• skolios

Jag vet inte vad jag ska göra..

Egonomic8905 skrev 2023-01-12 17:14:02 följande:

Tack för dom fina orden! Hjärta

Jodå han har haft stora problem med magen sedan han var bara två-tre veckor.. Vi har kört massage varje dag, mjöl?ftitt för min del sedan 4 veckor tillbaka, miniform, sempers magdroppar och nu senast har vi börjat med lactulos i svag dos. Vi måste hjälpa honom att bajsa med att tempa och hålla upp benen osv. Det som kommer ut är normal färg men konsistens som att klämma ut skinkost på tub trots helammad. Han har färre dagar med magont nu när jag är mjölkfri men fortfarande några dagar i veckan där han skriker "magontskrik" som jag lärt mig skilja på från andra skrik ganska tydligt. Eftersom han har några bättre dagar ska han nu utredas för allergi så det känns bra. Ska tillägga att han har en tand som poppat upp och en till ser ut att vara påväg.

Det är bara det att på dom dagar jag upplever att han är bra i magen är det lika mycket skrik när han ska sova ändå. Han är nöjd när man bär runt på honom, får inte lägga ner i babygym osv för då blir det gnälligt direkt. Sen när han visar tecken på att vara sömnig lägger vi ner honom och direkt börjar panikskriken, han bökar runt, vill lägga sig på mage vilket han hade fått om han kunde slappna av så men han håller bara upp huvudet hela tiden. Klöser sig i ansiktet också, filar naglarna lite varje dag men det är svårt då det blir gnäll och inte ligga still en sekund där heller. 

Du beskriver att han snyftar även i sömnen, det hade jag tagit som ett tecken på att han känner obehag/har ont på något sätt. Vad skönt att ni ska utreda honom. Försök stå på er mot vården så att dom tar er på allvar. Du är ingen dålig mamma, tvärtom så gör du allt vad du kan för att ditt barn ska ha det bra. Men som privatperson kan man bara göra si och så mycket. Nu behöver ni hjälp av vården.
Svar på tråden Jag vet inte vad jag ska göra..