Inlägg från: Anonym (Jur ab) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jur ab)

Bli far utan att se fram emot det

Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-21 18:44:38 följande:
    Jag håller med.
    Som jag skrivit här många gånger tidigare.... juridisk abort.
    Det vore lösningen på detta. Eller så nära en lösning men kan komma.
    Jag håller helt med.
    Har dock inte skrivit så mycket om det, men har läst en del här i forumet.
  • Anonym (Jur ab)
    LFF skrev 2023-01-22 11:02:58 följande:
    Inte så länge BARNET har rätt till sina föräldrar, sitt biologiska arv och sin historia. Med juridisk abort är vi tillbaks till att män (för det är så gott som bara män som inte vill ha juridiskt ansvar för sin avkomma) är "välvilliga," etc om de faktiskt tar ansvar för sin avkomma även om den inte är önskad. Dagens lagstiftning handlar om BARNENS RÄTT, inte föräldrarnas. 
    Fast man kan inte tvinga någon att ta mer ansvar än det ekonomiska som lagen kräver.
    Oavsett.

Kvinnor kan slippa ansvaret till 100%. Män kan det inte. Det är inte rättvist. Men så fort det är män som drar det kortaste strået så verkar det ju ok.

Kan tillägga att jag är kvinna själv.
  • Anonym (Jur ab)
    LFF skrev 2023-01-22 13:10:07 följande:
    Fostret lever i kvinnans kropp = kvinnans val om hur göra. Så fort fostret kommit ut och räknas som ett barn handlar det om barnets rätt till sitt ursprung, till sina föräldrar etc. Män slipper allt ansvar utom det ekonomiska om han så önskar. Varför ska vi tillbaks till "töm och glöm"-tiden?
    Vi ska inte tillbaka till någonting, juridisk abort har aldrig funnits i vårt land.

Det handlar om rättvisa.
    Det där med alla "rättigheter" har gått överstyr.
    Inte ens donera kan man göra längre utan att riskera att någon ringer på dörren sisådär 19 år senare.

Bedrövilgt.
  • Anonym (Jur ab)
    Anonym (,) skrev 2023-01-22 13:30:55 följande:
    Kvinnor kan inte alls slippa ansvaret på något sätt. Det är ju kvinnan som isf måste göra abort och det påverkar både fysiskt och mentalt, ibland kan det senare sitta i ett helt liv. 

Det är ett ingrepp. Man kan blöda mängder och behöva åka in, man kan behöva skrapa. Man kan behöva sövas. Varför verkar folk leva i villfarelsen att en abort är att ta ett piller och sen är det som att ha mens? Det behöver inte alls vara en lätt sak att gå igenom.
    Men snälla människa, det är väl ändå självklart att jag pratar om abort när det kommer till kvinnan!

Visst det kan uppstå komplikationer, men riskerna är betydligt större vid en förlossning.
Svar på tråden Bli far utan att se fram emot det