Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Blir sjukare och sjukare av sambons katt

Men du ska ju inte behöva få din hälsa försämrad för att han vill ha sin katt kvar. Om han är så förtjust i katten får han flytta ut igen. Det blir hans förlust när han inte kan bo med sin bebis. 

Han kanske känner någon som kan tänka sig att ta över katten? 
    Det är lite svårare att göra sig av med ett barn än en katt. 

• Mrs Moneybags
    anna0911 skrev 2023-01-12 03:30:29 följande:
    Jag hade aldrig gjort mig av med mina kissar för en partner! De är del i min familj. Synd att detta inte uppdagats innan graviditeten.. 
    Ja det är synd. Hade du inte gjort dig av med katterna för ditt barns skull, då?

Det går ju inte för TS att bo med sin kille och eftersom hon är mamman och troligtvis kommer amma får ju bebisen bo hos henne. Om barnet dessutom har ärvt allergierna blir det omöjligt för TS partner att någonsin bo med barnet och katt samtidigt. 
  • Mrs Moneybags
    GGN skrev 2023-01-12 13:03:49 följande:

Hur menar du? Klart man kan vara väldigt mycket hos den gravida om hon behöver hjälp. Även när barnet kommit. Men man måste inte bo ihop. 

"Den gravida" behöver ju inte bara hjälp. Barnet behöver helst vara med sin förälder. Barn behöver sina föräldrar i vardagen. Tänk om barnet också blir allergiskt. 

Visst kan man vara särbo om man vill eller måste, men det är inte optimalt när man har barn. Men om man måste, så får det väl bli så. 
Svar på tråden Blir sjukare och sjukare av sambons katt