Inlägg från: GGN |Visa alla inlägg
  • GGN

Blir sjukare och sjukare av sambons katt

Ni får separera helt enkelt. Ni kan ju ändå bo väldigt nära varandra. 
    Jag har en katt som haft ett riktigt skit-liv innan han kom till mig, jag hade aldrig flyttat på honom igen. Tog många månader innan han var trygg här. 

• GGN

Hur menar du? Klart man kan vara väldigt mycket hos den gravida om hon behöver hjälp. Även när barnet kommit. Men man måste inte bo ihop. 

Erkki skrev 2023-01-11 23:19:43 följande:
    Även om din partner är gravid?

Din kille får välja antingen flyttar katten eller så flyttar han och katten. Du kan ju inte bli sjuk i ditt eget hem. 
  • GGN
    Friger skrev 2023-01-12 13:05:20 följande:
    Du skulle överge din gravida tjej med barn för en katt?

Vad ska du säga till ungen när hen blir stor? Sorry, var dig eller katten. Gissa vem som vann?
    Finns många som bor särbo trots att de har barn, fattar inte varför det är en sån stor grej?

TS sambo har haft katten i många år. Säkert har den kilat vidare innan barnet fyller fem.

Både TS och sambon skulle ha funderat på detta innan. Sen är detta väl sääääkert en oplanerad graviditet, kommer det nog i alla fall påstås snart...
    Med eller utan katt så fattar jag inte hur man vågar skaffa barn med någon man inte bott ihop med. Detta är bara ett exempel på sånt som kan dyka upp. 
  • GGN
    Mrs Moneybags skrev 2023-01-12 14:51:50 följande:
    "Den gravida" behöver ju inte bara hjälp. Barnet behöver helst vara med sin förälder. Barn behöver sina föräldrar i vardagen. Tänk om barnet också blir allergiskt. 

Visst kan man vara särbo om man vill eller måste, men det är inte optimalt när man har barn. Men om man måste, så får det väl bli så. 
    Japp, jag håller med om att det inte är idealiskt rent praktiskt, och inte heller för barnets skull. Det är trist när barn drabbas av föräldrars dumhet. Både TS och sambon borde ju ha varit väl medvetna om allergin så jag fattar inte hur någon av dom tänkte. Jag skulle aldrig lämna mitt boende och flytta in med en allergiker, det är ju helt vrickat!

Apropå att barnet behöver sin pappa så håller jag helt med. Samma gapande bör det vara över män som går tillbaka till jobbet tio dagar (om ens det) efter förlossningen och är borta hela dagarna. Så denna pappa är lika kass, skaffar barn han inte planerat att vara med. 
Svar på tråden Blir sjukare och sjukare av sambons katt