Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Blir sjukare och sjukare av sambons katt

Whirlwind skrev 2023-01-11 21:11:18 följande:

Tack för svar.

Mitt problem är att min sambo inte riktigt kan ta till sig detta utan han ber mig äta vitaminer och att jag skall bättra mitt immunförsvar.
    Försöker få honom att förstå att astma och pälsdjursallergi inte går bort men det är som att han inte vill inse sanningen för han märker ju själv att jag bara blir sämre och sämre . Alla mina kollegor reagerar på hur hemsk jag ser ut i ögonen osv.  
    Kanske kan fråga om jag kan bo hos en kompis ett tag för att utvärdera... eller särbo .. känns dock inte ultimat med en bebis..

Det låter inte som en klok och vettig man. Jag beklagar att du blivit gravid med honom. Du som allergiker kan inte vara ihop med en man som inte förstår din allergi eller hur man måste hantera den.
  • Tom Araya
    Whirlwind skrev 2023-01-11 21:50:53 följande:
    Det är dom som flyttat in hos mig.
    Tänk då på att allergenerna kan finnas kvar efter att han och katten har flyttat. Du får göra en riktigt noggrann storstädning efter det.
  • Tom Araya
    anna0911 skrev 2023-01-12 03:30:29 följande:
    Jag hade aldrig gjort mig av med mina kissar för en partner! De är del i min familj. Synd att detta inte uppdagats innan graviditeten.. 
    Husdjur borde ju vara likställt med en partner man bor ihop med, så det blir som att säga att man inte gör sig av med en partner för en partner, fast det är precis vad man gör.
Svar på tråden Blir sjukare och sjukare av sambons katt