• Pollt

Utredning/insemination/ivf 2023

Hej! 

jag är ny här. Jag har läst lite om vad ni går igenom och jag hoppas det ska gå bra för er alla snart! 

Jag har försökt bli gravid med hjälp av Letrozol tabletter hela våren då jag har pcos och inte alltid får ägglossning. Med hjälp av letrozol har jag fått positiva äl-tester 5 av 6 månader men ingen graviditet. 

Så nu väntar vi på att allt ska öppna igen så min läkare kan skicka en remiss till ivf. Men den jag pratade med nu i början av veckan när jag fick min mens trodde att kötiden är minst 6 månader.. All väntan är ju det som känns jobbigast. Jag är även rädd och nervös inför ivf då jag har typ sprutfobi 🙈

• Pollt

Cornflakes123: Ja, jag kommer få fortsätta med letrozol medan vi väntar, så det är skönt! 😊👍🏻

• Pollt

Nu har jag pratat mer med min läkare, innan pratade jag bara med någon på telefon. Men min läkare sa att han skulle skicka remiss till Linköping för ivf och att det brukar ta 2-3 månader. Så det blir inte så lång väntetid som hon i telefonen hade sagt. Så det känns skönt!

Han skulle även skicka en remiss till vårdcentralen så jag får gå kbt-terapi för min sprutfobi 😅👍🏻 Det känns både jätteskönt och jätteläskigt! 🙈 Så nu går jag runt och väntar på att mensen ska komma så jag kan försöka med letrozol igen och på att vårdcentralen ska höra av sig. 

Jag försöker köra lite yoga och meditation för att släppa alla spänningar i kroppen för allt det här så en liten krabat ska vilja bo i mig.. det går sådär 😅🙈 

• Pollt

Åh, Vickan vad roligt!! GRATTIS! Hjärta Hoppas det går bra hela vägen! 

Och Mathilda, vad roligt att du ruvar! Hoppas det går bra! 

Jag har äntligen varit på ett första möte om IVF, så förhoppningsvis börjar vi med ett första försök i slutet av januari! Glad

• Pollt

Mathilda: Tack Hjärta
    Vad tråkigt att testerna var negativa! Hoppas det går bättre nästa gång! Hjärta

Malin: Välkommen! 
    Tråkigt att dina graviditeter inte har hållit i sig. Hoppas det går bra nu när ni ska få hjälp! Hjärta

• Pollt

Vickan: Det känns lite både ock! Jag är förväntansfull och glad över att vi kan få hjälp! Men jag är riktigt nervös för sprutorna! Tyst Och jag vet ju att IVF inte är någon garanti för att bli med barn. Men jag är förhoppningsfull! Glad

Har ni fått mycket biverkningar av sprutorna?

Mathilda: Vad skönt att båda klinikerna i Danmark säger samma sak! Hoppas ni kan få hjälp där och att det går bra! Hjärta

Hoppas ni har haft en härlig jul och får ett trevligt nyår! 

• Pollt

Vickan: Jo men det känns mest bra och positivt! Jag är så redo att komma igång! Men är ju såklart samtidigt lite nervös och rädd.. 
    Min sambo kommer nog få ge mig sprutorna i början. Jag har inte kommit så långt i min kbt att jag har börjat sticka mig själv.. Men jag har fått stick i magen och blev förvånad över hur lite det kändes! Sen kanske det känns mer när man ska ta spruta och ibland flera sprutor varje dag, men jag hinner nog vänja mig, hoppas jag! Tyst  
    Jag ska börja med sprutorna nu i slutet på januari Glad 
    Vad skönt att du fick så lite biverkningar! Och jättefint att din syster hjälpte dig i den delen av processen! Hjärta

Mathilda: Vad skönt att ni har hittat en klinik som kan hjälpa er som ni tycker känns bra! Hoppas det går bra för er där! Och hoppas ni hittar en klinik som kan kan hjälpa er med recepten! Skönt att det finns en plan c för det iaf! Men hoppas ni hittar någon närmare, det vore ju skönt Glad

Svar på tråden Utredning/insemination/ivf 2023