Anonym (S) skrev 2023-06-26 17:43:54 följande:
Vad får sig att tro att mäns våld mot kvinnor är mer utbrett?? Tänk, det tror inte jag! Bara att män skäms och inte skyltar med det på samma sätt. Anledningen till att jag inte vill gå ute är ju inte p.g.a misshandel, tror inte random kille skulle hoppa fram och bara slå till, snarare våldtäkt, rån. Och hur det har blivit så vanligt vet vi alla, men ingen vågar säga!
"Våld i hemmet" törs jag hävda att kvinnor är överrepresenterade som gärningspersoner. Även om det kanske inte "blir nåt", uppstår blodvite etc så tror jag kvinnor har lättare att dela ut en lavett än vad en man har. För det blir sån jävla liv när en man gör det! Och då hävdar jag igen att kvinnor "tigger stryk" betydligt oftare än vad män gör, för fy för satan vad de kan provocera!! Och sen gömma sig bakom att de är små oskyldiga svaga kvinnor.
Du har rätt i att kvinnor tigger stryk fan så mycket mer än män.. skillnaden e dock att män brukar oftast ta de me en gång, kvinnor ska fitta sig o frysa ut, sprida rykten osv innan dom en kommer till skott. Helt rätt..men inte när de gäller våld i nära, där e männen fortfarande flera. O den kvinnan som vågar slå tillbaka har antagligen blivit mördad för att ha kränkt aset genom att försvara sig själv. Däremot så e de faktiskt mer o mer kvinnor som oxå utövar psykisk misshandel, även mord.. de e sjukt hursom..