• Anonym (På det igen...)

Hur dejtar man?

Efter att ha levt i en fast relation i över tjugo år och passerat 50, hur gör man om man vill dejta med någon? Jag har absolut ingen brådska att gå in i något långvarigt förhållande men tror att jag skulle tycka det vore lika roligt att dejta som jag gjorde för 25 - 30 år sen. Jag gillar att lära känna nya människor och är inte blyg. 

Men jag har förstås noll koll - använder medelålders människor Tinder eller finns det någon annan app som är mer lämpad? Går man ner till skilsmässodiket på Riche eller kallpratar med gold diggers på Noppes? :D Jag tycker nog fortfarande att jag är lite för ung och dessutom lite för dålligt med tid för att gå på någon språkkurs eller liknande med baktanken att hitta någon. Dessutom är jag förstås rätt kräsen..

Hur har andra gjort för att återkomma till något slags aktivt singelliv?

• Svar på tråden Hur dejtar man?
    Anonym (Skånegatan) skrev 2023-01-17 22:15:09 följande:
    Ojdå, du kanske inte passar på Skånegatan? Jag har själv inte en susning om Skånegatan, namnet valde jag för att det var hett på Skånegatan i vår ungdom.
    Tror att det är noll problem för dig om du ser hygglig ut och är rolig och öppen att få ragg. Testa? Särskilt om du är en person som har åsikter om Cassis bea! 
    Nänä, du har övertygat mig, jag tror på Skånegatan. Nu har jag siktet stenhårt inställt på det och kommer besöka varje korvmojje där i desperat hopp om att en modellsnygg raketforskare ska närma sig och fråga om jag inte vill testa hennes makrobiotiska te.
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:21:23 följande:
    Nänä, du har övertygat mig, jag tror på Skånegatan. Nu har jag siktet stenhårt inställt på det och kommer besöka varje korvmojje där i desperat hopp om att en modellsnygg raketforskare ska närma sig och fråga om jag inte vill testa hennes makrobiotiska te.
    Det här kommer att gå så bra serrö. Det finns massor av vackra kvinnor i behov av en femtonåring med ditt kynne och självförtroende. Jag känner mig riktigt upplivad själv av denna korta kontakt, men jag träffas helst på underjordiska kinakrogar inne i köpcentrum från sextiotalet. Be open är mitt råd.
  • Anonym (Skånegatan)

Femtioåring inte femtonåring gosh

Anonym (Skånegatan) skrev 2023-01-17 22:24:47 följande:
    Det här kommer att gå så bra serrö. Det finns massor av vackra kvinnor i behov av en femtonåring med ditt kynne och självförtroende. Jag känner mig riktigt upplivad själv av denna korta kontakt, men jag träffas helst på underjordiska kinakrogar inne i köpcentrum från sextiotalet. Be open är mitt råd.
    Haha, försöker du bjuda mig på en dejt till ett kinahak utan fönster i Vällingby Centrum? Jo jag tackar jag, flott ska det vara.
  • Anonym (Skånegatan)
    Anonym (På det igen...) skrev 2023-01-17 22:29:58 följande:
    Haha, försöker du bjuda mig på en dejt till ett kinahak utan fönster i Vällingby Centrum? Jo jag tackar jag, flott ska det vara.
    Hur kunde du veta?!?! 
  • Anonym (Skånegatan)

Jag är tyvärr upptagen men det kommer att bli en sol och vår för dig som du sent ska glömma. 

• Lynx123

Befinner mig i liknande situation. Är inte heller ute efter ett seriöst förhållande just nu men det vore kul med en dejt då och då. Gick in på Match men hu - det var inget för mig. Vet inte heller hur det skulle gå till men definitivt inte krogsvängen. Skulle vara kul att spontant bara träffa någon på museet eller i boklådan men sånt händer väl bara på film...

• Anonym (Fia)

Du låter som att du är lite rolig. En fundering, vad skulle intressera dig? Finns det inga naturliga miljöer där du trivs eller har intressen som kan sammanträffa med kvinnors? Konstutställning är ju ett bra ställe. Konsert. Teater. Finns matlagningsgrupper (eller betala för middag hemma i någons vardagsrum tex) eller naturupplevelser i grupp. 

Tänker att människor är mest attraktiva i sin naturliga miljö. Jag är skeptisk till att ragga i konstlade forum..om du inte bara är ute efter ligg och vill ha nån slags utbyte av samtal. Hitta nya intressanta människor (män och kvinnor,) att lära känna, i deras vän och bekantskapskrets finns säkert fler ragg. 

• Anonym (Skånegatan)
    Lynx123 skrev 2023-01-17 22:40:21 följande:

Befinner mig i liknande situation. Är inte heller ute efter ett seriöst förhållande just nu men det vore kul med en dejt då och då. Gick in på Match men hu - det var inget för mig. Vet inte heller hur det skulle gå till men definitivt inte krogsvängen. Skulle vara kul att spontant bara träffa någon på museet eller i boklådan men sånt händer väl bara på film...

Jag vet folk i två åldrar som träffats i bokaffär
    Anonym (Skånegatan) skrev 2023-01-17 22:33:28 följande:

Jag är tyvärr upptagen men det kommer att bli en sol och vår för dig som du sent ska glömma. 

Tack hjärtat :)
Svar på tråden Hur dejtar man?