Pojkvän blir tjockare o tjockare
Jag känner sååå igen mig i det du skriver, om man bortser från olikheten i att min partner aldrig tränat och troligtvis aldrig kommer att göra det heller. Jag tycker jag har försökt så många gånger att få han att förstå att hans berg på tallriken är alldeles för mycket mat. Ät lite och ofta men nej, han äter en rejäl portion till middag motsvarande 3 normala portioner och sen ska lunchlådan till dagen efter maxas så locket knappt går att stänga. Han äter bara 2 mål om dagen på vardagarna, på helgerna småäter han hela tiden plus den dör rejäla middagstallriken. Min kille är riktigt tjock runt magen, jag blir äcklad av det och kan bara känna lustctill honom med lampan släckt. Men vad kan jag göra, han borde veta hur han ser ut. Jag kan inte tvinga han att äta normalt eller att börja träna.
Jag själv har en matproblematik som gör att jag inte känner aptit som en normal person gör och det verkar ha påverkat honom till att äta desto mer när han väl äter, typ som att han kompenserar för vad jag inte gör. Så var det i mitt förra förhållande också, exet var tränad och mån om utseendet men efter några år blev han tjock och hade samma överdrivna matportioner som min nuvarande kille har.
Däremot är läsk, öl, godis och allt som innehåller socker en helt annan sak. Det är ingenting som man behöver äta.
Varför träffar du inte killar som är supersmala och riktigt underviktiga om du äcklas av killar som väger för mycket?