Inlägg från: SierraLeone |Visa alla inlägg
  • SierraLeone

Utredning/insemination/ivf 2023

Noelani skrev 2023-06-18 10:37:07 följande:

Hoppar in här.. 

Gör vårt första IVF (ICSI) och har planerad ET imorgon. Är så himla orolig att embryona inte skall ha delat sig korrekt under helgen..

Jag var också jätteorolig över att det inte skulle gå bra och värst var det på morgonen på insättningsdagen eftersom de brukar ringa då om det inte finns några ägg att sätta in. Man får tänka att oftast går det bra och att det finns ett ägg att sätta in och det tillhör ovanligheterna att inga ägg överlever. 
  • SierraLeone
    Noelani skrev 2023-06-18 11:14:48 följande:
    Tack för svar! Försöker tänka så men har bara 2 ägg och alltså inte så många som många andra har..

Gjort en mild IVF och då är iofs äggen oftast av bättre kvalitet men hua vad man oroar sig nu ändå. Och killen har både lågt antal och få rörliga...

Vi går privat också så det är sån jäkla press ekonomiskt också.. 

Vart är du i processen ? ❤️

Förstår att oron är ännu större när man får ut färre ägg men man har ju läst om andra som fått ut få ägg och ändå fått ett ägg tillbaka, allt handlar om kvaliten! ❤️

Jag har genomgått en IVF behandling hittills och blev gravid på första försöker vilket jag absolut inte trodde skulle ske! Jag är nu i vecka 9 ☺️. Orsaken till att vi inte lyckades på 3 år på naturligt väg var att min sambo har få spermier och jag har få ägg i äggreserven för min ålder. Det visade sig att mina ägg verkar vara av bra kvalitet trots att jag har få ägg i äggreserv så det är jag mycket tacksam för! 

Jag önskar dig ett stort lycka till! ❤️

Svar på tråden Utredning/insemination/ivf 2023