Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Är detta otrohet?

Nej, det är inte otrohet från hennes sida men det är inte ok att bryta löften i en relation. Du måste bestämma dig för om du ska lämna henne eller inte. Antingen är det här en stor grej för dig och då måste du lämna henne för hon visar att hon inte är pålitlig, hon skiter i dina känslor, önskemål och vad hon lovat. Eller så är det här inte en så pass stor grej att du vill lämna henne men då ska du också släppa att hon chattar med honom och inte be henne bryta kontakten. Du kan liksom inte ha kakan kvar och äta den samtidigt.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 10:44:37 följande:

Jag har inte sett så mycket. Jag råkade se ett meddelande när hon stod med mobilen. Det var någon kille som ville träffa henne. Jag frågade därför om jag fick läsa men hon vägrade (det var första gången jag frågat det någonsin). Och det hela fick en stor snöbollseffekt då hon sa att det stod något helt annat. Men jag hade ju råkat läsa delar av meddelandet... Så inte bara att hon dolde saker, hon ljög också om det.

Några dagar sedan berättade hon vem det var, att de båda ville dejta förut men var upptagna. Att de skrivit i flera år. Och jag råkade se lite mer av chatten när hon plockade fram meddelandet som jag råkat se (då jag begärde att få läsa det).

Man behöver inte göra slut för att man inte litar på sin partner. Man kan jobba på tillit, transparens, kontrollbehov, osv.

Så varför jobbar du inte med ditt kontrollbehov då? Har du sökt hjälp för det? Har du föreslagit parterapi för att hon ska våga vara ärlig mot dig och för att du ska kunna känna tillit?
Svar på tråden Är detta otrohet?