Utredning/insemination/ivf 2023
Hoppar in här..
Gör vårt första IVF (ICSI) och har planerad ET imorgon. Är så himla orolig att embryona inte skall ha delat sig korrekt under helgen..
Hoppar in här..
Gör vårt första IVF (ICSI) och har planerad ET imorgon. Är så himla orolig att embryona inte skall ha delat sig korrekt under helgen..
Förstår att oron är ännu större när man får ut färre ägg men man har ju läst om andra som fått ut få ägg och ändå fått ett ägg tillbaka, allt handlar om kvaliten! ❤️
Jag har genomgått en IVF behandling hittills och blev gravid på första försöker vilket jag absolut inte trodde skulle ske! Jag är nu i vecka 9 ☺️. Orsaken till att vi inte lyckades på 3 år på naturligt väg var att min sambo har få spermier och jag har få ägg i äggreserven för min ålder. Det visade sig att mina ägg verkar vara av bra kvalitet trots att jag har få ägg i äggreserv så det är jag mycket tacksam för!
Jag önskar dig ett stort lycka till! ❤️
Förstår att oron är ännu större när man får ut färre ägg men man har ju läst om andra som fått ut få ägg och ändå fått ett ägg tillbaka, allt handlar om kvaliten! ❤️
Jag har genomgått en IVF behandling hittills och blev gravid på första försöker vilket jag absolut inte trodde skulle ske! Jag är nu i vecka 9 ☺️. Orsaken till att vi inte lyckades på 3 år på naturligt väg var att min sambo har få spermier och jag har få ägg i äggreserven för min ålder. Det visade sig att mina ägg verkar vara av bra kvalitet trots att jag har få ägg i äggreserv så det är jag mycket tacksam för!
Jag önskar dig ett stort lycka till! ❤️
Vickan31,
Det gick hur bra som helst 🙏. Läkaren som gjorde plocket är en av de som har längst erfarenhet i Skandinavien och det märktes kan jag lova!! Ingen blödning som sist och jag märkte nästan ingenting. När han tagit ut alla ägg trodde jag att han bara lagt bedövning men då var det klart 😅
Vi fick ut 5 ägg och idag känns det jättebra.. Hoppas nu bara en av dessa fem klarar sig tills på fredag så vi får göra en första återföring... Känner mig så hoppfull 🥹
Vickan31,
Ville bara uppdatera att vi fick tillbaka ett idag av de fem som togs ut i onsdags. Ingen till frysen. Är typ fortfarande i chock att det faktiskt gick vägen. Även om jag fattar att chansen att de tar sig nu är väldigt liten så känns det underbart att ha lyckats en omgång hela vägen så att säga.. 🙏
Det var så, särskilt när man hamnade i paus i tre månader till Nästa försök, men nu känner man att man verkligen behöver gemenskapen igen ❤️. Åh, har tänkt på dig med denna månaden! ❤️
Ja jobbar i Malmö hela sommaren, så bara hoppas må bättre nästa cykel så ska jag nog komma ihåg alla fina barndomsminnen från Malmö istället för IVFen i första hand 🙏❤️.
Va intressant att höra hur du har mått efter er omgång, inte bara en själv som är vek och slagen ur balans 😅. Stackars kroppen vad den får vara med om tuffa saker? Hoppas du också blir återställd och helt åter o balans denna cykeln ❤️. Beklagar med mensen 😢, höll verkligen tummarna för er!
Tack, ja bara till att hoppas, blir väldigt mkt pengar på akupunkturen ????! Ja Falsterbo var fint om än vår start inte gick som hoppats, så bidragit till besvikelsen, men samtidigt så kom vi ändå dit och fick starta vilket man är tacksam för, mer för var dag.
Ja verkligen tur och tacksam för! ❤️❤️ Så just nu är det t.o.m. så jag hoppas på att mensen inte kommer en dag tidigare än beräknat 😂, så han verkligen kan vara med på alla undersökningarna! Kommer den mer än två dagar tidigare så missar han första besöket, det vill vi inte nu ju när möjligheten finns att vara med ❤️.
Ja vi får göra vårt bästa i det ❤️. Trodde jag skulle kunna hantera det bättre och stänga av nu, men det dyker upp i huvudet varenda dag. Man blir lite trött på sig själv! Snart så klarar man det nog dock 😉.
Ja snart är det vår tur 🌸❤️ Hoppas det med fina du!
Vickan31,
Kan du skriva till mig privat? Jag ville skriva till dig men går inte då din profil är privat... :)
Hej!
Jag är ny här och hoppar in i tråden😊
Jag och mannen vill hemskt gärna ha barn men vi kan inte bli gravida på naturligt vis pga manlig faktor.
I förra veckan hade vi äntligen tid för utredning av mig efter 4 månaders väntetid. Allt såg bra ut och remiss ska nu vara skickad för insemination/ivf.
Men, jag har hunnit fylla 39 och är jätterädd att remissen kommer bli nekad för att de tycker att det är för kort tid kvar tills jag fyller 40. Sen kommer vi behöva donator och även rädd att vi inte ska bli godkända för det då jag varit sjukskriven för utmattning.
Pendlar mellan hopp och förtvivlan och vill bara få veta om vi får chansen att försöka eller ej.
Har ni föresten fått info om TESA kan vara aktuellt för att få fran spermier från din sambo?
1.5h en resa skulle det vara 🤣
Eulalia84,
Fasiken så bra.. Då är nu snart i hamn! Så roligt!