• Anonym
    Thu 12 Jan 2023 10:55
    23593 visningar
    160 svar
    +1
    160
    23593

    Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.

    Anonym (Ilse) skrev 2023-01-12 08:55:22 följande:

    Jag har aldrig riktigt förstått mig på svartsjuka och oro över att nått ska hända som förmodligen inte kommer hända. Onödigt. Beter sig en kille illa mot mig då ryker han.

    jag kan bara svara vad jag hade gjort. Jag hade svarat precis som du men i slutet skicka texten: 

    haha jag vet att du bara skojade, för du vet ju att om du som bara flirtar med en annan tjej så blir du utbytt på momangen ;) 


    Hade jag fått den kommentaren så hade jag besparat ditt svartsjuka ego besväret och gjort slut själv.
    Är man så lätt utbytt så kan det vara.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 11:00
    #29
    -1
    Anonym (Orolig) skrev 2023-01-12 02:22:41 följande:
    Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.

    Jag vill inte låta som en kontrollerande partner. Men jag är sååååååå nojjig att han ska åka till Thailand med sina polare

    Vi har precis blivit ett par och resan bokades medan vi dejtade och hade mycket kontakt.

    Jag kommer ihåg den konversationen så bra. Och har den fortfarande sparat.

    Han skrev - Har precis bokat en Thailand resa med mina vänner. Två veckor. Och vi åker 26 januari. 


    Jag skrev - Wow. Låter härligt. Verkligen.

    Han skrev - Ska hora mig där nere haha.

    Jag skrev - Okej?? (och en ledsen emoji gubbe)

    Han skrev - Men babe. Jag skojar ju bara med dig fattar du väl.

    Jag vill verkligen inte att han ska åka på denna resan. Jag har hört att det finns så mycket prostitution där nere. Dessutom i två veckor. Vad han ska göra där nere hela tiden är helt omöjligt för mig att veta då jag är kvar i Sverige. Hade jag haft pengarna så hade jag åkt med. Men jag har inte över 20 tusen på banken tyvärr

    Och med tanke på att han skrev som han gjorde har gjort saken bara allt mycket värre !!

    Kan någon snälla lugna mig?


    Du låter som en mycket kontrollerande person. Ni har nyss träffats och du hade seriöst tvingat dig med på hans och hans polares resa om du haft råd?
    Tror du att han ens hade velat ha dig med som övervakare?

    I rubriken skriver du att han ska hora runt, sen skriver du att han ska hora sig. Hur gör man ens när man "horor" sig?
    Vet du vad han ens menade?
    Skulle han köpa horor så skulle han knappast säga det till dig.

    Han ska troligen bada, sola, äta gott och festa. Med sina polare. Och två veckor är en helt normal tid att åka utomlands på semester på.

    Lägger du inte ner tramset så har du nog snart ingen "pojkvän" (vem kallar ens en 31-åring för pojke?) längre.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 11:34
    #33
    +1
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 11:24:02 följande:
    Och du låter som en extremt naiv person som gillar att stoppa huvudet i sanden och hoppas på det bästa... alternativt... en gränslös och väldigt manipulativ person.

    Du har ingen jävla aning om vad TS kille tänker och vad han kommer göra på sin resa men anser dig ändå veta exakt vad han kommer göra och allt som inte rimma med dina spekulationer hämtade ur luften är såklart "trams"

    Den enda som tramsar här är nog du. Och om TS kille har tänkt sig knulla runt i Thailand så det ingen förlust för henne att slippa ha honom som pojkvän.
    Hoppsan, vaknat på fel sida?

    Menar du att man bara får tycka "rätt" här enligt ditt facit?
    Isåfall får du räkna med motstånd.

    Och svära kan du göra åt någon annan.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 14:51
    #50
    +1
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 11:51:16 följande:
    Hoppsan, gillade du inte att dina spekulationer ifrågasattes?

    Nej, jag menar att det är extremt korkat att be TS sluta "fjanta" sig när du inte har en jävla aning om vad snubben tänker och kommer göra.

    Nämen titta nu svår jag ju igen... ojsan Drömmer
    Jag bryr mig inte om ifall du ifrågasätter mig. Jag säger min åsikt, du behöver inte hålla med.

    Så du kan behålla ditt löjliga "hoppsan" och försöka trycka till någon annan istället.

    "Svår du? Ok. Kul. Ojsan. Flört
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 14:54
    #51
    Anonym (Kesha) skrev 2023-01-12 13:44:32 följande:

    Ett tips för att se en persons attityd till vissa frågor är att ta upp exempel och höra hur han resonerar kring det. Säg att du läste om en man som var med en prostituerad utomlands, som inte tyckte att det var otrohet eftersom han betalade. Se hur din kille resonerar. Avslöja inte i förväg hur du ser på det eftersom han antagligen vill göra dig nöjd och säga det som följer din åsikt.


    Fast om han inte ser igenom det så måste han vara stenkorkad.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 15:08
    #54
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 14:55:49 följande:

    Vilken dålig pojkvän som inte bjuder dig


    De har ju precis träffats!
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 15:26
    #57
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 15:19:09 följande:
    OK, men ska man inte heller ska se så allvarligt på relationen så kanske man då får acceptera en eventuell sexresa.
    Jag vet inte hur du kunde tolka min kommentar så.

    Jag tycker att majoriteten av kommentarerna här är så äckligt sexistiska och svartmålar ts "pokjvän" med så mycket färg att det skulle kunna täcka halva Norrland.

    Har man precis blivit ett par så kan man inte räkna med att bli medbjuden för sisådär 20 000 kronor, inte heller ska man räkna med att någonsin få åka med på en kompisresa.

    K.O.M.P.I.S.R.E.S.A.
    Lika med en resa med kompisar.

    Vad fan?
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 15:36
    #59
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 15:33:26 följande:
    Men det jag svarade på var att du skrev som att anledningen var att de har ju nyss träffats, inte att anledning var att det handlar om en kompisresa.
    Som sagt.

    Har man precis blivit ett par så kan man inte räkna med att bli medbjuden för sisådär 20 000 kronor.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 16:54
    #62
    Anonym (Henrik) skrev 2023-01-12 15:54:23 följande:
    Kan inte tjejer betala själva, eller är det många som har 20000:- liggandes?

    Inte vet jag, jag skulle väl ha råd men hade inte tvingat mig med på en kompisresa som min nya pojkvän ska på.
     
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 15:38:56 följande:
    Nej man kan inte räkna med det men jag tycker ändå att det är dåligt av honom om hon är en tjej han verkligen vill ha och satsa på. Men det kanske inte är så seriöst och då menar jag att det må vara hänt att han ligger med någon annan.
    Om de nyss blivit ihop så är nog vare sig ts eller killen helt på det klara med hur mycket de innerst inne vill satsa. Oavsett så ska han på en kompisresa, och ts är inte hans kompis.

    Om han tänker ligga eller ej har inte något med detta att göra.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 18:29
    #74
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 17:02:40 följande:
    Man varför gör du om tråden att handla om man har råd att resa, om man ska eller inte ska följa med på kompisresor när det VERKLIGA problemet handlar om att han sagt att han ska HORA SIG på sin resa?

    TS har väl inte skrivit att hon har problem med att han reser?
    TS har väl heller inte skrivit att hon absolut måste följa med på kompisresor?

    Du missar ju hela poängen med tråden med flera kilometer, poängen är INTE att killen ska resa, poängen är att han skämtat om att han ska "hora sig" på resan vilket antyder på att han tänkt knulla runt med andra än TS vilket inte har ett skit med om man har råd med resor eller om man får åka på resa med kompisar eller ej utan om det är så jävla smart att kläcka ur sig en sån grej eller bara allmänt efterblivet? 
    Jag svarade en person som tyckte att mannen borde bjudit med ts.
    Fråga den personen istället vetja!

    Ts skrev att hon följt med om hon haft råd. Jag råder dig att läsa vad ts faktiskt skrivit innan du påstår saker i frågan.

    Jag har inte missat någonting och det ser du om du klickar på "visa endast".

    Lugna ner dig lite!
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 18:32
    #76
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 17:03:09 följande:
    Nu drar du upp kompisresa igen, vilket mitt resonemang inte ens handlade om. Det jag svarade på var det du skrev att anledningen att han inte betalar är att de nyss har träffats. Och är han så osäker på om han vill satsa som du menar på så skulle jag inte bli förvånad om han låg med andra också.
    Jag menar ingenting om hur han vill satsa. Det har jag ingen aning om. Och har inte heller påstått.

    Snälla människa, håll dig till vad jag skrivit om du måste kommentera mig.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 19:02
    #81
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 18:33:29 följande:
    Fast tråden och problemet handlar ju inte om hon kan följa med eller ej eller hur dyr resan är utan om att vad hans SAGT men det enda du snackar om är om man ska eller inte ska följa med på kompisresor men inte ett dugg om vad han sagt.

    Hur hade du själv reagerat på en partner som sagt så?
    *Gääääsp*

    Jag hade inte brytt mig. Jag är varken överkänslig, svartsjuk eller någon som övertolkar.
    Hade jag varit som ovan presenterat så hade jag troligtvis avslutat relationen, som knappt ens börjat.

    Att jag skrivit om det du gnäller om beror på att jag kommenterat andra som tagit upp frågorna. Utöver det så nämnde ts redan från början att hon följt med om hon haft råd. Fast det vet vi ju inte om killen ens velat. Vem vill ha tårta med på kalas? (Läs partner på kompisresa.)

    Gå inte i taket nu va, var rädd om lilla Hjärta.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 19:05
    #82
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 18:43:41 följande:
    Du skrev att han nog inte är på det klara med hur han vill satsa.
    Jag vet ingenting om hur han vill satsa. Det har jag ingen aning om. Och har inte heller påstått.

    Snälla människa, håll dig till vad jag skrivit om du måste kommentera mig.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 19:15
    #85
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 19:12:27 följande:
    Det är ju det jag gör, du skrev att han nog inte är på det klara med hur han vill satsa. Inlägg 62. Det var det jag kommenterade utifrån.
    Efter att du skrev detta som min kommentar var ett direkt svar på..

    "Men det kanske inte är så seriöst"
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 19:18
    #86
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-12 19:10:00 följande:
    Ja det är ju uppenbart att du inte bryr dig eftersom du missar trådens poäng med ett par kilometer. 

    Om du gäspar så beror det förmodligen på att du är trött vilket kan förklara din förvirring. Ta dig en tupplur, det är bra för lilla Hjärta
    Jag missar ingenting. Det är värre med dig som totalt hängt upp dig på mig.
    Håll dig till det som du predikar om är så viktigt då istället för att gnälla och gnöla på mig.

    Kul med folk utan fantasi för övrigt, som någon med ett huvud av kartong.
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 19:21
    #88
    Anonym (M) skrev 2023-01-12 19:18:38 följande:
    Jaha vad vill du ha sagt med det här då? Menade du inte det du skrev om att satsa för att jag hade skrivit så innan?
    Vet du vad, jag orkar inte försöka få dig att förstå längre.

    Kommentera någon annan istället. Jag håller mig till folk med läsförståelse.

    Kram på dig {#emotions_dlg.flower}

    *Hopplöst fall*
  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 20:43
    #91

    Fräscht. Kille som tycker det är festligt med människohandel.

  • Anonym
    Thu 12 Jan 2023 20:52
    #94
    -1 +2
    Anonym (korven) skrev 2023-01-12 20:48:46 följande:

    Synd att det inte finns några moderatorer här på FL... Mer än halva tråden är ju OT


    Du kan anmäla inläggen , då tittar de på det
  • Anonym
    Fri 13 Jan 2023 21:24

    Jag känner till män som åker dit med partnern men går till horor bakom ryggen.

Svar på tråden Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.