att jobba vid datorn igen kom det tillbaka. Och då märks det av även i andra situationer, men som mest när jag tittar på nära håll (skärmar, böcker...). Har också haft en del huvudvärk på sistone och känt mig trött och matt.
Optikern har konstaterat att jag har sk dold skelning, men jag vågar inte lita på att allt det här andra kommer sig av det. Hjärntumörer och olika neurologiska sjukdomar söker sig ofrånkomligen in i tankarna.
Min försörjning är beroende av att jag kan sitta hela dagarna vid datorn, så oavsett orsak är det problematiskt. Dessutom försöker vi skaffa barn och därför är jag extra orolig att det ska vara något allvarligt...
Finns det någon som upplevt något liknande?