• kontrast

Inte ute efter seriöst? Men duger till sex

Ni som hamnat i situationship med personer som i efterhand sagt att de inte är ute efter långvarig/seriös relation , men som ändå kanske gett dubbla signaler eller signaler om att gilla dig på något sätt. Hur har ni gjort, har ni fortsatt relationen i hopp om seriöst? Om ni avslutat, har personen i fråga någonsin återvänt med en önskan om mer? vad blev utfallet för just dig?

Om personen fanns tex i din närmaste umgängeskrets alltså en person som ni inte enbart träffat genom Tinder, hur har stämningen varit efteråt? Har ni kunnat umgås som vänner? 

Till dig som uttryck att du inte är ute efter seriös relation , har du varit ärlig eller dragit till med den ursäkten för att du inte upplevt de rätta känslorna eller vad var den egentliga anledningen? gav du dubbla signaler bara för att få sex? Har du kanske ändå varit öppen för en seriös relation, men inte med just den personen? Vad var det som gjorde att du ville ha en casual relation med just denna personen och inget mer? 

slutligen, Om personen avslutade för att den ville mer än dig,  har du någonsin återvänt/ångrat dig? Om så varit fallet - har du vågat kontakta vederbörande igen? 

• Svar på tråden Inte ute efter seriöst? Men duger till sex
  • Anonym (G)

Kan bara råda att gå direkt. Du kommer bli sårad. Tycker han om dig ångrar han sig och är redo och committa då. Oavsett kommer han inte behöva förändra sig om du låter honom få tillgång till dig utan att faktiskt binda sig. Många män verkar ge precis det lilla vi kvinnor behöver höra för att ge minsta lilla hopp så de fortsätter ha fri tillgång till sex. Men tro mig, när de väl träffar rätt är de redo att binda sig direkt. Jag väntade i över 2 år på en som sa precis det lilla jag behövde höra för att fortsätta hoppas. Det finns gott om män där ute som är redo för en relation. Lite värdighet nu! 

• Anonym (A)
    Anonym (G) skrev 2023-01-11 18:54:03 följande:
    Kan bara råda att gå direkt. Du kommer bli sårad. Tycker han om dig ångrar han sig och är redo och committa då. Oavsett kommer han inte behöva förändra sig om du låter honom få tillgång till dig utan att faktiskt binda sig. Många män verkar ge precis det lilla vi kvinnor behöver höra för att ge minsta lilla hopp så de fortsätter ha fri tillgång till sex. Men tro mig, när de väl träffar rätt är de redo att binda sig direkt. Jag väntade i över 2 år på en som sa precis det lilla jag behövde höra för att fortsätta hoppas. Det finns gott om män där ute som är redo för en relation. Lite värdighet nu! 
    Håller med
  • Anonym (Samma)

Jag är exakt där. Han hör av sig ibland och vi träffas  en hel natt. Han tycker om mig, jag är "speciell och inte en random kk" men han är inte kär i mig. Han har avslutat tre ggr men återkommer för "han vacklar och är ju inte mer än människa".....Jag min dumma jävel säger inte ifrån. Jag vill bara träffa honom men han vidhåller att han inte har rätt känslor för mig. Det stämmer säkert, problemet är att jag inte säger stopp utan fortsätter utnyttjas. 

• Anonym (Fanndis)
    kontrast skrev 2023-01-11 16:32:38 följande:
    Inte ute efter seriöst? Men duger till sex

Ni som hamnat i situationship med personer som i efterhand sagt att de inte är ute efter långvarig/seriös relation , men som ändå kanske gett dubbla signaler eller signaler om att gilla dig på något sätt. Hur har ni gjort, har ni fortsatt relationen i hopp om seriöst? Om ni avslutat, har personen i fråga någonsin återvänt med en önskan om mer? vad blev utfallet för just dig?

Om personen fanns tex i din närmaste umgängeskrets alltså en person som ni inte enbart träffat genom Tinder, hur har stämningen varit efteråt? Har ni kunnat umgås som vänner? 

Till dig som uttryck att du inte är ute efter seriös relation , har du varit ärlig eller dragit till med den ursäkten för att du inte upplevt de rätta känslorna eller vad var den egentliga anledningen? gav du dubbla signaler bara för att få sex? Har du kanske ändå varit öppen för en seriös relation, men inte med just den personen? Vad var det som gjorde att du ville ha en casual relation med just denna personen och inget mer? 

slutligen, Om personen avslutade för att den ville mer än dig,  har du någonsin återvänt/ångrat dig? Om så varit fallet - har du vågat kontakta vederbörande igen? 

Träffat en liknande. Massa futurefaking och lovebombning första halvåret. Sen kunde han inte höras så mycket, skyllde på div krämpor. Då hade jag såpass mycket tillit att jag trodde på det och kände sympati. Medan personen visade att jag var helt ointressant men släppte inte helt. Allt han sa var dubbla signaler, jag var totalförvirrad. Skrev t.o.m. ner vad han skickade till mig för att försöka fatta men jag gjorde aldrig det. Jag fick backa i allt för att vara honom till lags? ingenting dög. Till sist fanns jag knappt. Fast i traumabindning och medberoende .

När jag började försvinna så dök han upp igen. För sex, sa att han saknat mig massor och att vi skulle börja ses igen. Sen hade han aldrig tid och försökte med div härskartekninker få mig att vara någon form av kk fast jag tydligt sagt nej till det, sen försökte han få mig att acceptera att han skulle träffa andra vilket han gjort redan när han ?var sjuk?. Jag var den elaka som trodde jag kunde ha såna krav när han inte tyckte det. 

Han vill ha kontakt idag, jag har nekat. Hittar olika versioner på ?oss? på olika sidor på nätet skrivet i kontexten att rättfärdiga honom. Att jag var den elaka, han var god och moralisk bla bla bla. En man som lever i sin egen låtsasvärld, utan verklighetsförankring.

Och från början så var han väldigt för en seriös relation. Något han förmodligen vet med sig att han aldrig kommer att kunna ha. Ovh självklart ligger alla fel hos alla jobbiga och krävande kvinnor. Inte hos honom.

Kan bara starkt rekomendera att GÅ så fort det blir sådär. Inte lyssna på div ursäkter om sjukdomar, eller jag blev så stressad och rädd. En stressad och rädd person inleder liksom inte med att ?När jag flyttar till dig? efter första dejten. 

Ju fler gånger man tar tillbaka en sån person ju mindre ger de. De ger också bara tillräckligt att det sista hoppet inte skall dö. Det gör förbannat ont att inse det. 

• Anonym (Fanndis)
    Anonym (Samma) skrev 2023-01-11 19:07:47 följande:

Jag är exakt där. Han hör av sig ibland och vi träffas  en hel natt. Han tycker om mig, jag är "speciell och inte en random kk" men han är inte kär i mig. Han har avslutat tre ggr men återkommer för "han vacklar och är ju inte mer än människa".....Jag min dumma jävel säger inte ifrån. Jag vill bara träffa honom men han vidhåller att han inte har rätt känslor för mig. Det stämmer säkert, problemet är att jag inte säger stopp utan fortsätter utnyttjas. 

Manipulativ gissar jag? Därför du inte kan släppa
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Fanndis) skrev 2023-01-11 19:23:13 följande:
    Manipulativ gissar jag? Därför du inte kan släppa
    Självklart är han det och vet precis vad han ska säga och göra för att jag ska fortsätta med honom. Om jag säger stopp så vet jag det blir stopp och då får jag aldrig träffa honom igen. Mkt trevlig och vi har fina träffar men alltid på hans initiativ och mellan dem hörs vi inte. Om jag vore min dotter vet jag vad jag skulle råda henne till men till mig själv......
  • Anonym (Fanndis)
    Anonym (Samma) skrev 2023-01-11 19:33:13 följande:
    Självklart är han det och vet precis vad han ska säga och göra för att jag ska fortsätta med honom. Om jag säger stopp så vet jag det blir stopp och då får jag aldrig träffa honom igen. Mkt trevlig och vi har fina träffar men alltid på hans initiativ och mellan dem hörs vi inte. Om jag vore min dotter vet jag vad jag skulle råda henne till men till mig själv......
    Men vad vill du? Om du fick välja (utom på alternativet att han växer upp för det lär inte hända). Hade du då velat säga tack och hej?

Ja, det är ett riktigt vidrigt betende. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Fanndis) skrev 2023-01-11 19:36:44 följande:
    Men vad vill du? Om du fick välja (utom på alternativet att han växer upp för det lär inte hända). Hade du då velat säga tack och hej?

Ja, det är ett riktigt vidrigt betende. 
    Jag vill stå upp för mig själv och säga att nu räcker det. Samtidigt vill jag inte för då blir jag utan. Så det handlar mer om att jag inte tror mig kunna finna någon som älskar mig för mig. 

Ja det är vidrigt. Men det funkar. 
  • Anonym (Fanndis)
    Anonym (Samma) skrev 2023-01-11 19:48:51 följande:
    Jag vill stå upp för mig själv och säga att nu räcker det. Samtidigt vill jag inte för då blir jag utan. Så det handlar mer om att jag inte tror mig kunna finna någon som älskar mig för mig. 

Ja det är vidrigt. Men det funkar. 
    Du kommer det, du måste tro det.
    Men vet precis vad du är i, saknar min person varje dag, och ifrågasätter mig själv.? men det får vara nu. Men det är nåt av de svåraste beslut jag tagit 
  • Man i norr
    Anonym (Samma) skrev 2023-01-11 19:07:47 följande:

Men är det inte skönt och härligt alls för dig då?
Svar på tråden Inte ute efter seriöst? Men duger till sex