• Forss

    Minska matsvinn

    Hej! Visste du att en privatperson i genomsnitt slänger 50kg mat och dryck om året?
    Känner du dig träffad, gå in och fyll i vår enkät för att hjälpa oss med vårat examensarbete som handlar om hur vi kan minska vårt matsvinn. Tack på förhand!

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqgIwoInZkPPEP7WRJYIUvqfAwD6uIm6EJ9tYA_MGto3GheA/viewform



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-01-15 04:17
    Vi är två studenter på YRGO i Göteborg som studerar till UX-design som just nu undersöker lösningar för att motivera och utbilda inom ämnet matsvinn. Vi behöver få mer insyn i hur inställningen till detta ser ut i dagsläget och ber därför om 5-10 minuter av eran tid till att svara på vår enkät. Vi är extremt tacksamma för hjälpen!

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqgIwoInZkPPEP7WRJYIUvqfAwD6uIm6EJ9tYA_MGto3GheA/viewform
  • Svar på tråden Minska matsvinn
  • klyban
    Forss skrev 2023-01-12 16:34:42 följande:
    Hej! Visste du att en privatperson i genomsnitt slänger 50kg mat och dryck om året?
    Känner du dig träffad, gå in och fyll i vår enkät för att hjälpa oss med vårat examensarbete som handlar om hur vi kan minska vårt matsvinn. Tack på förhand!

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqgIwoInZkP...

    50kg Förvånad
    I så fall har vi mer än halverat vårt matsvinn sen senast jag kolla på detta.


    Otroliga framgångar berätta du för oss att vi gjort då.


    Drottningen1970 skrev 2023-01-12 20:40:36 följande:
    låter lite

    För mig den senaste siffran jag såg så låg det på 105-115kg per år och person.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Minska matsvinn