Vickan31 skrev 2023-11-01 15:58:19 följande:
Hej fina du! Nu har vi inte skrivit på en vecka, hur har det gått för dig med inflammationen och smärtan? Har du fått börja med nedregleringen enligt plan? Hoppas verkligen att du mår bättre nu och blir kvitt smärtan
Vad gullig du är som frågar! Jag är så där klassiskt trött som man hört att man kan bli och har ett rätt intensivt illamående sedan ungefär 1,5 vecka tillbaka, men det är hanterbart och jag är såklart glad att få känna mig gravid

Har första ultraljudet den 7/11 så det närmar sig, och jag är nervös som tusan! Har ju hört om så många som upptäcker MA först vid ultraljudet, att det inte finns något hjärta som slår, för på tisdag ska jag vara en bit in i vecka 8 (7+5) så då borde man kunna upptäcka hjärtslag om det finns. Nervöst men jag ska försöka att tänka positivt. Hur mår du? Många kramar!

Smärtan har lindrats sedan vi började med nedregleringen i måndags 🙏. Inte försvunnit men inte lika påtaglig och illamåendet har släppt. Fick idag hem remissbekräftelsen om tid till ultraljudsmottagningen i Malmö, det är 6 månaders väntetid..! Funderar på om man kan begära vårdgaranti och få hjälpen via ngn annan. Läkaren som remitterade trodde ett par månader men att man kunde ringa och jaga på med förhoppning om en tid innan stimuleringen drar igång om 1,5 vecka. Så blir det ju tyvärr inte. Oroad för smärtan som lär komma under stimuleringen. Vi får helt enkelt se hur det går. Vi fick påbörja protokollet enligt plan iallafall! Tack så mycket ❤️ ❤️
Åh så skönt, kämpigt med illamåendet. Hoppas allt ser bra ut, underbart att ultraljudet är snart!
Många kramar! ❤️❤️