Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Varför gjorde jag inget?

Anonym (hmm) skrev 2023-01-16 19:14:24 följande:

Finns många män som inte vågar ge sig ut faktiskt. 

Sen vem säger att en man måste slå en kvinna hårdare än vad en kvinna kanske slår en man?

Såhär ligger det till. Ska det bara okej för en att slå, så ska det vara okej för ALLA parter. Oavsett styrka. Alla män är heller inte starkare än alla kvinnor.

Är det kvinnor de är rädda för?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (hmm) skrev 2023-01-16 19:42:50 följande:

Efter som att du ställde en fråga som rent av insunierar till att det skulle ha varit mitt påstående. Så får du ett lika dumt svar tillbaka här.

Så ja, varför inte ? 

Jag ställde en rak fråga, som du tydligen inte kan svara på. Men ett icke-svar är ju också ett svar. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Q) skrev 2023-01-16 19:45:26 följande:

Vad skulle du ha gjort om det var tvärtom? Problemet som jag ser här är att om en tjej får en smäll, så behöver hon hjälp(kanske). Men om en kille får en lavett av en tjej, kan det vara ganska pinsamt för honom. Man ska inte slå varandra, men en man som åker på en smäll förtjänar det. En tjej som åker på en smäll blir misshandlad. Mina två sista meningar är inte min åsikt, utan en åsikt som jag hört och läst. 

Om en tjej får en lavett så har hon antagligen förtjänat den pga provokation. Det är inte min åsikt men något jag läst och hört. 
Svar på tråden Varför gjorde jag inget?