• Tow2Mater

Försöker hålla mig från att handla godis

Att slutabrukar inte funka, du kommer äta både äpple, morot och annat efter du både sprungit och borstat tänderna och ändå gå och kopa godis efteråt. Dra ner istället. Några hårda karameller kan kanske funka.

• Tow2Mater
    Anonym (godis) skrev 2023-01-13 21:12:13 följande:
    Nej varför det? Ska jag ge upp min hälsa menar du? 
    Lite socker är inte hälsofarligt. Men mycket socker är det.

Men ok, kan du sluta så sluta bara då. Suget ger sig väl efter typ 3-4 veckor.
  • Tow2Mater
    Anonym (......) skrev 2023-01-16 16:34:07 följande:
    Byt ut ordet godis/socker mot alkohol. Samma sak.
    TS borde kanske gå till godisets motsvarighet till AA och få stöd i samtal? Eller kanske arbetsgivaren borde ta sitt ansvar och ge TS vård och uppföljning genom företagshälsovården för sitt godisberoende? Och vi borde alla jobba för att det ska införas en adekvat åldersgräns för all inköp av godis?

Eller vilka specifika åtgärder som skulle förbättra TS mående tänker du på?
  • Tow2Mater
    Anonym (......) skrev 2023-01-16 17:10:59 följande:
    Läs vad jag skrev istället för att dra en egen slutsats om vad jag menade.
    Jag läste vad du skrev och ber dig specifiera vad du menade, eftersom jag inte forstår vad du menar.
  • Tow2Mater
    Anonym (godis) skrev 2023-01-16 17:05:05 följande:

Socker ger en kick, som sedan när sockret går ur kroppen kan göra en trött, illamående och ge huvudvärk.

Dessutom är socker skadligt för organ i kroppen, och för tänderna.
    Man kan få diabetes av att äta för mycket.
    Dessutom är livsmedel med mycket socker i "tomma" på näring, eller åtminstone fattiga på näring. Om man stillar sitt behov av energi med socker så får man i sig mindre av näringsriktig mat. Så tänker jag.

Hur tänker du att godisätande INTE är dåligt?

Tänker du lika om naturligt socket? Du kan ju prova äta t ex torkad frukt om du inte dissar fruktsocker också.
Svar på tråden Försöker hålla mig från att handla godis