Inlägg från: Citronella |Visa alla inlägg
  • Citronella

Blir sjukare och sjukare av sambons katt

Luftrenare i varje rum, låt inte katten vara i sängen eller i soffan. Tvätta och torktumla textiler ofta och dammsug varje dag. Det finns speciella allergischampon man kan tvätta katten med också. 

• Citronella
    Friger skrev 2023-01-12 10:00:39 följande:
    Har du lärt en katt att inte gå på soffan och sängen någon gång? Hur gjorde du det?

Till TS. Katten eller du måste flytta. Svårare än så är det inte.

På samma sätt som man lär dem att inte gå på bord eller diskbänken man får ha koll och säga till varje gång den försöker hoppa upp de lär sig rätt fort. Till sovrummet är det bara att stänga dörren. 

De flesta klarar av att bo med katt fast de är allergiska jag tycker ts ska testa först. 

• Citronella
    LFF skrev 2023-01-12 14:32:03 följande:
    Inte om man är allergisk på TS nivå. Då ska man inte bo med katt. Då lyssnar man på sin läkare och blir kattfri. När allergin sätter sig på andningen är den livsfarlig. Därav har även TS läkare sagt att katten inte kan bo där. 
    Jag tycker inte man behöver överdriva det finns som sagt en hel del saker man kan göra det finns många som är betydligt mer allergiska än ts och har katt. Läkare kan tyvärr inget om hur man behåller djur vid allergi det är inget som lärs ut på utbildningen. 
  • Citronella
    LFF skrev 2023-01-12 14:50:51 följande:
    TS har pipljud i andningen. Det betyder att hon har problem att få luft! Det kan bli livsfarligt! Det är allvarliga allergiska reaktioner. Det är inte att överdriva. 
    Nu bad ts om råd för att behålla katten och det var det jag svarade på. 
  • Citronella
    Lönnsirap skrev 2023-01-12 15:33:00 följande:
    Man behöver kunna andas för att överleva... Och TS allergi blir värre och värre.
    Varför ska hon riskera en allergisk chock? 

Ibland så fungerar inte saker som man tänkt, men man bör prioritera att inte själv inte riskera sin hälsa väldigt högt upp.

Ut med katten. Håller kärleken kan ju sambon flytta in igen när situationen med katten löst sig. Med omplacering, eller hög ålder, eller att flytta till något ställe där katten kan leva avskild från TS.
    Ts bad om tips för att behålla katten det är trist att så många vandrar från ämnet. 
Svar på tråden Blir sjukare och sjukare av sambons katt