• Anonym (fall)

Krogen. Ha kul med kompisarna eller ragg?

När du gick ut/går ut, vad var/är du ute efter?

Enligt mig finns det egentligen bara tre anledningar till att gå ut på krogen; 1. man vill träffa någon att flirta/hångla/ligga med. 2. man håller en kompis sällskap som är ute efter att hitta någon att flirta/hångla/ligga med. 3. man vill ha en kul kväll ihop med sina kompisar, företrädesvis innehållande en hel del alkohol, dans och skojiga märkligheter som enbart skulle kunna uppstå i onyktert tillstånd (som att man till exempel ?råkar? sno en porslinssköldpadda från krogen man är på).

För de allra flesta som går på krogen någorlunda frekvent sammanfaller de här tre anledningarna ibland, men absolut inte alltid. 

• Svar på tråden Krogen. Ha kul med kompisarna eller ragg?
  • Anonym (fall)

Ni som vill träffa nån, stämmer det här?

Så, hur i hela friden ska du kunna veta om skönheten du spanat in i baren ens är ute efter att träffa någon? Lugn, om tjejen gör något av följande är chansen stor att hon gärna vill bli raggad på ? av dig!

Hon letar efter ögonkontakt

Om jag är på krogen för att hänga med mina kompisar står jag ofta i en klunga av vänner och pratar och lyssnar intensivt. Jag ägnar helt enkelt all min uppmärksamhet åt dem, och bryr mig inte särskilt mycket om omgivningen.

Om jag däremot gärna skulle vilja träffa en intressant kille kommer jag hålla mig i utkanten av kompisgruppen och då och då låta ögonen vandra runt, i hopp om att hitta någon spännande man att få ögonkontakt med. Samma sak gäller när jag står i baren och ska beställa, är på väg till toaletten eller hänger på dansgolvet, om jag är intresserad av närkontakt med det andra könet ser jag till att se glad ut, titta mig omkring och försöka få ögonkontakt med någon som ser intressant ut. På dansgolvet flyttar jag även omkring en del och är inte så noga med att hålla min position i cirkeln av tjejkompisar, utan vill skapa möjlighet till att börja dansa med någon snygging.

Så, ser du en tjej som ofta ser sig omkring är det ett gott tecken på att hon inte skulle tacka nej till en flirt. Om du dessutom lyckats få ögonkontakt med henne ? go for it!

Ett litet tips på vägen; om du får ögonkontakt och hon genast tittar bort behöver det inte betyda att hon dissar dig, utan att hon kanske helt enkelt blir supernervös av att en man tittar på henne (tro mig, det händer!). Titta på henne igen om ett par sekunder, om hon tittar tillbaka är det definitivt läge att ta nästa steg.

• Anonym (fall)

e inlägg en gång.

Hon ?råkar? vara i närheten av dig

Jag säger inte att varje tjej som går förbi dig på en fullsmäckad klubb är intresserad av dig, men om du tittar dig omkring och ser att hon skulle kunna ha tagit en snabbare väg kan det mycket väl vara så att hon gärna ville komma i närheten av dig, och kanske till och med hamna tio centimeter från ditt ansikte med sina leende läppar eller lägga en hand på din rygg för att komma förbi.

Eftersom det fortfarande inte är helt legitimt som tjej att gå fram till killar för att ragga (och för att jag är en fegis) brukar jag snällt försöka hålla mig i närheten av killar jag spanar in. Så, märker du att du ser samma tjej stå några meter i från dig både i baren och på dansgolvet kan du räkna med att det inte är någon slump!

• Anonym (5464)

Käre Kaffedraken!
    Om du som ensam man sitter ensam i ett hörn, med en dryck i handen och febrilt försöker tolka 20-åriga kvinnors signaler tror jag att de allra flesta kommer att säga till dig att de är ute och har kul med sina kompisar.

• Anonym (fall)
    Anonym (5464) skrev 2023-01-17 18:38:27 följande:

Käre Kaffedraken!
    Om du som ensam man sitter ensam i ett hörn, med en dryck i handen och febrilt försöker tolka 20-åriga kvinnors signaler tror jag att de allra flesta kommer att säga till dig att de är ute och har kul med sina kompisar.

Jag var där med kompisar, var uppe på dansgolvet, men visst satt man ner ibland. Fast inte ensam.
    Jag var inte ute efter 20-åringar.
    Försökte bara en gång att få ett ragg, en tjej jag varit tänd på/småkär i några år. Ett par år äldre.
    Jag var själv där både för att ha kul med kompisar och så hoppades på ragg.
  • Anonym (Anledning 4.)

Anledning 4: Man går ut på krogen för att ens vänner tycker man är tråkig annars, och man vill ju inte vara tråkig. 

• Anonym (fall)
    Anonym (fall) skrev 2023-01-17 18:42:16 följande:
    Jag var där med kompisar, var uppe på dansgolvet, men visst satt man ner ibland. Fast inte ensam.
    Jag var inte ute efter 20-åringar.
    Försökte bara en gång att få ett ragg, en tjej jag varit tänd på/småkär i några år. Ett par år äldre.
    Jag var själv där både för att ha kul med kompisar och så hoppades på ragg.
    Jag vet inte om tjejer kollade på mig. Som tjejen jag citerade tidigare sa att tjejer gör. Minns inte. Man var sällan nykter, och musiken så hög så man kunde knappt prata ändå. Även om nån tjej varit intresserad så fattar jag inte hur man kunde få den typen av kontakt där.
  • PH76

Nu är jag git sedan väldigt många år, men när jag var yngre så var jag ute väldigt mycket. Jag kan säga att i alla fall 95% av gångerna jag gick ut så var det för att ha kul med polarna, sen hände det väl att man klickade med någon ändå, men det var aldrig ett fokus.

Sen var det en hel del av mina vänner som istället gick ut endast för att hitta ett ragg, jag förstod aldrig det.

• Anonym (Discokulan)
    PH76 skrev 2023-01-17 19:03:46 följande:

Nu är jag git sedan väldigt många år, men när jag var yngre så var jag ute väldigt mycket. Jag kan säga att i alla fall 95% av gångerna jag gick ut så var det för att ha kul med polarna, sen hände det väl att man klickade med någon ändå, men det var aldrig ett fokus.

Sen var det en hel del av mina vänner som istället gick ut endast för att hitta ett ragg, jag förstod aldrig det.

Jag förstod inte heller! Om jag hade förstått varför de blev så frånvarande så fort vi kom iväg hade jag gått hem efter förfesten. Varje gång. Krogen var så jävla tråkigt så fort vi fyllt 25 och äggen började hoppa i stockarna på mina vänner utan att de upplyste mig om detta (Jag hade pojkvän men inte bråttom.) 
  • PH76
    Anonym (Discokulan) skrev 2023-01-17 19:09:03 följande:
    Jag förstod inte heller! Om jag hade förstått varför de blev så frånvarande så fort vi kom iväg hade jag gått hem efter förfesten. Varje gång. Krogen var så jävla tråkigt så fort vi fyllt 25 och äggen började hoppa i stockarna på mina vänner utan att de upplyste mig om detta (Jag hade pojkvän men inte bråttom.) 
    Jag är man och bor i Stockholm så folk började inte få barn förren efter 30
  • Anonym (+++)

Varför skriver du en fråga och sen lägger du in en hel roman från någon sida där du läst texten? 
    Varför lägger du inte bara en länk så folk kan välja om de vill läsa. 

Svar på tråden Krogen. Ha kul med kompisarna eller ragg?