Inlägg från: Anonym (japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (japp)

Är detta otrohet?

Ja det är otrohet, men du har ju oxå varit otrogen så kontentan av det hela är att ni båda lever i ett destruktivt förhållande där båda springer runt bakom ryggen på den andra. Dvs ni är båda två fega och omogna och borde inte vara i en relation öht.

Mitt råd är att ni gör slut och förbli singlar tills ni mognat.

• Anonym (japp)
    Anonym (Nicke) skrev 2023-01-16 10:44:37 följande:

Jag har inte sett så mycket. Jag råkade se ett meddelande när hon stod med mobilen. Det var någon kille som ville träffa henne. Jag frågade därför om jag fick läsa men hon vägrade (det var första gången jag frågat det någonsin). Och det hela fick en stor snöbollseffekt då hon sa att det stod något helt annat. Men jag hade ju råkat läsa delar av meddelandet... Så inte bara att hon dolde saker, hon ljög också om det.

Några dagar sedan berättade hon vem det var, att de båda ville dejta förut men var upptagna. Att de skrivit i flera år. Och jag råkade se lite mer av chatten när hon plockade fram meddelandet som jag råkat se (då jag begärde att få läsa det).

Man behöver inte göra slut för att man inte litar på sin partner. Man kan jobba på tillit, transparens, kontrollbehov, osv.

Det är mycket man KAN jobba på men folk gör sällan det för att det är mycket enklare att snacka bort sina brister med diverse BS än att jobba med sig själv. Dessutom krävs det självinsikt om sina brister för att man öht ska överväga att jobba på det och det är det långt ifrån alla som har. Folk vill ju sälla se sig själva som fega och omogna, så därför rationaliserar man bort det med diverse "förklaringar" istället och så snackar man ihjäl sig kring alla påhittade "anledningar" och kommer aldrig ner till det verkliga problemet.

Människor förändras väldigt sällan i grunden, och det räcker inte med några samtal med sin partner, för att verkligen komma till botten med sitt beteende krävs terapi. För även om ni är kvar i er relation och slätar över era "misstag" så kommer ju grunden till "misstagen", dvs varför ni öht agerade som ni gjorde vara kvar.
  • Anonym (japp)

Den här tråden är ju ett klassiskt exempel på hur folk som är otrogna tror på sina egna självlögner och inbillar sig att deras svek inte kommer få konsekvenser för relationen. Och sen blir man jätteförvånad när det visar sig att det inte alls gick att bara sopa allt under mattan och fortsätta som inget hänt.

Svar på tråden Är detta otrohet?