Inlägg från: Anonym (Skånegatan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skånegatan)

    Hur dejtar man?

    Du känns ungdomlig. Det är ändå värt mycket på krogen. Ta du ett varv där, och du, jag läste världens bästa tips idag. Kontentan var spring på allt som rör sig, signerat Denise Rudberg. Ska hitta och länka.

  • Anonym (Skånegatan)

    Men krogar i Stockholm är fullproppade med tonåringar i 50-70årsåldern.

  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:11:29 följande:
    Tack Skånegatan. Tycker hon haussar Cassis bea lite väl :) Men annars låter det ju som ett sunt och moget tips att ligga med allt som rör sig. Åtminstone kul. Fast jag kan inte komma ifrån känslan av att det är något patetiskt med en 50-årig man som krograggar vid en bar. Var är det i så fall minst pinsamt? På Söder kanske. Där har man väl ett försteg bara man duschar mer än en gång i veckan :D
    Ojdå, du kanske inte passar på Skånegatan? Jag har själv inte en susning om Skånegatan, namnet valde jag för att det var hett på Skånegatan i vår ungdom.
    Tror att det är noll problem för dig om du ser hygglig ut och är rolig och öppen att få ragg. Testa? Särskilt om du är en person som har åsikter om Cassis bea! 
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:21:23 följande:
    Nänä, du har övertygat mig, jag tror på Skånegatan. Nu har jag siktet stenhårt inställt på det och kommer besöka varje korvmojje där i desperat hopp om att en modellsnygg raketforskare ska närma sig och fråga om jag inte vill testa hennes makrobiotiska te.
    Det här kommer att gå så bra serrö. Det finns massor av vackra kvinnor i behov av en femtonåring med ditt kynne och självförtroende. Jag känner mig riktigt upplivad själv av denna korta kontakt, men jag träffas helst på underjordiska kinakrogar inne i köpcentrum från sextiotalet. Be open är mitt råd.
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:29:58 följande:
    Haha, försöker du bjuda mig på en dejt till ett kinahak utan fönster i Vällingby Centrum? Jo jag tackar jag, flott ska det vara.
    Hur kunde du veta?!?! 
  • Anonym (Skånegatan)

    Jag är tyvärr upptagen men det kommer att bli en sol och vår för dig som du sent ska glömma. 

  • Anonym (Skånegatan)
    Lynx123 skrev 2023-01-17 22:40:21 följande:

    Befinner mig i liknande situation. Är inte heller ute efter ett seriöst förhållande just nu men det vore kul med en dejt då och då. Gick in på Match men hu - det var inget för mig. Vet inte heller hur det skulle gå till men definitivt inte krogsvängen. Skulle vara kul att spontant bara träffa någon på museet eller i boklådan men sånt händer väl bara på film...


    Jag vet folk i två åldrar som träffats i bokaffär
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:41:53 följande:
    Tack hjärtat :)
    Kalla inte kvinnor hjärtat (tror jag?) Finns ju fler i tråden att fråga. 
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 23:13:12 följande:
    Tack for tipsen. Jag får bereda mig på en utmanande vår med fotriktiga skor och rejäla senioraktiviteter, inte alls det sus och dus som Skånegatan förespeglade mig innan jag alienerade henne och troligen halva Vällingby genom att kalla henne hjärtat. 

    Framtiden är oviss, men spännande.
    Vällingby mår fint. Vällingby mår bra. Vällingby är nog tuffare än somliga tror. Ingen alienation, du fick jättebra tips också när Vällingby borstade tänderna och flossade. Godnatt! 
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-18 17:48:34 följande:
    Vem hade kunnat ana att en oskyldig fråga om hur medelålders dejtande fungerar skulle leda till att jag måste budgetera för svärd och maskeradkläder och uppträda under aliaset Trögfinn på vikingafestivaler. Hoppas jag får fler förslag, det här kan bli minst lika underhållande som själva dejtandet. 
    Vad jag tror att du måste balansera är din dryga humor och den sårbara längtan som femtioplussare vilken du döljer med den. Det finns säkert många som skulle vilja ha dig, men först ska du nog bestämma vad Du vill ha och kolla om det är möjligt. 
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (Fia) skrev 2023-01-21 18:40:05 följande:
    Jag tror inte på att först bestämma vad man vill ha och sen gå ut och söka det. Snarare gå ut och bli överraskad av att det finns trevliga människor lite varstans och ibland såna man är attraherad av, en och annan ömsesidigt. Och kanske, bara kanske någon som lever upp till att vilja samma sak och har tillräckligt mellan öronen och upptäckarlusta nog för att konversationen ska vara underhållande i längden. 

    Jag gillar dryg humor. Men människor är olika. 
    Älskar dryg humor. (Den är ett skydd) . Håller med om att om vår vikingamann här bara tar sig utanför Östermalmstorg väntar äventyret närmare än Höga kusten. Den som är intresserad och bor inom tull bör posta. Inte anonymt. 
  • Anonym (Skånegatan)

    Du kändes mer konstgalleriwannabee än lajvare. Vi är gamla, men tror att lajvare används fortfarande om personer som uppskattar medeltidsveckan, comiccon och Birka. Wannabee används nog inte, men din ålder skvallrar om att du känner till uttryckets innebörd och vad jag menar med det. Hoppas du såg något fint på rundan. 

  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-21 22:24:42 följande:

    Tack, konsten var intressantare än besökarna :) Konst är lätt, jag vet väldigt snabbt vad jag vill ha. Sen kan det i och för sig vara kul att titta även på det man inte vill ha. 


    Tänk om dejting är lika lätt som konst? Gå på känsla, du vet vad du vill ha?
Svar på tråden Hur dejtar man?