Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Provera varför?

Det låter märkligt, det håller jag med om. Provera är just för att framkalla mens eller skjuta på mens och inget är ju nödvändigt i ditt fall. Man får som sagt inte bli gravid heller så jag fattar inte varför du fick pillren. Gå till en annan läkare. Du behöver ta blodprover för att kolla hormonnivåerna och sen få medicin om det behövs.

• Jag är bara jag
    Prrrr skrev 2023-01-17 15:32:17 följande:

Ja det är verkligen jättemärkligt och jag har bokat en tid hos en annan gybekolog nu. Vill aldrig gå tillbaka till det andra stället igen :/

jag kollade journalen och det står att pat försöker bli gravid, märker inte av ägglossning, skriver ut provera som ska ätas i 3 omgångar och sedan återbesök typ. 

tänker att hon kan ha skrivit ut dom och har en jättebra förklaring till varför men när hon inte förklarar till mig varken på besöket eller när jag ringer upp så ifrågasätter jag ju istället hennes kompetens.  

Men man ska ju inte äta Provera när man försöker bli gravid så det där låter ju ännu märkligare. Letrosol är det vanliga numer, men det finns ju annat också. Tom samma sprutor som man tar inför IVF, men i lägre dos.
Svar på tråden Provera varför?