Är detta otrohet?
Du har varit otrogen och uppenbarligen har det inte funkat att fortsätta. Hon chattar och du har problem med det. Vad är det du inte förstår av situationen?
Du har varit otrogen och uppenbarligen har det inte funkat att fortsätta. Hon chattar och du har problem med det. Vad är det du inte förstår av situationen?
Varför frågar du inte om råd för att gottgöra att du varit fysiskt otrogen?
Jag tycker att du ska se dig i spegeln och fundera på vad som nu sker och varför. Du är ju inte direkt utan skuld i det hela.
Jag har varit otrogen men har inte velat fortsätta då det bröt ned mig. Det handlade inte om kärlek utan om bekräftelsebehov och annat.
Frågan är snarare: Bör jag ha problem med hennes chattande?
Diverse relationsexperter har på senare år menat att känslomässiga diskussioner med ex eller potentiella partners tenderar att förstöra relationer. De ser själva vad somsker i de förhållanden som de arbetar med att rädda.
Var gränserna går är inte självklart. Men att börjar diskutera relationsproblem med ett gammalt korgragg är ett exempel som brukar tas upp som något som skadar ens relation och som kan utvecklas till riktig otrohet (eller separation). Den tumregel som lyfts är att man bör undvika att prata känslor med någon man har varit eller på något sätt är attraherad av om man är seriös i sin relation.